Goede middag allemaal,
In Excel heb ik een bestand gemaakt met diverse tabbladen waaronder: Kas, Bank, Spaarrekening en Grootboekrekeningen.
Op tabblad Grootboekrekeningen zijn in kolom A de rekeningnummers te vinden, in kolom B de bijbehorende omschrijving, in C via SOM.ALS een verwijzing naar het blad Kas die het totaal telt wanneer het betreffende rekeningnummer genoemd wordt op Kas, op D hetzelfde voor Bank, enz.
Een bestand met voorbeeldgegevens is hier te vinden, ik heb al het overbodige zoals de Balans-tab en nog meer rekeningen er uitgehaald:
http://brokenstones.j87.nl/download/?file=Helpmij_voorbeeld.zip
(Uploaden via 'Beheer bijlagen' ging helaas niet, het bestand is te groot, ik heb hem dus op een van mijn eigen sites geupload).
Alles werkt zoals ik wil, ik wil alleen een functionaliteit toevoegen en dat is het volgende:
Op het tabblad 'Mutaties per grootboekrek.' wil ik bovenaan, bijvoorbeeld in cel C1, een grootboekrekeningnummer invullen (later eventueel met een dropdown), waarna daaronder een overzicht komt te staan met alle mutaties van Kas, Bank, Spaarrekening en Memoriaal. Ik denk een beetje in de richting van de filter-optie (zoals autofilter), echter werkt die op 1 pagina en niet met de resultaten van meerdere tabbladen.
Ik kan aardig overweg met Excel maar ben niet zo'n fan van Visual Basic/Macro's. Als dit dus mogelijk is zonder VB/Macro's dan zou dat geweldig zijn, maar ik ben bang dat dit niet gaat lukken.
Weet iemand een oplossing of heeft iemand een voorbeeld?
Alvast bedankt en ik hoop dat mijn uitleg en voorbeeld een beetje duidelijk zijn.
Vriendelijke groet,
Johan.
In Excel heb ik een bestand gemaakt met diverse tabbladen waaronder: Kas, Bank, Spaarrekening en Grootboekrekeningen.
Op tabblad Grootboekrekeningen zijn in kolom A de rekeningnummers te vinden, in kolom B de bijbehorende omschrijving, in C via SOM.ALS een verwijzing naar het blad Kas die het totaal telt wanneer het betreffende rekeningnummer genoemd wordt op Kas, op D hetzelfde voor Bank, enz.
Een bestand met voorbeeldgegevens is hier te vinden, ik heb al het overbodige zoals de Balans-tab en nog meer rekeningen er uitgehaald:
http://brokenstones.j87.nl/download/?file=Helpmij_voorbeeld.zip
(Uploaden via 'Beheer bijlagen' ging helaas niet, het bestand is te groot, ik heb hem dus op een van mijn eigen sites geupload).
Alles werkt zoals ik wil, ik wil alleen een functionaliteit toevoegen en dat is het volgende:
Op het tabblad 'Mutaties per grootboekrek.' wil ik bovenaan, bijvoorbeeld in cel C1, een grootboekrekeningnummer invullen (later eventueel met een dropdown), waarna daaronder een overzicht komt te staan met alle mutaties van Kas, Bank, Spaarrekening en Memoriaal. Ik denk een beetje in de richting van de filter-optie (zoals autofilter), echter werkt die op 1 pagina en niet met de resultaten van meerdere tabbladen.
Ik kan aardig overweg met Excel maar ben niet zo'n fan van Visual Basic/Macro's. Als dit dus mogelijk is zonder VB/Macro's dan zou dat geweldig zijn, maar ik ben bang dat dit niet gaat lukken.
Weet iemand een oplossing of heeft iemand een voorbeeld?
Alvast bedankt en ik hoop dat mijn uitleg en voorbeeld een beetje duidelijk zijn.
Vriendelijke groet,
Johan.
Laatst bewerkt: