Multimedia-pc 400 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jobbes

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 aug 2007
Hallo allemaal!

Na veel ellende met mijn Acer heb ik na maanden eindelijk mijn geld terug gekregen. Ik wil nu snel een nieuwe computer kunnen kopen die zeer kwalitatief is.

Budget: €400,-
Doel: videobewerking met Adobe Premiere Pro en After Effects, Photoshop, SAM Broadcaster, Lightroom en OpenOffice en Firefox
Stilte: bij downloaden ('s nachts) stil. maar de koeling moet goed zijn omdat ik zware dingen doe
Opties: Veel opslag, stabiel en zal 24/7 aanstaan
Besturingssysteem: Windows 7 Professional 64-bits (heb ik zelf al)
Software: Geen
Randapparatuur: Geen

Ik kan zelf best wel meepraten over hardware alleen vind ik het lastig om te kiezen tussen AMD vs Intel en ATI vs NVIDIA.

Ik wil de computer al graag voor Vrijdag in huis hebben.

Met vriendelijke groeten,

Jobbes

Dankje Mukkel :D

De Phenom 555 is te unlocken naar een quadcore en scoort dan hetzelfde als de 955
Azerty

Of kan ik dan toch beter voor jouw systeem gaan?

De 555 heeft de mogelijkheid te unlocken.

Dit is gewoon een afgekeurde quad.
Je kunt het proberen, maar je hebt geen garantie dat het werkt.
Hij is tevens maar een 10tje goedkoper als een werkende quad (athlon 640)

Mijn ouders willen mij geld lenen wat ik dan met mijn verjaardag terug betaal. Dit systeem sprak mij erg aan omdat het functies had als SATA-600 en USB 3.0 en een AMD 800 chipset. Dat betekend dus dat ik veel upgrademogelijkheden heb in de toekomst. Maar ik heb nog een paar vraagjes.

- De harde schijf en brander zijn beiden niet SATA-600. Kan ik die nu wel aansluiten op het moederbord?

- Als ik hem bestel, krijg ik dan genoeg kabels en schroefjes mee? Of moet ik die er nog bij kopen?

- Kunnen er nog dingen beter/anders?

Alvast bedankt!

Jobbes

Je krijgt genoeg spul meegeleverd om de pc goed in elkaar te zetten.

Maar ik vind het toch raar dat je geen sata600 harde schijf neem als je mobo het wel ondrsteund. Beetje zonden van die functie.

http://azerty.nl/0-857-270377/wd-caviar-black-wd6402aaex-v.html
Voor 60,- heb je een sata600 schijfje.

Tevens werkt een sata300 schijf gewoon wel op een 600 aansluiting, alleen dan ook op sata 300 snelheid.

Mijn ouders willen mij geld lenen wat ik dan met mijn verjaardag terug betaal. Dit systeem sprak mij erg aan omdat het functies had als SATA-600 en USB 3.0 en een AMD 800 chipset. Dat betekend dus dat ik veel upgrademogelijkheden heb in de toekomst. Maar ik heb nog een paar vraagjes.

- De harde schijf en brander zijn beiden niet SATA-600. Kan ik die nu wel aansluiten op het moederbord?

- Als ik hem bestel, krijg ik dan genoeg kabels en schroefjes mee? Of moet ik die er nog bij kopen?

- Kunnen er nog dingen beter/anders?

Alvast bedankt!

Jobbes

je weet toch wel dat jouw GraKa niks voordteld?
volgens mij kun je wel een beter hebben met een budget van 500

Beter is geen must voor de toepassingen die de TS gebruikt.
Hij gaat er niet mee gamen ect.

Een 5670 zou misschien wat vlotter lopen in photoshop /after effects ect.
Maar die optie had hij al met mijn 2de systeem.
1 " nadeel" is dat je geen usb3 ondersteuning hebt => kan een kaartje voor geplaatst worden in de toekomst en geen sata600. Maar de TS heeft nu ook geen sata 600.

Dan blijft systeem 2 ook nog een leuke optie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan