multifunctionele PC - 1500 euro ( all inclusive)

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcbobo

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2008
Budget - +/- 1500 euro
Doel - een beetje van alles. Gamen films kijken tekst verwerken, photoshoppen en website designen/ beheren. uiteraard ook internetten en e-mail en dergelijken.

Omgeving - liever kracht dan geluidloos. dus geluidloosheid is niet zo heel erg van belang.

Assemblage - Ik wil hem zelf niet in elkaar zetten. Dus graag door het bedrijf zelf.

Besturingssysteem - windows 7; welke versie maakt me niet zo heel erg uit.

Opties / randapparatuur - Ik wil graag ook een monitor en muis/toetsenbord er bij. Een blueray brander. en ook nog boxen van goede kwaliteit.
Voor mijn PC graag een HDMI poort. SD-kaart poorten. En graag een aardig hoeveelheid USB poorten.
hardeschijf : 1 tb.
Monitor: rond de 24 inch lijkt mij geschikt.

Iets meer of minder mag het me ook wel kosten. Laat het me weten als het veel kan uitmaken.
Ik wil graag dat deze PC de komende jaren mee kan gaan. Ik ben van plan voorlopig geen nieuwe PC meer te kopen.

ALvast hartelijk bedankt voor jullie hulp

Met vriendelijke groet

Mcbobo

@RogerS,

Waarom denk je dat de topic geopend is in de sectie "Aankoop nieuw systeem / Upgraden"?:rolleyes:

Hier, Klikhier
Hij kan �103,- goedkoper door geen SSD te nemen. Want hij is nu wel 108 euro duurder als je �1500.

Mvg,
Stef

Hier, Klikhier
Hij kan �103,- goedkoper door geen SSD te nemen. Want hij is nu wel 108 euro duurder als je �1500.

Mvg,
Stef

Je zal me toch moeten uitleggen wat dat SSD voor me zal uitmaken wil ik daar een keuze in maken :o.

Verder ziet het er voor zover ik kan zien, goed uit.
Heel erg bedankt voor de moeite!!

Als iemand nog op of aan merken heeft, hoor ik het graag.

@Masterpef

Waarom zo duur ram geheugen?
Het moederbord ondersteund ook geen triple channel dus hij leest dan maar 4GB
Moederbord kan ook stukken goedkoper, je kan beter H67 nemen.
Videokaart kan ook stukken beter
850 watt voeding is ook erg overbodig.

ik zal hem wat aanpassen.

klik
Als het goed is past de videokaart nu niet, maar als je de onderste 4 uitbreidingsloten er uithaalt zou hij makkelijk moeten passen in de kast als ik het goed heb.
De voeding is volgens mij nog steeds ruim voldoende hier kan je weer een paar jaar mee voor uit.
Als iemand hier nog wat op aan heeft te merken hoor ik het graag.

Laatst bewerkt:
@Masterpef

Waarom zo duur ram geheugen?
Het moederbord ondersteund ook geen triple channel dus hij leest dan maar 4GB
Moederbord kan ook stukken goedkoper, je kan beter H67 nemen.
Videokaart kan ook stukken beter.
850 watt voeding is ook erg overbodig.

verder niks op aan te merken.

Voor de rest ziet het er goed uit.

blackspeedy;4059023Het moederbord ondersteund ook geen triple channel dus [COLOR="red" zei:
hij leest dan maar 4GBAls iemand hier nog wat op aan heeft te merken hoor ik het graag.

Aanmerking:hoe kom je bij die opmerking over 4gb?(onzin)
En je samenstelling heeft geen geheugen nodig??
Sloten eruit halen??

Denk dat men een samenstelling zoals met dit budget gewoon aan de"kenners" moet overlaten voordat de ts'r bedrogen uitkomt.

Laatst bewerkt:
Aangepast: Klikhier.

Een SSD zorgt ervoor dat programma's die je op je SSD hebt geinstalleerd sneller laadt.
Dus als je windows op je SSD hebt geinstalleerd, dan start je pc sneller op.

@Frankwannet:
Ik kan toch ook een foutje maken of niet dan?
Het gaat ook niet om het budget, een pc is een pc.

Mvg,
Stef

@frankwannet Ik dacht dat het 6GB was maar het er over heen gelezen dat het 12GB was.
maar het moederbord ondersteunt Dubbelkanaals geheugenarchitectuur dus dan lees het per 2 ram banken als ik het goed heb.
Dus dan leest hij 1 geheufen strip niet.
En het geheugen was ik vergeten.

@masterpef
natuurlijk iedereen maakt fouten. Hier leren we weer van.

Gaat me verders niet om fouten maken.De kennis is er simpelweg niet(genoeg).
Een/de ts'r komt naar Helpmij voor een goed systeem(met in dit geval een budget van 1500 euro)
Als men dan een systeem samenstelt die ofwel niet klopt ofwel men heeft verkeerde aannames van mogelijkheden qua hardware dan zal/kan een ts'r bedrogen uitkomen.;)

Dan is het beter om topic als deze aan je voorbij te laten gaan.Ook ik kan wel wat aangeven op artikel nivo maar laat het topic bewust aan me voor bij qua samenstelling maken omdat er leden hier op het forum zijn die dit veeeeeel beter kunnen.

zijn we van plan over te clocken?
anders kun je beter een H67 nemen, die kosten iets minder.

Aangepast: Klikhier.

Een SSD zorgt ervoor dat programma's die je op je SSD hebt geinstalleerd sneller laadt.
Dus als je windows op je SSD hebt geinstalleerd, dan start je pc sneller op

Dat is goed, Die wil ik wel hebben. :)

zijn we van plan over te clocken?
anders kun je beter een H67 nemen, die kosten iets minder.

Nee ik was het niet van plan nee...

Laatst bewerkt:
klikerdeklik

ik heb het systeem veranderd

HD6970 videokaart is veel sterker dan die GTX560
Intel 320 series SSD
Coolermaster Elite 430 behuizing
Corsair Builders series 600watts voeding
Asus H61 moederbord
2 kits van 2 x2GB Kingston Value ram DDR3 (8gb totaal)
coolermaster Hyper plus 212 koeler

de rest is het zelfde gebleven

Dank je wel!!!

Ik ga de computer aan het einde van de week bestellen.
Dus als iemand nog op of aanmerkingen heeft...?

In ieder geval iedereen super bedankt voor de hulp!!

Ik heb een probleempje:

Ik krijg van Azerty het volgende bericht:

Tijdens het testen van uw systeem is gebleken dat uw moederbord geen 4 geheugenmodules ondersteund.
Althans niet die wat u heeft besteld.
Hierdoor raden wij u aan een ander moederbord te nemen namelijk een van Gigabyte.
http://azerty.nl/8-2528-386946/gigabyte-ga-h67ma-ud2h-b3-rev.html

Iemand enig idee, zou ik gewoon moet instemmen?

Laatst bewerkt:
Wat raar. Heb je het systeem besteld dat firest0rm voorstelde? Het moederbord daarvan ondersteunt naar mijn weten namelijk wel gewoon 4 geheugenmodules. En waarom ze nou dat moederbord hebben gekozen snap ik ook niet. Hebben ze gewoon een willekeurig moederbord in ongeveer dezelfde prijsklasse besteld ofzo?
Verder lijkt me niks mis met dat moederbord, het is alleen een stukje kleiner (micro-ATX). Soms betekent dat minder opties, maar voor jou maakt dat nu niets uit.
Je kunt natuurlijk ook vragen of iemand een ATX moederbord voorstelt. Ik heb zelf ook ATX in plaats van micro-ATX.

Laatst bewerkt:
Ja, dat systeem van firestorm.
Ik denk dat ik dan maar gewoon accepteer?
Ik stuur vanavond het mailtje, dus tenzij iemand een reden kan verzinnen waarom niet, hoor ik het graag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan