muziek app verwijderen uit i-mac

bertus staigerpaip

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2025
beste Helpmijers
Wie van jullie kan mij zeggen hoe ik de muziek appp op een i-mac kan verwijdere?. Ik weet dat die bij het systeem hoort en vast zit, maar ik gebruik vlc app. elke keer als ik muziek wil draaien komt die muziek app naar voren en neemt alles over. dat begint mij danig te vervelen. hoe kan ik die muziek app verwijderen.

jongens alvast bedankt .

Make VLC Your Default Media Player

• Go to your Apple menu  and open System Settings.
  • Click General in the left sidebar, then select Login Items (or Login Items & Extensions).
  • Under the Allow in the Background or Open at Login section, look for Music.
  • Select it and click the - (minus) button to remove
Bron: AI 2026

Bedankt voor de snelle reactie sense, ik hoor geen muziek meer, maar hij start wel op , en blijft zoeken naar muziek, ik moet toch nog elke keer vlc app openen

Het is ook veel simpeler. Muziekbestanden hebben, net als de rest, een extensie. Die kun je koppelen aan een ander programma dan de standaard app. Dus als je een Flac of mp3 bestand selecteert (lang op de bestandsnaam drukken), en op de <Toon Info> knop klikt, kun je daar een andere standaard app kiezen.

IMG_3450.webp

IMG_3451.webp

Ik zou zelf VLC niet voor muziek gebruiken, maar dat moet je uiteraard zelf weten 😊

het werkt eindelijk , wat heb ik mij aan dat etterding geërgerd. ik gebruik vlc omdat ik dan meer controle heb met de instellingen, mijn muziek klinkt dan beter en zeker nu ik er bose speakers "compagnon 5" er bij heb aangesloten. er gaat een wereld voor je open. Bose en Mac is een goed huwelijk.
maar goed met jullie hulp is het gelukt, de ergernis is voorbij. nu kan ik echt genieten. jongens bedankt.
als ik jullie ergens tegen kom dan pakken we er een. bedankt

als ik jullie ergens tegen kom dan pakken we er een. bedankt
Als dat ergens in de regio Twenthe is, dan kon dat wel eens gebeuren 😊. Ovegiens zou ik de Muziek app gewoon laten staan. Zoals je al zei: het is een systeem app, en je hebt hem ook nodig om te synchroniseren met een iPad/iPhone. Bovendien krijg je hem gewoon weer terug bij een volgende update.

heellaas niet in twenthe.. maar in eindhoven , stratum-eind. de langste kroegstraat in ehv, en nederland 225 meter lang en 40 kroegen, keus genoeg.

Terug
Bovenaan Onderaan