Multicard reader wordt niet meer herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

duuren1974

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2005
Ik heb een sweex multicard reader (intern) in mijn pc. Ook voorzien van een firewire aansluiting.

Sinds kort reageert deze niet meer. Aan de achterzijde van mijn pc zit een soort stekker met daaraan een firewire stekker (aangesloten op kaart), een usb stekker, en een stekker die in een com-poort zit.

De cardreader heeft het altijd gedaan. Ik kan ook geen installatie cd vinden, en ook onder (nieuwe) hardware wordt geen fout gegeven.

Wat kan het probleem zijn?!?

Je zou het apparaat in apparaatbeheer eens 'weg' kunnen 'gooien'.
Vervolgens afsluiten en opnieuw opstarten.
En dan maar zien of het apparaat weer herkend wordt.

En anders de volgende, ook hier van Helpmij, eens proberen. Verder is er wel een driver nodig. Misschien in deze thread had iemand het over de cd van zijn moederbord.
Misschien ook bij jou?

Laatst bewerkt:
Hoe staat dit apparaat vermeldt (of waar) in apparaatbeheer?

Ik kan niets vinden dat op 'multi-cardreader' lijkt.

Ik heb ook zo'n ding en deze is niet zichtbaar in apparaatbeheer.
Wél is de reader zichtbaar in verkenner en deze computer.

attachment.php

Op wat voor manier doet de reader het niet meer?
Leest hij geen kaarten meer of werkt de usb of firewire niet meer aan de voorkant van het panel?

Misschien even de usb kabel aan de achterzijde van pc eruit trekken zodat de hardware weer opnieuw wordt gedetecteerd?
De driver zijn overigens op de website van Sweex te vinden.

Bijlagen

• Afbeelding1.gif
    Afbeelding1.gif
    3,5 KB · Weergaven: 789
Voorheen zag ik in verkenner ook al deze drives. Maar nu dus helemaal niet meer.

Als ik de usb stekker aan de achterzijde verwissel van stekker, blijft mijn muis stilstaan. Trek ik de usb-stekker er dan weer uit en stop ik hem in de oorspronkelijke stekker, dan doet mijn muis het weer gewoon.

Ik heb de drivers inderdaad gevonden op de sweex site.

Maar hoe kan ik deze drivers nu installeren als ik het apparaat niet kan vinden in apparaatbeheer?

Het apparaat staat niet in apparaatbeheer, je kunt gewoon de drivers (her)installeren, verder niets.
De drivers zijn zichtbaar onder configuratiescherm-->sofware.
Ik heb één keertje problemen met de Sweex gehad waarna deze het na een paar dagen spontaan weer begon te doen.
Het zal wel aan het merk liggen, persoonlijk heb ik het niet zo op Sweex.
Als je het panel na (her)installatie van de drivers niet meer aan de praat krijgt en de pc-usb-poorten doen het verder wel dan is misschien het panel gewoon stuk.

Een vriend van mij had laatst ook een Sweex panel gekocht en kreeg deze ook niet werkend, alweer een teken dat dit niet de beste hardware is lijkt mij.
Heb je nog garantie?

Ik ga er inderdaad steeds meer aan twijfelen of 'het ding' niet gewoon kapot is. Ben zelf ook niet (meer) zo'n fan van Sweex.

Ik ga er van de week maar eens mee langs de computerwinkel.

Bedankt voor de assistentie! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan