Multisearch VBA helpme

Status
Niet open voor verdere reacties.

bloedje

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2013
Hallo,

Kan iemand mij helpen met het volgende:

ik heb een search form in acces die data filtert uit mijn toegewezen subformulier.

Na de filtering kan ik op gefilterde data klikken er opent dan een childform(andere tabel natuurlijk). hij laad niet de gegevens in die moeten, indien klik ik op ID 50 dan word ID 1 geladen.

Private Sub ID_Click()
DoCmd.OpenForm "frminfotblrepair", acNormal, , , acFormReadOnly, , "ID|" & Me.ID
End Sub
id de huidige code

Wie kan mij helpen.

bij voorbaat bedankt,

Laatst bewerkt:
Behalve een grrrrrrrrrrrrruwelijk gebruik van misplaatste Engelse termen ('search form'? Bedoel je zoekformulier? 'childform'? In mijn boek is dat gewoon een (vervolg)formulier) zit er een fout in je code, maar daar was je al achter. Als je een filter mee wilt geven, doe je dat zo:
Code:
    DoCmd.OpenForm "frminfotblrepair", acNormal, , "[ID]=" & Me.ID, acFormReadOnly
Of, en dat kan natuurlijk ook gezien de plek waar je de filtering hebt neergezet, je bent vergeten de OpenArgs in het formulier <frminfotblrepair> te splitsen. Waarom je een samengestelde variabele maakt is mij overigens ook weer een raadsel, want dat is nergens voor nodig, als je het tweede formulier alleen wilt filteren.
Code:
    DoCmd.OpenForm "frminfotblrepair", acNormal, , , acFormReadOnly, , "[ID]=" & Me.ID

Ben hier nieuw in, het is voor een project op school...
U hebt mijn leven gered

Welk boek ?
maar grrrrrrrrrrrrruwelijk bedankt

gr

'In mijn boek' is spreekwoordelijk gebruikt, en eigenlijk gejat uit het Engels (in my book). Daar wordt het gebruikt voor: volgens mijn opvattingen.
Overigens heb ik wel een 'boek' over Access: een cursus in de handleidingen sectie van HelpMij. Kan ik je van harte aanbevelen ;)

OK,

nu heb ik op het "vervolgscherm" de data staan op acFormReadOnly

is het ook mogelijk om een edit knop te maken die alleen lezen naar wijzigen veranderd? en uiteraard save in tabel?

Ja, dat kan. Gezien dat het een schoolopdracht is, mag ik eigenlijk (en dat ga ik dus ook niet doen, en had ik dus eerder ook niet moeten doen) geen rechtstreekse oplossingen aanleveren. Maar algemene hulp, zodat je het zelf kan vinden, mag wel. En die luidt dan: als je naar de eigenschappen van het formulier gaat, naar het tabblad <Gegevens>, vind je daar de instellingen. Als je vervolgens in een aan te passen regel gaat staan, en je drukt op <F1>, krijg je een mooi voorbeeldje hoe je die instelling kan aanpassen. Daarmee kom je geheid verder...

Zo'n baan wil ik ook wel.... Maar goed, met de tips moet je een eind kunnen komen, want Microsoft geeft een prima voorbeeldje met code en al. Kun je zo overnemen. Wel dus even in de Help zoeken.

5 uur wezen graven in het internet Hoopje:

VBA code edit knop in formulier die readonly is

Option Compare Database
Private Sub cmdEdit_Click()

If Me.AllowEdits = True Then
Me.AllowEdits = False
Me.AllowAdditions = False
Me.cmdedit.Caption = "Edit is Disabled"
Else
Me.AllowEdits = True
Me.AllowAdditions = True
Me.cmdedit.Caption = "Edit is Enabled"
End If

End Sub

0,003 seconde nadat ik in de formuliereigenschap <Bewerken toestaan op <F1> heb gedrukt, kreeg ik dit antwoord:

Bewerken toestaan (AllowEdits), eigenschap
Zie ookIs van toepassing op VoorbeeldSpecificatiesMet de eigenschap Bewerken toestaan (AllowEdits) geeft u op of gebruikers opgeslagen records kunnen bewerken wanneer ze met een formulier werken. Boolean, lezen/schrijven.

expressie.AllowEdits
expressie Vereist. Een expressie die een van de objecten in de lijst Is van toepassing op retourneert.

Instelling
De eigenschap Bewerken toestaan (AllowEdits) kent de volgende instellingen:

Instelling Visual Basic Beschrijving
Ja True (Standaard) Gebruikers kunnen opgeslagen records bewerken.
Nee False Gebruikers kunnen opgeslagen records niet bewerken.

U kunt de eigenschap Bewerken toestaan (AllowEdits) instellen in het eigenschappenvenster van een formulier, met een macro of met Visual Basic.
Volgens mij had je jezelf 4,997 uur zoeken kunnen besparen.... Vooral ook omdat ik al had aangegeven dat het prima in de help staat. Awel, het is jouw tijd, niet de mijne :)

Voor dat ik vroeg was ik al uuuuuren bezig met het vinden van de juiste code:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan