Multimedia pc - ca 900 EUR

Status
Niet open voor verdere reacties.

rgeerolf

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2008
Hallo,

Ik moet een systeem samenstellen voor mijn vriendin:
Budget - Rond de 900 EUR
Doel - Office, internet uiteraard, films (1080p) en soms games (ze speelt graag GTA IV :p of De Sims 3)
Hoe belangrijk is stilte? - Stilte is belangrijk, daarom meteen alternatief voor intel boxed koeler
Assemblage (het in elkaar zetten van de onderdelen) – Zelf
Besturingssysteem – Heb al Win7 x64
Randapparatuur - Geen enkel pc

Ik had eerst zelf een systeempje gemaakt, is er sprake van incompatibiliteit ?
Klik hier
1zq6b2f.jpg

Maar uiteraard heb ik niet zomaar mijn bericht geplaatst maar eerst nog even rond gezocht naar gelijkaardige vragen op dit forum.
Deze komt uit een andere recente vraag met wat aanpassingen.
Klik hier
xc89x0.png

Wellicht is die laatste, met de i7 en een nieuwere grafische kaart de interessante, die eerste heb ik tijden geleden eens gemaakt maar in principe heeft ze nog niet echt blu-ray nodig. Ziezo, ik heb mijn best gedaan om mijn vraag/post zo compleet mogelijk te maken. Iemand suggesties, is dit compatibel of heb je nog een andere opmerking ? Posten dan maar :-)

Oja dit nog:
- Geen tijd meer om nog te wachten op de 6xxx van amd
- Ja de behuizing kan goedkoper, maar het is voor mijn vriendin en ze wil nu eenmaal die :p

Alvast bedankt !

Laatst bewerkt:
In de tweede samenstelling heb je een mATX kast gekozen met een ATX moederbord, dat past natuurlijk niet he ;)

Overigens zie ik dat je consequent voor een minitower kast kiest. Is een mogelijkheid uiteraard, maar ik geef zelf de voorkeur aan een midtower kast, geeft meer gemak en ruimte met inbouwen, zeker als er nog een processorkoeler bij komt zoals hier het geval is. Is er een specifieke reden voor, of vind je vriendin die kast gewoon erg mooi?

Ik stel zelf ook even een systeempje voor je samen, ik edit het bericht straks even!

Edit 1: Hier het eerste systeem: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...301852]=1&product[242774]=1&product[285084]=1

Mogelijke upgrade opties: HD5770 veranderen naar HD5850, nVidia GTX460 of 470, naar gelang het budget. Wellicht is deze kast ook wel leuk?

Edit 2: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...302410]=1&product[225309]=1&product[245679]=1
Zelfde systeem als hierboven met een aantal aanpassingen: jullie eigen gekozen kast van Antec, met een GTX460 van Gigabyte met 2 fans, en een extra casefan (Nexus Real Silent 120mm, erg stil, en wit ;)) erbij.

Andere keuze, nu zonder Intel maar met AMD:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...256545]=1&product[302410]=1&product[225309]=1
Scheelt toch weer 60 euro. Zit nu een AMD Phenom II X4 955 in, met een geunlockte multiplier. Lekker makkelijk overklokken, draait standaard op 3200 MHz en is in een handomdraai op 3600 MHz te krijgen. Ook geen heethoofd, scheelt weer voor de geluidsproductie van de cpu ventilator. Tevens ook deze fan even aangepast naar die Big Shuriken, die Antec kast is namelijk 21 cm breed en de Scythe Mugen komt al op 17.. Erg krap dus!

Laatst bewerkt:
waaw die formfactorfout was wel erg dom van me x)
Dat was gewoon omdat ik zoals ik al zei de config van die andere vraag had overnomen en de formfactor van het mobo niet meer had getest.

Enja mijn vriendin haar voorwaarden: Kleine witte mooie strakke kast :p
Dus deze beantw daar wel aan. Deze kast benut toch nog goed zijn ruimte voor zijn grootte ?

grtz en bedankt voor de reactie

En om het geheel even duidelijk te krijgen, zijn dit naar mijn inzicht je beste opties:

1. Systeem met Intel i5-760 en een GTX 460 met 2 ventilators:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...t[72619]=1&product[288021]=1&product[71255]=1

(Deze is overigens exact € 900,-... Hoe doe ik het toch ;))

2. Systeem met AMD Phenom II X4 955 en dezelfde videokaart:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...256545]=1&product[302410]=1&product[225309]=1

Eventueel kan de voeding nog een stapje hoger als je veiliger wilt zitten, die 10 euro voor 100 watt extra is ook niet schokkend denk ik.

Laatst bewerkt:
Stuk voor stuk mooie systemen, maar voorlopig nog geen Blu-Ray denk ik, ik ook niet echt fijn dat het kleur zwart is, niet echt passend bij de behuizing, ook al zit het achter een klepje, als ik de Blu-Ray achterwege laat is er nog ruimte voor extra 4GB (dus 8GB). Misschien nog niet echt nodig maar werkt wel lekker ... heb het hier ook op mijn laptop.

en je de behuizing, zelf zou ik ook een grotere kiezen, maarja het is een meisje, mijn systeem is veel te groot voor in haar kamer (CM 690), ze wilde een klein mooi wit kastje :love: wat doe je eraan :p
btw die nexus heb ik al liggen dus ook erg handig ;-)

Morgen (want het is nu al laat) bekijk ik alles nog eens rustig en moeten we tot een uiteindelijk systeempje komen gebaseerd op de voorstellen :-)
Bedankt !

Mvg,

Rutger

edit: idd wel nice hoe je het doet, exact € 900 x)

Oke, het zal idd die worden (met intel dus) en dan is er nog budget over voor een cardreader, hoewel , als ik nu toch 'maar' een ati 5770 neem, is er toch nog ruimte voor een i7. dan zou ik dit systeem krijgen, even vragen dan als het budget nog oké is. Wat denk je dus hier van ?
azerty winkelmandje met i7

Opgelost

Oke, die laatste zal het waarschijnlijk worden ofwel jouw laatste link, hang nog af wat ze zegt van de prijs maar ze al wel voor die 30 EUR extra die i7 nemen, als ik zeg dat die beter is :p

ok bedankt voor alle hulp ronald (jij hebt me trouwens nog geholpen hoor in het verleden :D)

Status ga ik veranderen naar opgelost :-)

Laatst bewerkt:
Oeps idd :confused:
goed gezien :thumb:
oké, binnekort dan bestellen in in elkaar flansen bedankt ! :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan