goedemiddag,
Ik heb een database gemaakt in multiuser omgeving. In deze db is een inschrijvingsformulier voor nieuwe leden afhankelijk van de tabel "leden". Er wordt automatisch een nieuw lidnummer aangemaakt met de volgende code:
Dim curx As Currency
curx = DMax("[lidnummer]", "leden") + 1
Me.Lidnummer = curx
DoCmd.RunCommand acCmdSaveRecord
Dit gebeurt helemaal op het laatste, dus als alle andere gegevens reeds ingevuld zijn, met een "save" opdrachtknop
Dit werkt prima maar het onvermijdelijke is gebeurd:
Het lidnummer in de onderliggende tabel "leden" is de primary key.
En nu hebben 2 users tegelijkertijd op de knop "save" gedrukt.
Dit heeft tot gevolg dat het lidnummer bij de ene user hetzelfde wordt dan de andere en wordt er maar 1 record opgeslagen. Dit is het record van de user die een fractie van een seconde rapper gedrukt heeft dan de andere.
Is het mogelijk om dit op te lossen?
Dank bij voorbaat
Ik heb een database gemaakt in multiuser omgeving. In deze db is een inschrijvingsformulier voor nieuwe leden afhankelijk van de tabel "leden". Er wordt automatisch een nieuw lidnummer aangemaakt met de volgende code:
Dim curx As Currency
curx = DMax("[lidnummer]", "leden") + 1
Me.Lidnummer = curx
DoCmd.RunCommand acCmdSaveRecord
Dit gebeurt helemaal op het laatste, dus als alle andere gegevens reeds ingevuld zijn, met een "save" opdrachtknop
Dit werkt prima maar het onvermijdelijke is gebeurd:
Het lidnummer in de onderliggende tabel "leden" is de primary key.
En nu hebben 2 users tegelijkertijd op de knop "save" gedrukt.
Dit heeft tot gevolg dat het lidnummer bij de ene user hetzelfde wordt dan de andere en wordt er maar 1 record opgeslagen. Dit is het record van de user die een fractie van een seconde rapper gedrukt heeft dan de andere.
Is het mogelijk om dit op te lossen?
Dank bij voorbaat