Music search Trojan-Virus??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marcellinus

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Hallo,
Ik heb op een piraten site (god straft onmiddelijk) een vervelend .. virusje(?) opgedaan. Sinds die tijd komt er een icoontje in mijn tray van music search(?). Ik kan nergens zien waar dat ding wordt opgestart en ik gekeken met het tuning tooltje Xteq systems maar nee niks. Het vervelende ook is dat elke keer als ik deze music search blokkeer met zonealarm het programaatje de volgende keer weer een andere naam probeert het internet op te komen. Of je het een virus kan noemen weet ik niet maar (een trojan?) maar dat ding moet weg.
ps. als je op dat ikoontje klikt krijg je een scherm die verd niks laat zien.

bijv.dank voor de hulp

Marcellinus,

Als hij in je tray zit, dan staat hij waarschijnlijk ook in de run key in het register.

start op in de veilige modus met F8 bij het opstarten van de pc en ga naar start-uitvoeren-en type regedit-ok

Ga dan naar:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

EN markeer run. Aan de rechterkant, dan zie je iets dat op "music search" lijkt. Verwijder die en restart de pc in normale modus. Dan is je probleem waarschijnlijk opgelost.

Scan dan je pc met spybot. Te downloaden vanaf hier:

http://beam.to/spybotsd

Doe wel eenrt een update (via "online")van spybots voordat je spybots laat zoeken en verwijder dan alles wat er gevonden wordt.

Scan ook je pc op www.housecall.nl

en eventueel ook met trojan hunter vanaf hier:

http://www.misec.net/products/

Geplaatst door Marcellinus
Hallo,
Ik heb op een piraten site (god straft onmiddelijk) een vervelend .. virusje(?) opgedaan.

Had een kennis van mij laatst ook en het is niet echt een virus, maar een exe bestand dat allerlij spyware en andere rommel op je comp zet.
Dus als je nog eens van dat soort dingen download zou ik ze toch eerst maar even scannen, want er kunnen ergere dingen gebeuren als je zomaar een exe bestand open

Gr JoZo

Ik heb de virus scan permanent aan staan maar deze grapjas glipte er gewoon door
Dank voor de oplossing saldos ( end e anderen voor hun bijdrage) dat scheelt weer een hoop verspilde energie aan frustratie :-)

groeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan