multibootmanager

Status
Niet open voor verdere reacties.

crazyheels

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mei 2002
Berichten
1.214
2 weken geleden heb ik op mijn nieuwe machine XP gezet, er gelijk achteraan Unbuntu met een multibootmanager....

Van de week moest ik een XP herinstallatie doen. Toen ik klaar was bleek dat de multibootmanager verdwenen was...als ik nu opstart kom ik zowiezo op XP terecht, terwijl Unbuntu er nog opstaat....

2 vragen!

1. kan ik achteraf nog een multibootmanager installeren en zo ja is deze dan een mogelijkheid:

Restart 1.56


Description

Restart is a system utility for advanced users with more than one operating system installed on their machine. The program installs an icon in the notification area, and with a single click the computer will shutdown and restart with the selected operating system. The program also includes commands to shutdown the computer in different ways (including stand-by and hibernate), a schedule function, and advanced settings for uncommon configurations.

Please note: this program works in conjunction with the Microsoft boot manager, and it is not compatible with other third-party products.

Freeware. For Windows 95, 98, Me, NT, 2000, XP and 2003 Server.


What's New in version 1.56 (11/9/2005)
Added option for disabling the program from running at startup
Fixed bug that caused the -f command line option to display a diagnostic message

2. Als dit niet gaat of lukt; hoe haal ik dan Unbuntu van mijn computer af....moet ik dan opstarten met de XP cd en de partitie met Unbutu gewoon verwijderen en opnieuw formateren?

Graag jullie advies.
:)
 
Punt 1 werkt niet samen met Unbuntu,blijft over Punt 2 en is mijn inziens ook het verstandigst
 
Dus...XP cd erin....en partities weghalen met Ubuntu en swap?
 
XP kan heel moeilijk omgaan met andere besturingssystemen dan Windows.
Daarom moet je ook altijd eerst XP installeren en dan Ubuntu.
Aangezien dat bij jou fout is gegaan kan je nu het beste Ubuntu opnieuw installeren. De partities hoef je niet zelf te verwijderen, dat kan in de setupwizard van Ubuntu.
Zelf gebruik ik 't ook.

Simon
 
Ja dat klopt,LET WEL OP dat je niet je Xp partietie weg haal,en dan erna Ubuntu er weer op
 
Dus als ik het nu goed begrijp kan ik gewoon het Ubuntu cdtje erin stoppen, (eerst bios cdrom als 1e bootdevice instellen) en dan opnieuw installeren op partitie waar Unbuntu al staat?

:thumb:
 
Ja, je hebt hem door :thumb:
Pas wel op, wanneer je Ubuntu opnieuw installeert herkent Ubuntu de onder Windows geformateerde partities, en degene die onder Ubuntu geformateerde partities.
Formateer dus niet perongeluk de verkeerde partitie.

Simon
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan