In mijn database worden dagelijks orders ingevoerd.
Aan het einde van het traject moet aangegeven worden welke orders zijn goedgekeurd en welke niet.
Gezien de grote hoeveelheid gebruik ik een listbox die ik op multiselect heb gezet.
Het is mijn eerder gelukt om meerdere orders te selecteren en daar een rapport van te maken.
Nu wil ik met hetzelfde principe een update query maken.
Het lukt mij om de update te maken met vba.
Alleen gaat hij alle orders updaten en niet degene die ik geselecteerd heb.
Heb op internet gezocht en kon niet echt iets vinden wat voor mij van toepassing was dus vandaar mijn vraag.
Weet iemand hoe ik dit aan moet pakken?
Ik heb de code aangepast vanwege geheimen.
Ter extra info: ik heb tevens een filterfunctie inzitten waarmee ik de week kan uitfilteren zodat het zoeken iets makkelijker maakt (text6).
Per week kunnen tussen de 100 en 500 orders zitten.
Het handigste lijkt mij om alles eerst te selecteren (heb ik werkend) en degene die niet goedzijn te deselecteren en dan de update draaien.
Aan het einde van het traject moet aangegeven worden welke orders zijn goedgekeurd en welke niet.
Gezien de grote hoeveelheid gebruik ik een listbox die ik op multiselect heb gezet.
Het is mijn eerder gelukt om meerdere orders te selecteren en daar een rapport van te maken.
Nu wil ik met hetzelfde principe een update query maken.
Het lukt mij om de update te maken met vba.
Alleen gaat hij alle orders updaten en niet degene die ik geselecteerd heb.
Heb op internet gezocht en kon niet echt iets vinden wat voor mij van toepassing was dus vandaar mijn vraag.
Weet iemand hoe ik dit aan moet pakken?
DoCmd.RunSQL "select * into TempTbl from Tabelnaam where (((Tabelnaam.Week)=" & Me.Text6 & "))"
DoCmd.OutputTo acOutputTable, "TempTbl", acFormatXLS, "H:\Tabelnaam.xls", True
DoCmd.RunSQL "UPDATE [ORDER ENTRY] LEFT JOIN TempTbl ON [ORDER ENTRY].Kolom = TempTbl.[NEEC REF] SET [ORDER ENTRY].Goedkeuring = Yes WHERE ((([ORDER ENTRY].Rapport)=Yes) AND ((TempTbl.[NEEC REF]) Is Not Null))"
Ik heb de code aangepast vanwege geheimen.
Ter extra info: ik heb tevens een filterfunctie inzitten waarmee ik de week kan uitfilteren zodat het zoeken iets makkelijker maakt (text6).
Per week kunnen tussen de 100 en 500 orders zitten.
Het handigste lijkt mij om alles eerst te selecteren (heb ik werkend) en degene die niet goedzijn te deselecteren en dan de update draaien.