Mutatie leden na peildatum

• Onderwerp starter Onderwerp starter SA3
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Rare constructie; waarom niet, zoals ik voorstelde, een tekstvak op het formulier zelf? Nu moet je vanuit een ander formulier een filter overzetten. Leuk als je niks te doen hebt, en graag extra veel werk verricht, maar handig? Daarnaast heb je ook nog eens een rapport op je formulier gezet. Ik zou bijna zeggen: het moet niet gekker worden :).

Als het echte programma wordt opgestart, krijg je dmv een aantal knoppen de mogelijkheid te kiezen uit een aantal navigatie-bladen (zeg maar hoofdstukken).
Per navigatieblad zijn er dan een aantal tabbladen (zeg maar paragrafen).
Eén van de navigatiebladen heet Statistieken. Deze heeft twee tabbladen. Eén geeft een overzicht van het aantal leden per soort (actieve, oudleden e.d.).
Het andere tabblad (hier MutatieLeden) moet een overzicht geven van nieuwe en vertrokken leden vanaf een in te geven Peildatum.
Het geheel ziet er best overzichtelijk en logisch uit.
Vraag blijft hoe ik mijn mutatie-overzicht getoond krijgt op het tabblad/formulier MutatieLeden.

Je eigen constructie bevat een aantal behoorlijk stevige missers, waardoor het allemaal niet werkt.
1. Zoals ik al zei: het is niet handig om de datum op een ander formulier te filteren, want dan werkt de code in zijn huidige vorm niet. Me.Filter werkt op het actieve formulier. Bij jou is dat het formulier MutatieLeden, waar niks op staat anders dan dat veld Peildatum. Niet het formulier dat je wilt filteren. En nogmaals: waar heb je dat formulier en/of die tabel voor nodig? Je gaat de peildatum verder toch niet gebruiken?
2. Als je een formulier of rapport wilt filteren, moeten die velden wel aanwezig zijn. En dat zijn ze niet! Dus hoe denk je dan te kunnen filteren op de velden [Inschrijfdatum] en [Einde lidmaatschap] als die velden niet in het rapport zitten?
3. Waarom een rapport zonder verdere poespas op een formulier gezet? Nu moet je op een veel moeilijkere manier filteren. Ook hier geldt: Me.Filter is niet het filter van het rapport, maar van het formulier.

Kortom: terug naar de ontwerptafel, en gewoon een doorlopend formulier maken op basis van de Tabel1, want je kunt alles op het formulier regelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan