muziek bij voorstelling

Status
Niet open voor verdere reacties.

valerke

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2004
Hallo,

Ik ben momenteel een voorstelling aan het maken met achtergrondmuziek derbij.
Dit vormt allemaal geen probleem

Wanneer ik echter de voorstelling doormail , kunnen ze de voorstelling wel bekijken maar horen ze de muziek der niet bij.

Ik denk dat dit te maken heeft dat het muziekbestandje op mijn PC staat

Wat moet ik doen dat de anderen ook de muziek derbijhebben?

Als ik de voorstelling afspeel op mijn eigen pc , word de muziek wel degelijk afgespeeld.

Als iets bijgewerkt is , word het opgeslagen in .pps bestand, dus normaal moet het muziekbestandje toch ook mee opgeslagen worden?

Nee, dat muziek bestandje wordt niet 'verwerkt' in de presentatie en moet dus los meegestuurd worden.

Standaard worden 'kleine' bestanden wel ingesloten, maar grotere niet, dit moet je ergens in de optie's aangeven dat ook grote bestanden moeten worden ingesloten. Ik ben hier ooit ook al eens tegenaan gelopen, het is al zo lang geleden dat ik niet meer precies weet waar je die optie moet aanvinken.

Het is gedeeltelijk opgelost

Ik heb het mp3-bestand geconverteerd naar een wav bestand en kan het nu opslaan

Het minpunt daarvan is dat het enorm veel bytes bevat

Ben nog niet helemaal klaar met de presentatie maar zal een probleem worden om die te versturen (nu al 28 MB, muziekbestandje is al op zich 25 MB)

Weet iemand wat ik daar aan kan doen?????
Bestaan er geen muziek die niet zoveel bytes in beslag neemt?
Met achtergrondmuziek zou mijn presentatie veel mooier zijn

misschien omzetten van stereo naar mono, dan halveer je de filesize zonder kwaliteitsverlies, buiten dat het dan niet meer in stereo is natuurlijk.

Ofwel de sample rate (normaal 44 KHz) omzetten naar 22 of 11 of de bitrate verlagen van 16 naar 8, maar dat hoor je dan wel feller aan de kwaliteit.

Tenslotte kan je ook nog het liedje gewoon een beetje versnellen. Is meestal ook niet echt merkbaar en kan je toch een beetje filesize mee winnen.

Al die dingen kan je doen met eender welke wave editor, bvb deze die bij nero zit, cool edit, goldwave,creative wavestudio........

groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan