Multimedia PC - 1200 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Seltaeb

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2007
Hallo allemaal,

Ik ga een nieuwe pc kopen en heb zelf een samenstelling gemaakt die ik onderaan zal posten. Het is een multimedia pc, maar moet wel redelijk zware spellen kunnen draaien, verder moet hij goed video's kunnen streamen(in 1080p) naar mijn PS3 en gaat ie veel gebruikt worden voor audiobewerking. Nu is mijn vraag of dit daar een beetje goede pc voor is. Beeldscherm en Windows 7 zitten erbij. Budget is ongeveer 1200 euro. Ik zet hem zelf in elkaar.

Samengestelde pc: https://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/38614

Met vriendelijke groet,

Bastiaan

Ziet er goed uit hoor!

Alleen even een paar vraagjes;

- Ga je overklokken? Zoja, dan zal ik een processorkoeler aanschaffen.

- Wil je later een tweede videokaart in je systeem stoppen? Want daar staat je voeding wel naar, als je niet gaat overklokken, en er geen tweede videokaart bij stopt, kan je net zo goed 550/600w nemen.

Voor de rest ziet het er heel erg goed uit! Ga je heel veel plezier van hebben! :thumb:

Laatst bewerkt:
echt wel een mooi systeem en zoals jantju al zij over de voeding kan het wel minder....
een SSD zou nog optioneel zijn?
en heb je bewust voor die kast gekozen?
mischien vindt je deze ook mooi?
iets meer ''game'' pc achtig:p
en ook van cooler master:

elite430_250x300.jpg

Elite-430-Black.jpg

https://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/38614#p-4-productid-094237

Het is nog wel de bedoeling om er over een tijdje een tweede videocard erbij te stoppen;)

Overklokken weet ik nog niet. Ik heb dat niet eerder gedaan en vind het wat risicovol om meteen met zo' n systeem te leren overklokken. Maar stel ik wil over 2/3 jaar overklokken, dan kan ik altijd nog een processorkoeler aanschaffen. Of is het sowieso slim om dat te doen? Ik kijk net even op 4launch maar dat is niet zo duur. Welke zou jij aanraden om erbij te nemen?

psssssst... @Jantju raad hem de Scythe Mugen 2 aan...:d

Nee heb niet bewust voor die kast gekozen, maar die jij post vind ik ook wel mooi. Hoe zit dat met ventilatoren, er zit er een in de voorkant, maar is het nog slim om er een aan de achterkant te kopen?(of nog meer?)

SSD heb ik inderdaad ook overna zitten denken, maar vind het wel vrij prijzig. Scheelt dit echt zoveel met bijvoorbeeld het opstarten van windows en spelen van spellen?

En zal die Scythe Mugen 2 eens checken;)

Dan is dit systeem eigenlijk al helemaal goed :)

@ Marcell

Als hij toch niet gaat overklokken, heb je de mugen 2 wel eens gezien? :eek:

[smallIMG]http://i23.photobucket.com/albums/b375/malveaux/PC/Mugen2_seated.jpg[/smallIMG]

Lijkt me een beetje overdreven als je toch niet gaat overklokken ;) Heb gehoord dat de i7 processorkoelers nog wel goed waren...

Verder lijkt de kast van Marcell me inderdaad wel iets mooier, maar natuurlijk is dat jouw keuze!

@ SSD

Dan zou je in veel dingen moeten besparen, een SSD is wel mooi, maar ik zal het over een jaartje of twee als een upgrade doen! De harde schijf die je hebt uitgekozen is ook erg snel hoor... :)

Je kan gewoon gaan bestellen hoor... :)

Laatst bewerkt door een moderator:
WTF:eek::eek::eek:
maar ik dacht dat hij vroeg welke hij zou moeten kiezen als hij toch ooit wil overclocken...

en ja een cooler aan de achterkant of zo is wel goed om erbij te nemen

Laatst bewerkt:
Inderdaad, de hyper 212 lijkt me wel wat, de mugen 2 ook wel hoor, als TS gaat overklokken. De hyper 212 komt net zo goed uit de tests, alleen wat minder stil. Een extra fan is ook wel handig denk ik, zit er maar 1 in, maar moet je ook zelf weten!

Ik denk dat ik dan inderdaad die SSD over een jaar/2 jaar ga doen, misschien tegelijk met een extra videocard;)

Hyper 212 lijkt me ook goed. Ik weet nu nog niet of ik ga overclocken, aangezien ik daar geen ervaring mee heb, lijkt dat mij ook niet zo verstandig..?
Misschien wel al een idee om die Hyper 212 er nu al op te zetten, voor het geval ik wel ga overclocken?

Ja er zit er alleen een in aan de voorkant, dus wil minimaal een aan de achterkant er nog bij doen en misschien een aan de bovenkant.

Laatst bewerkt:
Een betere processorkoeler installeren kan uiteraard nooit kwaad. Wellicht biedt Zalman iets van je gading, die zijn ook goed.
Probeer het bij de merken Coolermaster, Zalman, Scythe, Thermaltake, Nexus of Xigmatek te houden. Kijk ook even rond op Tweakers.net wat er allemaal tussen zit.

Misschien een tipje voor de behuizing; wellicht is een Xigmatek Asgard iets voor je. Door Tweakers.net erg goed beoordeeld, en slechts 35 euro ongeveer :rolleyes:

Ik ga toch voor eerder genoemde kast die Marcell96 aandroeg. Ik neem daar 2 case fans bij, een voor achterin en een voor boven op. Voor processorkoeler ga ik voor de Hyper 212.

Dit is mijn winkelwagen tot nu toe en volgens mij heb ik alles: https://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/50955

Mis ik nog iets?

Laatst bewerkt:
Is het trouwens normaal dat het bedrag per dag verschilt? Hij is vandaag 22 euro goedkoper dan gisteren. Slim om nog 2/3 dagen af te wachten?

Pak je winst. Het wisselt elke dag, kan morgen net zo goed opeens duurder zijn.

Zit er trouwens verschil in een Asus HD6870 of bijvoorbeeld een Sapphire HD6870?

Die Asus duurt namelijk een tijdje nog met leveren en die Sapphire hebben ze nog, kan ik ze gewoon omwisselen? Of zit er verschil in kwaliteit?

Zijn eigenlijk hetzelfde, misschien vindt je een verschil in de koeling/luidruchtigheid. :thumb:

Alles is in bestelling, zit nu te wachten op het moederboard die daar nog binnen moet komen. Nu zit ik toch te twijfelen of ik nog een SSD schijf erbij zal bestellen. En wel hierom: Als ik later een SSD schijf koop en ik ga mijn windows 7 versie opnieuw installeren dan werkt dat niet? Windows 7 denkt dan dat het een andere pc is?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan