multimedia pc - 700 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilmpie

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2007
Hallo, ik zoek (hoe verrassend) een nieuwe pc. Ik ben niet echt een computerleek, maar over welke pc + onderdelen ik moet kopen heb ik echt geen idee.

Budget - Maximaal 700 euro, liever iets rond de 600 euro
Doel - Uiteraard tekstverwerking, e-mail, maar ook beeldbewerking. Echte harde games speel ik niet, hooguit mijn dochter met sims 3. Verder download ik veel films/muziek.
Hoe belangrijk is stilte? - Enigszins belangrijk.
Assemblage - Dat moet echt door de winkel (alternate.nl?) worden gedaan.

Besturingssysteem - Besturingssysteem moet erbij, Windows 7
Andere software? - verder geen software

Verder heb ik al een monitor en geluidsboxen, maar er moet nog wel een toestenbord + muis bij.

Ik hoor graag jullie ideeën, want ik heb geen idee welke onderdelen ik moet bestellen.

Alvast bedankt! :thumb:

Laatst bewerkt:
moet het echt een volledige assemblage zijn?
kun je bijvb ook zelf windows 7 installeren

dit scheelt nogal in prijs en kan ik wat betere hardware samenstellen

de montage word wel door de winkel gedaan

klik

Laatst bewerkt:
windows 7 en andere software kan ik inderdaad zelf installeren, moet ik deze er dan apart erbij kopen? Maar de onderdelen zelf inbouwen gaat echt niet lukken, dit moet worden gedaan

nee windows 7 word mee geleverd

de winkel doet de montage en geeft je 1 jaar garantie

software installatie moet je dan zelf doen

Laatst bewerkt:
Daar TS mogelijk graag bij Alternate koopt (woonplaats mogelijk in verhouding tot Alternate) lijkt mij vooralsnog de tweede machine die ik postte een best wel interessante.

o alternate kan volgens mij ook rond deze prijs

die tweede systeem van jou is wel goed
alleen wat jammer van die graka HD5450 zou ik tog minimaal HD5700 serie van maken er word wel op gegamed
heb je in de toekomst tog wat meer aan
ook voor HD films enzo

Voor HD films is een 5450 meer dan voldoende, maar om leuk te gamen heb je imho inderdaad minimaal een 5700 serie nodig.

wat is nou eigenlijk het verschil als je windows 7 koopt, tussen een licentie en "OEM" ?

Een licentie is een verzamelnaam voor alle verschijningsvormen van Windows:
de DVD in een doosje hebben : dat kan overigens weer uitgesplitst worden in 3 andere vormen : OEM - Retail - Corporate,
Windows 7 op de machine hebben met een recovery partitie voor de gehele machine,
Windows 7 op de machine hebben met een recover DVD van Windows.

Hét verschil tussen OEM en Retail en corporate is dat een OEM versie door de pc bouwer wordt meegeleverd met de PC en de licentiekey alleen te gebruiken is voor die ene versie van Windows op deze ene specifieke machine.
Een Retail licentie kan je meenemen naar een volgende pc en een Coporate versie werkt op meerdere machines.

OEM is particulier verreweg de meest verkochte en voor jou dan ook de meest voordelige / handigste keuze.

Laatst bewerkt:
vandaag de computer gekocht en het is geworden een:

HP Pavilion p6510nl

bedankt voor jullie advies!

:confused:
jammer kon tog wel wat meer bang voor buck krijgen met dat budget
pc die ik samen had gesteld was tog echt een heel stuk sterker dan wat je nu hebt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan