multimedia pc voeding probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

dennis5

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2009
Ik heb laatst zelf een pc samengesteld maar er is een probleem met het beeld. Ik heb o.a. de volgende componenten:

Code:
[U]Computercomponenten[/U]

processor: intel core i7 extreme 965
ram:          corsair dominator 3 x 2gb 1866
mobo:        msi eclipse
videokaart: gtx 280
voeding:     coolermaster M850

Zodra ik de computer aandoe gaan de fans aan en brandt het groen licht op de mobo van de msi, maar de voeding en de gtx 280 geven geen groen licht. Ze geven een soort doffe bruin/gele licht en dat lijkt me niet goed.

De computer blijft vervolgens ongeveer 10sec aan en gaat dan uit, een paar seconden later gaat hij weer aan en herhaalt het proces zich. Kan iemand me helpen?

Laatst bewerkt:
Extra voeding niet vergeten op de videokaart, mocht dit nodig zijn.

Probeer alleen onderstaande hardware eens,
Moederbord, voeding, CPU, 1 MB-ram kaartje, GPU

Dus alles los wat niet nodig is om beeld te krijgen...

Heb je de pc zelf gebouwd?
Want 850 watt zou zeker genoeg moeten zijn.

Extra voeding niet vergeten op de videokaart, mocht dit nodig zijn.
.
Bij de videokaart zitten twee aansluitingen voor de voeding één 2x3 pin aansluiting een één 2x4 aansluiting. Ik heb kabels aangesloten die hierop pasten op de ene sticker aan de kabel staat 8pin pci express en op de andere sticker staat alleen pci express.

Moederbord, voeding, CPU, 1 MB-ram kaartje, GPU

Dus alles los wat niet nodig is om beeld te krijgen...
Dus alleen één ram kaartje? (ik heb overigens 3 x 2gb ram met een fan erop). Dan haal ik dus alleen twee ram-kaarten eruit dat bedoel je toch?

Laatst bewerkt:
ik bedoel echt maar één reepje ram,
en vergeet niet ook de reset knop draadjes enz. los te halen.

Verder vindt ik het vreemd dat je TWEE extra voedingskabels hebt aangesloten op de videokaart, probeer eens met één die van "8pin pci express"

Hij heeft echt 2 voedingskabels nodig. Mijn GTX 260 heeft er ook 2 8 pin kabels nodig.

ik bedoel echt maar één reepje ram,
en vergeet niet ook de reset knop draadjes enz. los te halen.
Ok. Ik zal het 's vanavond nog proberen. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik wel een beetje geklooid heb met het installeren van de koeler van de cpu, ik heb namelijk de koeler een keer verplaatst (dat wil zeggen eraf gehaald en 90 graden naar rechts gedraaid en er weer geinstalleerd). Echter de koelpasta is meer verspreid over de processor dan de bedoeling is. Kan dit nog een rol spelen bij mijn probleem?

Verder vindt ik het vreemd dat je TWEE extra voedingskabels hebt aangesloten op de videokaart, probeer eens met één die van "8pin pci express"
Maar je hebt ze toch allebei nodig? Als je gelijk hebt dan kan hier het probleem zitten...

//Edit: ik heb net zojuist op de doos gekeken er staat dat je je ze allebei in moet doen, dus ik denk dat dat wel in orde is, toch?

Laatst bewerkt:
De tip van mariovandijck is de juiste:

Moederbord, voeding, CPU, 1 MB-ram kaartje, GPU.

Geen harde schijf, geen dvd-brander en al wat nog meer. Dit om problemen te voorkomen.
Ook alleen de aan-knop aansluiten: dus niet allerlei ledjes, resetknop e.d.

Controleer of het bios-batterijtje er goed in zit.

De tip van mariovandijck is de juiste:

Moederbord, voeding, CPU, 1 MB-ram kaartje, GPU.

Geen harde schijf, geen dvd-brander en al wat nog meer. Dit om problemen te voorkomen.
Ook alleen de aan-knop aansluiten: dus niet allerlei ledjes, resetknop e.d.
Ik ga dit morgen of in het weekend uitproberen. Maar moet ik niet ten minste één fan (van de kast zelf) laten draaien?

Controleer of het bios-batterijtje er goed in zit.
De mobo is net nieuw dus ik ging ervanuit dat dat goed was, maar ik zal er toch naar kijken.

Laatst bewerkt:
Kast blijft open, dus je hebt alleen de processorkoeler en videokaartkoeler nodig.

Het gaat erom dat je moet proberen om een biosscherm te krijgen. Dan ben je een stapje verder.

Kast blijft open, dus je hebt alleen de processorkoeler en videokaartkoeler nodig.

Het gaat erom dat je moet proberen om een biosscherm te krijgen. Dan ben je een stapje verder.
Ongelooflijk hij gaat aan :shocked:. Het beginscherm van het opstarten is binnen een seconde weg en daarna staat er "select proper boot device". Na wat nadenken en kijken ben ik erachter gekomen dat het probleem bij het ram lag. Ik heb deze niet in de A_0-poort gestopt maar kennelijk in de A_1 poort.

Ik vond dat niet duidelijk aangegeven in de handleiding. Dus even voor de duidelijkheid de ramkaartjes moeten dus in de zwarte gleuven, toch?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan