Multistore: Prestashop

Status
Niet open voor verdere reacties.

pewie37

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2007
Hoi,

Aangezien ik 2 presta-webshop's heb . . .
  • Is het aan te raden om multistore te gebruiken ?
  • Zijn er dan wel 2 presta-installaties die vanuit 1 presta word bedient ?
  • Ik neem aan dat je dan de module-licenties maar 1 keer hoeft aan te schaffen ?

Ha Pewie

ik heb nog geen ervaring met multistore, maar wel in mijn huidige project de optie aangevinkt. Van wat ik er van zie kun je meerdere webshops vanuit 1 plek beheren. Voor de rest lijkt alles precies hetzelfde te werken. Voor zover ik het nu overzie lijkt het alleen nuttig als je heel veel van die minisites hebt gemaakt met slechts een paar producten.

Ja er is dus steeds een volledige prestashop installatie nodig. Voordeel van multishop is dat je die dus wel kunt klonen vanuit je bestaande shop, dus inclusief instellingen en thema's. Eventueel kun je zelfs klanten, producten en orders meenemen.

Wat de licenties betreft is het advies om per product te lezen wat de voorwaarden zijn. De meeste modules die ik nu ken of heb gekocht hebben een domeinlicentie. Ik neem even aan dat je meerdere domeinnamen gebruikt voor je webshops, dus dan zou je of meerdere licenties moeten aanschaffen. Veel producten bieden ook een multi domein licentie.

Die programmeur voor die import-module waar we het laatst over hadden heb ik de laan uitgestuurd.
Heb 3 weken correspondentie met hem gehad, en snapte er nog geen hol van.
Kwam telkens geld bij, dus heb ik afgekapt.

Nu DEZE aangeschaft, maar lijkt erop dat je ook hier behoorlijk voor het lapje word gehouden met extra (betaalde) functionaliteit.

Ben al aardig wat pieken kwijt en NOG geen producten in mijn websites :evil:

Ik herken het. Heb tot nu toe 1 module gekocht en deze is z'n geld meer dan waard. Voor de rest kom je een heel eind met wat handigheid en gratis modules.

Wat je krijgt is idd niet altijd helemaal helder. Tip. Betaal met Paypal. Als een product niet voldoet aan de omschrijving kun je langs die weg mogelijk je geld terug krijgen.

Maar laten we het eens andersom benaderen. Zijn het daadwerkelijk Pixmania artikelen die je in je webshop wilt hebben? Welke productcategorieen? Als het om witgoed/ICT/etc. gaat kan icecat.biz nog een optie voor je zijn

Ik herken het. Heb tot nu toe 1 module gekocht en deze is z'n geld meer dan waard. Voor de rest kom je een heel eind met wat handigheid en gratis modules.

Wat je krijgt is idd niet altijd helemaal helder. Tip. Betaal met Paypal. Als een product niet voldoet aan de omschrijving kun je langs die weg mogelijk je geld terug krijgen.

Maar laten we het eens andersom benaderen. Zijn het daadwerkelijk Pixmania artikelen die je in je webshop wilt hebben? Welke productcategorieen? Als het om witgoed/ICT/etc. gaat kan icecat.biz nog een optie voor je zijn

Hoezo pixmania artikelen ?
is dit alleen voor deze groothandel dan ????

is idd betaald met paypal, maar hoe kun je hier je geld terug krijgen dan ?

Bij de link die je eerder gaf staat toch echt dat ie voor integratie met Pixmania Pro is. Lijkt mij dus een specifiek stuk software voor deze winkel.

Geld terug vragen van Paypal weet ik niet uit mn hoofd. Is een kwestie van even zoeken op de supportsite van PayPal.

He RogerS
Ik had je nog beloofd om erop terug te komen als ik een importeer-oplossing had . . .

Heb denk ik de definitieve oplossing gevonden.
Meerdere winkels, meerdere feeds, automatische import en volledig (SQL)programmeerbaar voor rare niet ondersteunde of zelfs niet aanwezige velden ! Storemanager Pro is de naam.
Ik heb tevens een Addon voor het automatisch importeren van feeds.

Ik heb geen quantities maar een "wel of niet" in voorraad in de feed.
Je kunt zo'n cel dan programmeren waardoor "on the fly" de cellen correct worden geimporteerd.
IF([CSV_COL(11)]="J",100,0)
Ik zet zo (ivm verkoop) tot de nieuwe feed-import, de locale voorraad op 100.

Enige nadeel van de software is dat je niet ieder uur kunt importeren.
Kortste = dagelijks.

Hoop dat ik JOUW nu een keer heb kunnen helpen :thumb:

SQL.jpg

Laatst bewerkt:
Dank voor de terugkoppeling. Ga ik tzt naar kijken als ik begin aan de kantoorartikelen. 10.000+ artikelen is met de hand niet bij te houden.

Ook nog een voordeel is dat dit de beperkte website-achtige interface van prestashop vervangt door een overzichtelijk stuk software. Die je (al dan niet rechtstreeks) met de database van je website koppeld.
Kijk HIER voor info.

Is niet het goedkoopste, maar als je daar tegen afzet hoeveel je per licencie moet uitgeven voor al die modules voor meerdere winkels . . .

Cheers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan