Multimedia pc (gamepc)

Status
Niet open voor verdere reacties.

nightmaew

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2010
----
Budget -1000-1500
Doel -
Deze nieuwe pc is bedoeld voor multimedia (main) natuurlijk wil ik er op alle gemak kunnen gamen af en toe...

Ik zoek naar een pc zoals deze,

http://azerty.nl/1-1979-323371/tweakers-bbg-game-system-septemb.html

Maar zoals je ziet heeft hij maar 4gb, ik wil iets hebben tussen de 6-12 G ivm met renderen etc en meerdere zwareprogammas tegelijk draaien

Hoe belangrijk is stilte? Heel belangrijk
Assemblage
winkel

Opties: Welke opties wil jij bij je pc hebben
Besturingssysteem - Uhm maakt niet uit als het maar 64 bit is. CS5 After effects moet er op kunnen.
Andere software? - Regel ik zelf...

Randapparatuur
Geluid heb ik,
Beeldschermen zelfs 2.
En muis en toetsenboard ook.

Heb je verder nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?

Ik wil ook een goeie geluidskaart als dat kan, ik wil muziek maken maar met al dat gehaper etc is het gewooon niet mogelijk plus met deze loopt hij vast

alvast bedankt, liefts via azerty

Als de pc uit je eigen link aan je wensen voldoet, neem je die toch met wat extra intern geheugen....

ja maar hoe pas je zo iets aan ? heb daar totaal geen verstand van namelijk :rolleyes:

Azerty even bellen en zeggen dat je DIE pc wilt met 4Gb extra geheugen???

Lijkt me niet zo ingewikkeld toch?

Kan dat zo dan ? en als je nou meer aanpassingen wil

zoals geen beeldscherm en geluidsboxen etc hoe gaan ze daar mee om ?

mrmusic is gewoon te lui om een samenstelling te maken:P
niet dat dat erg is via de telefoon kan ook

verder is deze pc (cpu) niet goed geschikt voor renderen enz

verder is gamen en ook nog renderen een beetje tegen strijdig

je kunt beter voor een core i7 gaan met 8 gb ofzow

heb zelf even een samenstelling gedaan

3 dingen hier genotieerd. Heb de pc builder van DELL gebruikt. Dus moederbord en voeding ken je niet kiezen aangezien het alienware is.

Werkt dit prima met elkaar ?

Intel® Core153 i7 Processor 920 (2,66 GHz, 8 MB cache, 4,8 GT/sec.)
Dual 1GB ATI® Radeon™ HD 5670 graphics card
12 GB 1.333 MHz (6 x 2 GB) Tri Channel-geheugen staat nergens een merk van .

ik zou voor een GTS450 of GTX460 gaan ik heb niet zon ervaring met goede kaarten die renderen
maar dan lijkt mij een nvidia kaartje met cuda support het slimst

hoi ben ik weer,

Ik ben er nog lang niet uit en ik zie bij de recente topics dat het winkelmandje gelinked kan worden das nu erg handig ! Kon geloof ik eerst niet ?

Maar ik ben dus nu echt met spoed op zoek naar een nieuwe pc. Qua 1200 euro ong...

Budget -1000-1500
Doel -
Deze nieuwe pc is bedoeld voor programmas als Adobe master collection. 3d programmas zoals maya,3dmax etc... natuurlijk wil ik er op alle gemak kunnen gamen af en toe...

Hoe belangrijk is stilte?
Heel belangrijk ,

Assemblage
door de winkel inelkaar worden gezet.

Opties: Welke opties wil jij bij je pc hebben
Besturingssysteem - 64 bits...

Andere software? - Regel ik zelf...

Kom maar op met de winkelmandjes :cool:

Randapparatuur
Geluid heb ik,
Beeldschermen zelfs 2.
En muis en toetsenboard heb ik ook

Heb je verder nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?

Ik wil ook een goeie geluidskaart als dat kan :) en het liefst een min ram geheugen van 6 g

alvast bedankt,

Jullie zijn me laatste hoop :thumb:

hallo
ik heb een pc voor je samen gesteld bij azerty
klik
deze pc heeft een AMD Phenom ii x6 1090T (6 core's) kan je heel goed video's mee bewerken
1.5TB HDD en een 90GB SSD voor windows en games (laad lekker snel)
een HD6870
4x 2GB DDR3 (totaal 8GB) lekker snel 1600MHz
erg stille 700watt voeding
de cooler master H50 water koeler erg stil incombinatie met de fan die ik er bij heb gezet
een goede audio kaart
azerty doet de montage jij moet wel zelf de software installatie doen ( hoeft niet de winkel kan dat ook doen het word dan wel wat duurder)
er zit windows 7 64 bit bij

Laatst bewerkt:
Ziet er erg strak uit :cool:

Nog 2 maandjes of 1 maandje sparen en dan ben ik er top, bedankt :thumb:

Wat betreft software installatie , ik heb dat begrepen dat dat begint vanaf dat je windows moet installeren, dat zal geen probleem zijn, maar als ik een harddisk software nog moet installeren ofzo dan is dat toch weer wat anders, maar alleen windows installeren en vanaf daaraf verder dat kan ik wel :cool:

over een maand komen weer nieuwe videokaarten uit

verder zou het handig zijn om de volledige installatie door azerty te laten doen
kost alleen wat meer maar dan ben je zeker van je product

als het goed is komen er in december de HD6900 serie kaarten uit
en volgens mij is de GTX580 ook net uitgekomen...

die prijzen van videokaarten veranderen echt hard,
den ene week is de hd6850 170 euro en de andere week 190 euro

?
prijs is nogsteeds het zelfde ongeveer eene merk is duurder dan de ander..
MSI R6850 kost 167 euro en als hij OC'ed is kost hij 180

Hoi nightmaew :)

De samenstelling van Firest0rm is goed, maar ik las dat stilte erg belangrijk was. Daarom heb ik wat aanpassingen gemaakt. Hier mijn samenstelling met bij de belangrijkste dingen uitleg.

Winkelmandje

Behuizing, Fractal Design R3 Een goede, zeer stille behuizing. Ik zelf vind de behuizing erg mooi strak, maar dat is natuurlijk aan jou ;) Hij is er ook nog in het wit. Heb er nog een extra fan in gedaan zodat de processor ook mooi koel blijft.

Processorkoeler, Scythe Mugen 2 Er zat eerst een waterkoeling in, wat volstrekt onnodig is als je niet gaat overklokken. Zelfs als je gaat overklokken is de Mugen 2 nog goed genoeg. Ook is een waterkoeling veel minder stil, en de Mugen 2 is dé stilste processorkoeler.

Moederbord, Asrock 870 Extreme3 Het verschil tussen het moederbord dat Firest0rm koos, en ik koos, is dat het moederbord van Firest0rm er een onboard videokaart in had. Maar jij hebt een losse videokaart.

Geheugen, 4x2GB Kingston geheugen Net zo goed geheugen maar dan 100 euro goedkoper. Het verschil is de snelheid waar je niks van zult merken omdat je niet gaat overklokken.

Samsung Spinpoint F4Eg 2tb Een hele stille, en zuinige harde schijf. Ik heb deze gekozen omdat je ook een SSD schijf neemt. Dan kan je documenten enz op de harde schijf doen, en programma's op de SSD schijf doen.

Verder heb ik een iets goedkopere videokaart erin gedaan, welke nog steeds héél erg goed is. Ik las dat je af en toe eens zou gamen, dus dan is deze goed genoeg. Ook heb ik voor een andere geluidskaart gekozen, omdat de geluidskaart die Firest0rm koos, voor gaming is. Ik heb ook voor een iets grotere (namelijk 120gb) SSD Schijf gekozen, omdat mijn harde schijf iets minder snel is. De processor heb ik gelaten, omdat dit een erg goede processor is voor multitasking.

Het verschil is vooral dat mijn systeem zuiniger, en stiller is. Ook is mijn systeem goedkoper.

Succes met kiezen! :thumb:

Laatst bewerkt:
Oke ik ben eruit , en deze pc is aan zen 2e leven toe :confused: Denk dat de andere onderdelen de videokaart niet meer aan kan ging zowat ontploffen...

Jantje kan je de optie van software installeren door azerty er nog bijzetten ? hartelijk bedankt :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan