Mutaties in naw bestand in historietabel vastleggen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Friend

Verenigingslid
Lid geworden
31 jan 2009
Beste Frorummers, Graag zou ik als gegevens in een nawtabel veranderen de oude gegevens vastleggen in een historietabel. Ik heb een opzetje gemaakt met tabellen en formulieren. Ttestnaw = de actuele gegevens tabel / Ttestnawhostorie = hier worden de mutatie in bijgehouden. Doormiddel van het formulier : Ftestnawmutatie wil ik graag de mutatie verwerken en bijwerken in de tabel : Ttestnaw en dan het oude naw gegeven met de mutatie datum en mutatiereden vastleggen in de tabel : Ttestnawhistorie. Hoe kan ik verwezelijken dat de gevens bij openen van het formulier : Ftestnawmutatie ook in het rechterscherm zichtbaar zijn (dit zodat je niet alles opnieuw hoeft over te typen) en welke stappen moet ik dan daarna doen om het allemaal verwerkt te krijgen. Ik dacht zelf een bijwerkquery ( voor de tabel : Ttestnaw) en een toevoegquery (voor de tabel : Ttestnawhistorie) alleen dan stuit ik alweer op het volgende probleem omdat in het formulier : Ftestnawwijz ik werk met onafhankelijke velden. Wie kan mij voort helpen ??? Met grote dank. Friend

Bijlagen

Ik heb je voorbeeldje behoorlijk op de schop gegooid, maar er wel een werkend voorbeeldje van gemaakt... Kijk maar eens of je hier mee uit de voeten kunt?

Bijlagen

OctaFish, Super :thumb: Super :thumb: Super :thumb:. Dit is echt mooi !! Dit gaat geweldig werken in mijn naw bestand. Een heel klein vraagje nog : is er een toevoeging mogelijk dat het ID nr zoals dit staat in het Ftestnawmutatie standaard altijd wordt toegevoegd in de tabel Ttestnawhistorie in het veld ID. Dit is namelijk naar mijn idee de enige mogelijkheid om achteraf te zien over welke ID de aanpassing heeft plaatsgevonden. Maar mijn dank is sowieso groot. Zeg maar waar de taart heen moet !!:D:thumb: Friend

Zoals je misschien hebt gezien, laat ik alleen de gemuteerde gegevens opslaan in de tabel Historie. Met een kleine aanpassing kun je er bijvoorbeeld voor kiezen om alle velden op te slaan, waarbij je uiteraard dan ook het ID veld hebt. Zo had ik 'm in eerste instantie ook gemaakt... Heb het veranderd omdat nu duidelijker is welke gegevens zijn gemuteerd gedurende de tijd.
In deze versie slaat hij ook het ID veld op.

Bijlagen

OctaFish, Dit is het! Echt heel hartelijk dank. Je inzet is weer bijzonder:thumb::thumb: Friend

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan