music programma info?

Status
Niet open voor verdere reacties.

takumi

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2005
als eerste wens ik iedereen een gezond en gelukkig 2006.

Ik ben opzoek naar een nieuw muziek programma.
waarmee ikzelf nummers kan maken. zeg maar net zoiets als musicmaker,
maar dat is juist een programma waar ikzelf niet fijn mee kan werken.
weet iemand een andere goeie aanraden voor windows xp.
ik weet dat dit soort programmas geld kosten, maar toen ik op deze wereld kwam werd ik als nederlander bestempelt en dus gratis zou nog mooier zijn, en de optie's om
-samples te downloaden van een server of meerdere.
-mp3/wma bestanden (nummers) te kunnen bewerken

alvast bedankt voor de info.

hmm, denk dat ikzelf vergeten ben erbij te zetten dat ik eerder draaitafels heb gebruikt, maar wegens omkosten deze heb verkocht (tot me spijt) en eigenlijk prog.zocht waarmee ik dus een beetje het zelfde als me draaitafels+mengpaneel kan, vandaar ook de smapels aangezien je geen vinyl in je pc kan proppen.

Dat kan heel goed met Audacity, maar je moet wel even je creatieve geest gebruiken.

hmm okay, ga het proberen, tis denk een vreemd gevoel geen niet meer aan knopjes te kunnen draaien.

takumi zei:
hmm okay, ga het proberen, tis denk een vreemd gevoel geen niet meer aan knopjes te kunnen draaien.

Ik heb vorig jaar het grootste gedeelte van m'n analoge geluidsstudio ingeruild voor digitaal spul, ik ken het gevoel hahahahahaha

Kristal Audio Engine heeft sample, edit en mix mogelijkheden. Bovendien is een live-rack ingebouwd met real-timerecording met mic, gitaar, enz. Uitgebreide mixer met equalizer, effects, enz.

Open source: http://www.kreatives.org/kristal/

Quartz Audio Master Freeware, audio en midi editing downmixing en Quartz Studio Freeware, 2 x 2 kanalen recording en mixing. Mixer met beperkte equalizer.
Digital Sound Planet (wel eerst registreren):

http://www.digitalsoundplanet.com/SoftwareHouse/Download/download.phtml

Nadeel van DSP: support en staff doen niets meer aan de site (er kunnen nog wel programma's online gekocht worden!)

EDIT. Mocht je QAM downloaden en installeren dan vraagt het programma de eerste keer om "missing wmdvi.dll file" Is te downloaden na Google. Anders heb ik het voor je, moet je wel (versleuteld) e-mailadres opgeven.

Laatst bewerkt:
James voegt dat eerste programma toe aan zijn favorieten.

Deze freewarefreak dankt u... :cool:

James :)

Zou sam2 iets voor jou zijn.

Dat Kristal is erg leuk.
Ze hebben goed gekeken naar Cubase.
Heb het even geprobeerd, werkt prima.
ASIO drivertje voor de geluidskaart werkt wel fijner.

Maar dat rack enzo kan ik echt niet vinden.
Ook hoe je de VST aan de gang moet krijgen.
Ik denk dat die truuken zijn voorbehouden aan een shareware type?
Voor de rest heeft het dezelfde mogelijkheden en geluidskwaliteit als Audacity.
Met het verschil dat de effectsectie bij Audacity wel toegankelijk is.

Gevonden.
Kan pas bij het mixen.
Werkt prima :thumb:

Als je toch bezig bent je digitale studio in te richten: een handig stand alone hulpje is MixMeister (freeware). Klokt de BPM van soundfiles.

http://www.mixmeister.com/support_help_bpm1.html

Bij de duurdere programma's (zoals Cool Edit Pro, nu Adobe Audition) is dat inbegrepen, maar bij freeware komt dit goed van pas.

Laatst bewerkt:
ik begin het een beetje onder de knie te krijgen het audacity. de andere heb ik nog niet dechecked, word morgen, ga nu eerst wat slaap inhalen, Bedankt alle voor de info, denk dat ik me weer redelijk wat uurtjes kan gaan vermaken met muziek. :thumb: :)

Boeing_737 zei:
Als je toch bezig bent je digitale studio in te richten: een handig stand alone hulpje is MixMeister (freeware). Klokt de BPM van soundfiles.

http://www.mixmeister.com/support_help_bpm1.html

Bij de duurdere programma's (zoals Cool Edit Pro, nu Adobe Audition) is dat inbegrepen, maar bij freeware komt dit goed van pas.

Dat doet Audacity ook.
Ik neig er toch naar te zeggen dat "om even snel wat in elkaar te snuiten" Audacity gebruiksvriendelijker is.
Maar ze hebben het leuk "geript" bij Kristal.

En mijn studio is al enige jaren in gebruik, dus ik neem aan dat je dat tegen TS zei.

A.J. zei:
Dat doet Audacity ook.
Ik neig er toch naar te zeggen dat "om even snel wat in elkaar te snuiten" Audacity gebruiksvriendelijker is.
Mee eens, ook als je een bestaande track alleen maar wat wilt oppoetsen.
A.J. zei:
Maar ze hebben het leuk "geript" bij Kristal.
Het is ooit begonnen als een afstudeerproject van een student. Toen zag het er nog zo uit:

crystalb0rm.gif

A.J. zei:
En mijn studio is al enige jaren in gebruik, dus ik neem aan dat je dat tegen TS zei.
Ja, klopt :)

ik heb heb de verschillende programma's geprobeerd op sam2 na dan.
Denk dat audacity, me tot nu toe het beste bevalt.
Ik dank u allen voor de info:thumb:

Graag gedaan.
Enne, als je wat wat van je muzikale aspiraties wilt laten horen, hou ik me aanbevolen. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan