Multiple Boot CD maken van DOS bootdisks

Status
Niet open voor verdere reacties.

Al Capino

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2003
Berichten
110
Hallo mensen,

Ik heb al gezocht op helpmij en via google.

Genoeg uitleg over hoe je een bootCD maakt die tijdens de boot van de pc kan opstarten zodat je b.v. bootdiskje van partition magic kan booten vanaf CD ipv disk.

Maar kan iemand mij vertellen hoe ik een multiboot CD kan maken van diskettes zoals pm8, ghost, ms-dos, etc.? En nee, ik wil geen kant-en-klare progjes die dit kunnen. Wil het ECHT zelf samenstellen.

Ik neem aan dat eerst ms-dos files erop moeten, maar hoe maak ik dan een menu waaruit ik kan kiezen welke voormalige floppy ik wil booten?
En moet er dan een autoexec.bat gemaakt worden die weer wijst naar de autoexec.bat van de floppy images?

Please help. Dit lijkt me zo handig! ;)
 
En toch!!!

Mischien heb je hier wat aan, dit geeft tekst en uitleg omtrent het zelf maken van een bootmenu alleen met andere opties, deze optie's, je zou natuurlijk die optie's kunnen veranderen in je eigen wensen.

grtjs jjw
 
ik heb wel iets voor een bootable Partition magic cd-rom te maken, maar zou niet weten hoe je meer programma's kan toevoegen.
Geplaatst door Binary
Ik heb in Partition Magic de rescue diskettes aangemaakt. De wizard wil beslist naar diskette schrijven, dus daarvoor heb je een PC met floppydrive nodig. Vervolgens heb ik deze bestanden op diskette 1 gezet:

PQ_DEBUG 002
PQ_DEBUG TXT
ZABOUT PQG
MSCDEX EXE
HIMEM SYS
KEYBOARD SYS
MOUSE COM
PQMAGIC EXE
PQMAGIC PQG
COMMAND COM
PQMAGIC OVL
MOUSE INI
AUTOEXEC BAT
CONFIG SYS

Ik heb autoexec.bat als volgt aangepast:

Code:
@ECHO Off
PROMPT $P$G

REM -------------------------------------------------------
REM -- DO NOT EDIT THIS FILE! IF YOU WISH TO ADD NETWORK --
REM -- OR CD-ROM DRIVERS, CUSTOM KEYBOARDS, ETC., PLEASE --
REM -- EDIT AUTOEXE2.BAT INSTEAD.                        --
REM -------------------------------------------------------

ECHO  PartitionMagic 8.0
ECHO  Copyright 1994-2002, PowerQuest Corporation
ECHO  All rights reserved.
ECHO.
ECHO  Loading.  Please wait...
ECHO.

PQMAGIC

Nu kun je met één diskette opstarten en PM laadt direct. En hiermee heb ik dus ook mijn bootable CD gemaakt. Als je een memstick hebt, dan hoef je natuurlijk in principe natuurlijk geen bestanden te verwijderen.

En in feite kun je natuurlijk die bestanden ook handmatig vanuit de DOS directory [Program Files\Powerquest\Partition Magic\DOS] naar een bootable medium kopiëren. Dan zou je het dus ook zonder floppystation kunnen doen. Niet uitgeprobeerd.
Bron;
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&postid=1077944#post1077944
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan