Muziek afspeel probleem (Muziek slaat over)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peter-1985

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2006
Berichten
59
Ik heb een heel vreemd probleem en heb geen idee wat er aan de hand is.

Ik heb een laptop (Asus Aspire 5610) en als ik muziek luister maakt niet uit of het in windows media player is of winamp of SAM broadcaster(radio programma) dan gaat de muziek overslaan net een cd met kras in cd speler zeg maar.

Ik dacht dat dit aan de geluidskaart of drivers lag maar als ik mijn laptop dicht klap (windows XP gaat in standby) en na ongeveer 15 minuten weer los klap (windows start weer) dan heb ik nergens meer last van en kan ik uren achter elkaar muziek draaien zonder overslagen.

Voor mij is het een groot raadsel wat het probleem is en wat er aan de hand kan zijn.
Ook weet ik niet zeker of het aan besturing systeem ligt of hardware.
Ik denk omdat het door een kwartier standby opgelost wordt het een software storing is.
Maar dit weet ik niet zeker.

Ik heb voor de geluidskaart wel de nieuwste drivers gedownload van de Asus website dus dit zou goed moeten zijn.

Misschien dat iemand een idee heeft wat dit kan zijn. De laptop is al een keer naar het reparatie centrum van Asus geweest die hebben de hardeschijf vervangen(deze bleek niet 100% in orde te zijn) maar verder was volgens hun de hardware goed maar nu heb ik nog steeds last van dit vage probleem.

Ik hoop dat iemand hier een idee heeft wat het kan zijn. Ik gebruik deze laptop voor de drive-in en nu moet ik altijd een kwartier wachten voor ik kan beginnen met draaien. En ik ben er bang voor dat dit probleem misschien een keer tijdens het draaien voorkomt en ik in eens met CD's moet gaan verder draaien.
 
Heel apart.. je zou idd denken dat het iets met de geluidskaart te maken heeft.

Ik zou weer ff bellen met Asus.
 
Heel apart.. je zou idd denken dat het iets met de geluidskaart te maken heeft.

Ik zou weer ff bellen met Asus.

Heb ik gedaan maar die blijven erbij dat de hardware goed is
en dat het aan de software ligt die ik op de laptop geïnstalleerd heb.
Dus vandaar dat ik nu eerst probeer uit te vinden of het misschien toch iets software matigs kan zijn.
Zelfs de winkel waar ik de laptop gekocht heb denkt dat de hardware niet goed is.
Maar Asus reparatie centrum blijft erbij dat de laptop gecontroleerd is en dat alleen de hardeschijf niet helemaal 100% in orde was en die hebben ze dan ook wel vervangen.

Ik heb in ieder geval nog nooit een dergelijk probleem meegemaakt waarbij 15 minuten standby de oplossing biedt.
En toch zit ik nu al 3 jaar als systeembeheerder in het vak.
 
Ik heb er ook nog niet eerder van gehoord. Maar doet hij dat al vanaf het begin dan?

Ik snap niet dat Asus er zo ' laks' mee omgaat. Als het product wat hun leveren niet aan de eisen voldoet waaraan hij zou moeten voldoen dan moeten ze of het probleem verhelpen of in het ergste geval een nieuwe leveren.
 
Ik heb er ook nog niet eerder van gehoord. Maar doet hij dat al vanaf het begin dan?

Ik snap niet dat Asus er zo ' laks' mee omgaat. Als het product wat hun leveren niet aan de eisen voldoet waaraan hij zou moeten voldoen dan moeten ze of het probleem verhelpen of in het ergste geval een nieuwe leveren.

Het probleem is inderdaad al vanaf dat ik de laptop heb.
Hun zeggen heel simpel als je geen vista home basic zoals wij die op de laptop hebben geleverd erop hebt staan dan gaan wij niet in op software fouten.
Ik heb zelfs al een extra HDD gekocht en heb ik op die HDD de oorsrponkelijke recovery cd gedraaid en dan heb ik ook na verloop van tijd (half uur) ook overslaan van muziek.

Echter wens ik geen Vista op mijn laptop omdat die software (home basic) te kaal is niet in mijn netwerk aangemeld kan worden en ik wil graag betrouwbare OS op mijn laptop en geen Windows Vista waarvan nog geen eens een SP1 uit is en nog tal van kinderziektes bevat.


Ik kan simpel weg niet hebben dan er smiddags in eens een error in het OS zit en dat ik die avond moet draaien. Ik ben voor mijn shows erg afhankelijk van mijn laptop.
En ik heb geen zin om een paar uur voor een show nog snel een oorzaak van de storing te moeten vinden en die op te lossen.
XP pro draai ik nu al anderhalf jaar op en nog nooit (behalfe dit probleem) storingen mee gehad.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan