Multiboot/Partitioneringsvraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

MaikelD

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2007
Berichten
238
Hallo allemaal,

Ik zit met een vraag, het is namelijk zo dat ik een multiboot systeem wil maken.
Dus Windows XP Pro en Windows Vista Ultimate op één systeem.
Nu weet ik dat ik partities moet gaan maken, maar hoe deel ik mijn 100GB HD dan het beste in. Zodat ik een partitie heb voor XP, één voor Vista en nog één voor data.
Op de OS partities moeten natuurlijk ook verschillende programma's geïnstalleerd worden, dus daar moet ook rekening mee worden gehouden.

Wie o Wie kan mij hierbij het beste helpen?
 
Dat hangt er een beetje vanaf wat je allemaal op de data schijf wil zetten. Als je alleen maar wat documente daarop kwijt wil dan hoeft deze niet zo groot te zijn. Ik zou de vista partitie wel groter houden dan de XP partitie.
 
Reactie #1

Op de DATA schijf komen mijn downloads van utorrent en emule binnen, waarna ik ze op mijn externe harde schijf zet. En er moet natuurlijk ook rekening gehouden worden met games die ik installeer.
 
Was je van plan de spellen op de data partitie te installeren?
 
Reactie #2

Nope op de C: partitie gewoon zoals normaal ook altijd het geval is.
 
Dus op de c partitie installeer je de spellen waarop XP is geinstalleerd? En niet op een andere partitie van vista?
 
Reactie #3

Ik wil gewoon 3 partities hebben, maar aangezien games op dit moment nog steeds beter draaien onder XP doe ik die installeren op de XP schijf. Tenminste denk dat dat het handigste is? Of wat vind jij wat ik het beste kan doen dan?
 
Inderdaad zullen niet alle games op vista draaien en is het misschien beter om deze op xp te draaien. Ik zou de xp partitie en vista partitie dan op 40 gig zetten en de data partitie op 20 gig. Tenzijn je denkt meer data op deze partitie te willen zetten dan kan je nog wat van de vista partitie afhalen zodat je de data schijf groter kan maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan