Multimediasysteem van €800

Status
Niet open voor verdere reacties.

petje11

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2002
Hallo,

Ik heb een mazzeltje gehad en wil graag een nieuw systeem samenstellen.
Nu ben ik zelf bijdehand genoeg om hem te bouwen maar zie op al die verschillende websites de bomen door het bos niet meer en ben er ook een beetje uit.
Wie wil er voor mij een samenstellen?
Budget 800€
Doel Beetje fotobewerking, videobewerking, beetje gamen(niet de nieuwste games), office ,surfen ,mailen en alles tegelijk.:o
Omgeving Het hoeft echt de stilste niet te zijn. Hij komt in mijn ''hobby ruimte'' te staan.
Besturingssysteem Windows 7 home premium (daar werk ik nu ook mee)maar moet er wel nieuw bij.
Samenstellen Dat kan ik prima zelf.
RandapparatuurAlleen een nieuw scherm, en die hoeft niet perse binnen het budget te vallen, 24'' zou wel lekker zijn.

Alvast bedankt.

Hoi, Ozanishier

Ik zat even je lijstje te bekijken maar voor de videokaart word een 700w voeding aangeraden en dan stop je er een 500w in?
Weet dat de videokaart natuurlijk nooit die 700w zal trekken maar mis ik toevallig iets.
Ik was gewoon benieuwd of je nou een foutje gemaakt had of dat er toch echt een reden achter zit?

Azerty neemt voorzorgsmaatregelen en zegt hoeveel W het nodig heeft met een slechte voeding MAX. OCZ is een A-merk en 500W hoort te volstaan, voor respectievelijk 10 en 20 euro meer heb je de 600 en 700W versies van de OCZ ModXStream. De keuze ligt volledig aan de TS. Als firest0rm verschijnt op dit topic heb je altijd goed advies en tips :p

Ziet er mooi uit. Maar het mobo heeft sata 600 de harde schijf is sata 300? Is dat prijsverschil zo groot?
En een i7 systeem komt veel hoger uit? Dit ivm met foto en videobewerking.
Wil je misschien ook een systeem maken met een i7?
Ik heb nu in mijn computer ook een ssd zitten. Die kan er zowiezo nog wel bij. Gewoon eentje van 60gb dat is groot genoeg voor mij.

Sata snelheid is maximum. Sata-300 = 300 mbit/s een harde schijf haalt 130mb/s bij perfect serieel aflezen. SATA-150 zou dus makkelijk voldoen voor een harde schijf. SATA-600 is dan ook onzin. Zelfs de snelste SSD's halen onder perfecte omstandigheden op het moment "maar" 400 mbit. Tijdens normaal gebruik is dat rond de 190 mbit en voldoet sata-300 ook nog prima voor een SSD.

I7 is 100 euro duurder. Als je nog ergens een 6850 op de kop kan tikken heb je nagenoeg dezelfde performance voor 80 euro minder en voldoet ook nog prima aan je eisen.

Voeding is ruim voldoende. Ik wil zelfs zover gaan dat een corsair 430W ook nog voldoet. De 7850 verbruikt slechts 130W. en de CPU nog geen 80W. zelfs met 100W marge heb je dan nog 120W vermogen voor al je andere onderdelen.

Laatst bewerkt:
Zou je voor mij zo'n winkellijstje willen maken met dan een i7 en een ssd erbij?
Ik laat dan het scherm nog even zitten. Ik heb nu twee 21" schermen en dat werkt ook fijn.
Dan zal ik zo rond de 1000€ uitkomen denk ik, en dat kan nog wel.
De 7850 kan dan misschien ook wel blijven.

Ik hoop dat dat iemand anders even over kan pakken. Ik kan via mijn huidige werkstation niet bij de azerty store nu.

ziet er volgens mij goed uit. Maar mogelijk ben ik op het moment een beetje slaapdronken en mis ik iets :P

OCZ SSD's zijn toch diegene die ik liever vermijd. Voor de rest is het mooi systeem :p

Mooi, maar zijn de ozc ssd's echt zo slecht? Ik heb er zelf namelijk al 1 en die werkt prima.

Ik heb hier drie OCZ SSD's in gebruik. 1x eentje terug moeten sturen, welke direct voor een nieuwe vervangen werd. Verder nooit problemen. Ik heb een Vertex 2 en 2 stuks Agility 2.

Wat is eigenlijk het verschil tussen een vertex en een agility?

Nou zag ik in een ander draadje dat iemand waarschijnlijk bij afuture gaat bestellen.
Ik heb daar zelf even dezelfde configuratie gemaakt en kom daar toch een paar tientjes goedkoper uit.

Is Afuture een goede webshop? Ik kan daar namelijk ook gaan afhalen, heb ik hem weer wat sneller in huis.

En is een 7950 nou zoveel beter als een 7850? Niet dat het voor mijn persee hoeft ik ben geen hardcore gamer, maar puur uit nieuwschierigheid. Vooral omdat er een aardig prijsverschil inzit.(ruim 100€)

Laatst bewerkt:
De 7950 is wel een stukje beter dan de 7850 ja. Of je dat ook snel nodig zult hebben is een heel andere vraag. Het prijsverschil gaat overigens in de nabije toekomst kleiner worden, omdat ati nieuwe prijzen heeft aangekondigd. Dat duurt echter nog wel een tijdje voordat iedereen dat meeneemt.

Afuture staat redelijk/goed aangeschreven. Afhalen is sowieso een pre want je kunt defecten zelf brengen ipv opsturen e.d.

Dat is ook weer zo natuurlijk, zeker ivm. garantie.
Voor mij is dat weer een voordeel, ik ga namelijk in Veenendaal werken en daar zit afuture.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan