Multimedia/Game PC budget 650 euro

• Onderwerp starter Onderwerp starter tcf
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tcf

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2005
Beste medeforummers,

Ik zie door de bomen het bos niet meer...
Ben al een tijdje op zoek naar een multimedia danwel lichte gamepc.
Ik twijfel over zelf samenstellen of uit een bestaand systeem kiezen.
Ik hoop dat jullie mij van advies kunnen voorzien.

Games zoals Fifa 09 e.d speel ik regelmatig.
PC moet snel maar absoluut stil zijn want deze staat in een kleine huiskamer.
Heb nu een pc met Zalman-koeler en dat bevalt erg goed dus wil die er graag ook nu weer in hebben, of iets gelijkwaardigs. Als het maar weinig geluid maakt.

Budget: max 650 euro
Doel: Gamen,Internet+Email, Muziek/Film's/Video bekijken en beluisteren.
Hoe belangrijk is stilte? - Heel belangrijk
Assemblage: mag de winkel evt. doen
Opties: Toetsenbord, speakers, muis en monitor hier aanwezig.
Besturingssysteem: heb nu XP maar wil in de toekomst wel Windows 7. Vista mag maar hoeft niet perse.
Andere software? Nee

Randapparatuur
Zoals boven vermeld zijn het oetsenbord, de speakers, de muis en de monitor hier aanwezig. Belangrijk is dat de pc snel genoeg is maar vooral erg stil is en evt later voor uitbreiding geschikt is. Ik wil ook minimaal 500 GB harde schijf en het liefst 4GB of meer aan geheugenmodules. Onderdelen mogen best van een B-merk zijn maar moeten wel goede kwaliteit zijn, ik moet weer even een paar jaar met de pc vooruit kunnen ;) Verder moet hij voorzien van van een DVD brander, voldoende USB aansluitingen.

Ik heb al veel zelf geprobeerd, waaronder en de pcbuilder van Alternate. Ik merk dat ik er te weinig kaas van heb gegeten en zie dus door de bomen het bos niet meer als ik met dit systeem werk.

Ik heb goede ervaringen met Compustunt.nl
Bij hen zag ik de volgende systemen staat welke, denk ik, aan mijn eisen voldoen:

http://www.compustunt.nl/store/product_info.php?cPath=282_406&products_id=9613
http://www.compustunt.nl/store/product_info.php?cPath=282_406&products_id=9616
http://www.compustunt.nl/store/product_info.php?cPath=427&products_id=10616

Gaarne jullie advies. Natuurlijk mag het ook van een andere (web)winkel zijn en een zelf samengesteld systeem zijn.

Laatst bewerkt:
Eigenlijk zoek je een htpc-gamepc.
Ik ga eens kijken. Ik heb (eer)gisteren voor iemand anders wat samengesteld.

Twee opties.

http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...[86544]=1&product[101284]=1&product[229763]=1

Betere processor, maar zwakkere videokaart. (wel stukken sneller dan die videokaarten in door jou gevonden systemen)

http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...t[7517]=1&product[224663]=1&product[198783]=1
Iets mindere processor en iets minder stille processorkoeler maar verder wel heel stil.
Je zou er voor een paar euro nog een stille kastkoeler bij kunnen zetten.

bijv
http://azerty.nl/producten/product_...d12sl-12-ventilatorhuis-120-mm-zwart-wit.html

* TCF heeft even opgezocht als leek wat een HTPC is* :

Ja zo ongeveer, alleen wel met een midi of bigtower behuizing.

Ik zal overmorgen op mijn gemak even de door jou geadviseerde opties bekijken en er evt. op reageren/vragen over stellen.

Bedankt voor je tijd en moeite.

Laatst bewerkt:
* TCF zoekt als leek even op wat een HTPC is* :

Ja zo ongeveer, alleen wel met een midi of bigtower behuizing.

Bedankt alvast voor je tijd en moeite.
:D

Vergeet soms weleens dat dit soort termen niet voor iedereen abc is... (niet iedereen heeft systeemsamenstellen als hobby :P)

Haha, geen probleem. Gelukkig hebben we google nog ;)

Kan er niet net zo goed een XFX 4870 in ipv die 4850? die is beter en nog een paar euro goedkoper :p

Ik heb zojuist bij thuiskomst de door jullie geadviseerde systemen eens grondig bekeken. Voldoen zo te zien goed aan mijn eisen. Ik heb besloten om er toch een OS bij te nemen. Kost wat meer maar het moet maar...;)

Ik vind mijn huidige OS, Windows XP, prima werken. Met Vista heb ik wel wat ervaring maar niet voldoende om er over te kunnen oordelen. Wat is verstandig ( rekeninghoudend met toekomstige Windows 7 upgrade ). En als het Vista word, is het dan verstandig om de 32 of juist 64 bit versie te nemen?

Nog even over de door mijzelf 'gevonden' systemen: raden jullie die in het geheel af?

Wederom dank :thumb:

totaal.
Waardeloze videokaart. Bij alle 3 ook nog dezelfde waardeloze kaart...
De 1e pc heeft wel een heel goede processor. Maar zo;n sterke pc zoek je ook weer niet.

HD4350 is maar nauwelijks beter dan de onboard gpu's
De Hd4850 is een redelijk goede kaart. Het kan altijd beter, maar dan wordt het er zeg maar niet stiller op.

En altijd 64 bit nemen. Je zal wel moeten als je de 4 gig wilt kunnen benutten... 32bit gaat tot max 3,2 GB.

Kijk, daar heb ik wat aan. Duidelijk advies met voor -en nadelen erbij genoemd :)

Evt. nog advies mbt andere stille behuizing/voeding?

Ik ga een keuze maken uit beide geadviseerde systemen en zsm bestellen. :D
Wederom dank voor de reactie

Ik zou voor 1 september bestellen. Begin september zal de BBG van tweakers uitkomen, waar de HD4850 en de Nexus-kast in genoemd worden. Ik heb wel regelmatig gezien dat juist die onderdelen daarna in prijs gaan stijgen.

Maar goed. De nexus kast is gewoon heel stil. Er zit isolatie in. Er zitten stille koelers in.
Das gewoon goed. Ik zou persoonlijk geld vrij maken voor de stille processorkoeler uit het 1e systeem.

Wat je trouwens ook kan doen is er een echte htpc van maken, met speciale kast.
Alleen is dit kast al snel een stukkie duurder.

http://tweakers.net/pricewatch/222285/antec-fusion-remote-zwart.html
130 euro en dan komt er nog zo'n 50-60 euro bij voor een degelijke voeding.

Voordeel:
- het misstaat niet in de woonkamer.
- je krijgt er een afstandsbediening bij: wel handig als je film aan het kijken bent en even de boel op pauze moet zetten

Er zijn trouwens zoveel dingen die je kan doen, alleen zit aan alles een prijskaartje.

Ok, bedankt voor de tip.
Je kunt er inderdaad van alles van maken, als je maar geld hebt :P

Dames en heren, goedenavond.

Ik ben wederom, maar nu voor een kennis, op zoek naar een soort gelijke pc als ik nu zelf heb dankzij jullie advies. Deze pc bevalt prima :thumb:

Moet/mag zijn:

Budget: max 700 euro
Opties: Toetsenbord, speakers, muis en monitor aanwezig.
Besturingssysteem: Windows XP of Windows 7. Vista mag maar hoeft niet perse.
Andere software? Nee

Randapparatuur
Belangrijk is dat de pc snel genoeg is maar vooral erg stil is en evt later voor uitbreiding geschikt is. Minimaal 750 GB harde schijf en het liefst 4GB of meer aan geheugenmodules. Onderdelen mogen best van een B-merk zijn maar moeten wel goede kwaliteit zijn, de kennis van mij moet weer even een paar jaar met de pc vooruit kunnen Verder moet hij voorzien van van een DVD brander, voldoende USB aansluitingen.

Hebben jullie zin en tijd om weer een mooi/goed systeem voor me samen te stellen evt. met onderbouwing van de gekozen onderdelen? Wederom enorm bedankt voor jullie fantastische hulp

Dames en heren, goedenavond.

Ik ben wederom, maar nu voor een kennis, op zoek naar een soort gelijke pc als ik nu zelf heb dankzij jullie advies. Deze pc bevalt prima :thumb:

Moet/mag zijn:

Budget: max 700 euro
Opties: Toetsenbord, speakers, muis en monitor aanwezig.
Besturingssysteem: Windows XP of Windows 7. Vista mag maar hoeft niet perse.
Andere software? Nee

Randapparatuur
Belangrijk is dat de pc snel genoeg is maar vooral erg stil is en evt later voor uitbreiding geschikt is. Minimaal 750 GB harde schijf en het liefst 4GB of meer aan geheugenmodules. Onderdelen mogen best van een B-merk zijn maar moeten wel goede kwaliteit zijn, de kennis van mij moet weer even een paar jaar met de pc vooruit kunnen Verder moet hij voorzien van van een DVD brander, voldoende USB aansluitingen.

Hebben jullie zin en tijd om weer een mooi/goed systeem voor me samen te stellen evt. met onderbouwing van de gekozen onderdelen? Wederom enorm bedankt voor jullie fantastische hulp

Ik vond dit wel een mooi systeem maar zag daarna pas dat je ook Windows erbij moet hebben. Als je jouw vorige Windows op deze pc kan zetten heb je dit voor 700,- euro.

Behuizing Antec Sonata III (ultra stil)
Voeding Antec EarthWatts 500 Watt power supply ultra stil

Stille kast met een stille voeding.

Processor Intel Core 2 Quad Q9550(S775, 4x2.83GHz, 12MB, 1333MHz FSB, Boxed)
Een van de snellere (oude) quad cores, voor multitasken is dit een prima processor. Als het systeem vooral voor gamen is kan je eventueel een dual processor nemen (dat betekend twee processor, quad is vier)

Moederbord Asus P5Q SE Pro (nieuwste chip (p45) tot 8GB werkgeheugen)
Goed genoeg voor deze configuratie, mooi moederbordje.

Videokaart ATI RADEON HD5750 1024mb ddr5, DirectX 11, HDMI-out
Kan de games van nu makkelijk af. Vraag me wel af wat voor games er met de pc gespeeld gaan worden. Is dat Fifa '09 of zullen ook de nieuwe en aankomende spellen gespeeld worden? Als het vooral om Fifa en soortgelijke spellen gaat is het mogelijk een goedkopere videokaart te kopen.

Hardeschijf 1TB S-ata2 7200RPM
1000GB zoals je vroeg, zit normaal 250GB bij het systeem maar als je naar onder scrollt kan je er 1TB van maken.

Geheugen KINGSTON 4GB DDR2 PC6400 800MHZ
Jammer dat ze er DDR2 bij hebben gedaan maar hier redt je het zeker mee.

Overig
Netwerkkaart LAN 10/100/1000 mbps
Geluidskaart Realtek 7.1 High-Definition Audio
6x Usb 2.0 aan de achterkant, 2x USB 2.0 aan de voorkant
Microfoon aansluiting 1x aan de voorkant
Koptelefoon aansluiting 1x aan de voorkant
DVD Brander Samsung Dual Layer 22x
Garantie 2 jaar

Hoop dat dat genoeg onderbouwing is haha :rolleyes:

Dank voor je reactie.
Wat is nu echt het verschil tussen die DDR2 en DDR3?
Maakt dat heel veel uit?

En loont het om er meer intern geheugen in te plaatsen of gewoon bij 4GB laten?

M.vr.gr.

TCF

Laatst bewerkt:
DDR3 heeft meer mhz beschikbaar. Of je er veel van merkt weet ik zelf niet echt, wacht nog op mijn nieuwe computer met DDR3. Zou je even moeten googelen.

Voor de dingen die jij gaat doen is 4GB intern geheugen zat. Meer dan 4GB is alleen nodig bij zware videobewerking en dat soort dingen. Vergeet niet om Windows 7 64bit te installeren als je 4GB werkgeheugen hebt, zodat al het geheugen ook daadwerkelijk gebruikt wordt!

Wederom dank voor je reactie.
Lijkt me een goed systeempje als ik het zo eens terug lees.

Zijn er nog andere forummers die evt. een advies hebben voor een zelf samengestelde pc?

http://www.azerty.nl/1-1230-253467/azerty-premium-game-pc-amd.html

Door Azerty samengesteld en zelf in elkaar gezet, mooie PC. Hierbij weer dezelfde videokaart alleen dan met 512MB geheugen. Kun je zelf nog aanpassen naar 1GB als je dit zou willen.

Erg sneller AMD Phenom X4 processor van 3,2 Ghz waarmee je alle games goed mee kunt spelen.

4GB DDR3 geheugen, meer dan voldoende.

500GB Hardeschijf, vraag me af of je meer nodig hebt, kun je ook nog zelf aanpassen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan