• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Mutaties meten

Status
Niet open voor verdere reacties.

gonish

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2010
Beste helpers,

Ik heb nog een vraag over excel. :o

Er is een database die elke nacht geupdate word op veranderingen door iedereen (redelijk veel mensen kunnen hierin aanpassingen doen).

Het bestand wordt dus elke nacht vervangen door een nieuw bestand met de aanpassingen daarin.

Nu wil ik meten hoeveel veranderingen er plaatsvinden in die nacht, dus wil ik eigenlijk alle veranderingen kunnen zien tussen het oude bestand (die ik dan opsla op een mijn C, hierin word hij niet veranderd) en het nieuwe bestand.

Het gaat om een enorm groot bestand, 80 x 10000 cellen.

iemand een idee of is dit onmogelijk in excel?

Alweer bedankt voor het lezen!
:love:

het staat op een netwerk in een map waarin veel mensen kunnen kijken, een aantal (stuk of 10/15) kunnen hierin ook wijzigingen maken maar de meesten niet.

het word 1 keer per dag geupdate op alle wijzigingen, hoe dit precies in zijn werk gaat weet ik niet..

maar ik dacht eraan om dan de oude met het nieuwe bestand te vergelijken..

en er is wel een functie bij controleren -> wijzigingen bijhouden.
maar daar kan iedereen gewoon aanzitten en dan zeggen alles accepteren waardoor je niet meer kan zien wat er is veranderd..

ideaal zou zijn om de 2 bestanden over elkaar heen te leggen en dan de verschillen te kunnen zien..
weet niet of er een programma is die dat kan, misschien dat ik dan op het verkeerde forumdeel zit :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan