Multimedia PC - 600 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mandera

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2007
Budget - Maximaal 600/700 euro
Doel - HD-video kijken (720p), Gamen, Programmeren (voor mn opleiding ICT :))
Hoe belangrijk is stilte? - Enigszins belangrijk
Assemblage (het in elkaar zetten van de onderdelen) - Ik ga hem zelf in elkaar zetten

Opties: Moet snel kunnen werken, niet te veel energie verspillen natuurlijk, vloeiend HD video kunnen afspelen en games snel kunnen draaien, ik speel niet veel games maar ik wil wel dat ze goed draaien. en een fraai uiterlijk
Besturingssysteem - Heb je al een besturingssysteem? Nee, ik ben van plan om Windows Vista en daarna Windows 7 te gaan gebruiken
Andere software? - Office 2010, Nero 9, en nog een boel andere software.

Randapparatuur

Ik heb de volgende hardware op het oog:

Moederbord: Gigabyte GA-P31-ES3G iP31, SATA2, GLAN, 6CH
Processor: Intel Core 2 Quad Q8200 2.33GHz FSB1333 Box
Geheugen: Kingston 2x2GB DDR2 SDRAM PC6400 CL5.0
Videokaart: Club3D Videokaart PCI-e GeForce 9500GT 512MB DVI/HDMI Silent
Harde schijf: Samsung 320GB SATA300 16MB, HD322HJ
DVD-Brander: LG DVD-/+/RAM GH22NP20 22x/22x/12x Bulk (zwart)

Deze set bij elkaar kost € 354 euro bij 4Launch.

Als behuizing heb ik de Aspire X-Plorer op het oog. Die kost ongeveer € 65,-- Ik wil graag waterkoeling in mijn nieuwe pc!

Monitor, toetsenbord & muis, luidsprekers heb ik zelf van mijn oude PC, tevens heb ik ook een externe harde schijf van 1 TB.

Ik wil graag weten of dit een goede combinatie is en welke waterkoeling het beste is, voor een redelijke prijs natuurlijk! Bedankt alvast!

Aan wat voor games moeten we denken?
Ik zou je trouwens aanraden om voor een AMD Phenom II X3 720 te gaan, of desnoods voor een AMD Phenom II X4 945. Deze hebben dezelfde of betere prestaties voor minder geld.

Heb inmiddels een andere (betere) combinatie gemaakt met een Phenom X3, het ziet er nu als volgt uit:

14c9sg5.jpg

Waterkoeling ga ik laten zitten want dat wordt nogal duur en overbodig voor een PC van dit formaat lijkt me.

Ik ben geen die-hard gamer maar speel wel World of Warcraft ;) en dat moet toch wel lekker draaien!

Link is niet goed, welke van de 2 had je bestelt van marsmannetje? de onderste of de bovenste?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan