muziek converteren voor ipod nano 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0695

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2016
heb zelf een Ipod nano 7 maar dat even ter zijde (ook al zegt de titel het wel maar die kan ik niet meer aanpassen).
Het gaat gewoon voor Apple/android alles in het algemeen om te besparen op de muziek.
Het maakt niet uit hoeveel ik er mee bespaar, maar alles is toch wat en wil het meeste uit mijn Ipod nano halen (Als voorbeeld: niet met 100 songs met beste kwaliteit al vol zitten maar meer kunnen hebben met minder kwaliteit wat toch niet veel uitmaakt ik bedoel hiermee toch 500 of meer songs kan hebben)

wat zijn precies de verschillen in kbps en wat hebben ze met de geheugen?

Klopt het dat 128 kbps minimaal goed is en wat er onder de 128 zit dan een minder helder geluid vertoont?

graag wil ik hier wat meer over te weten komen

Met vriendelijke groet,

P.S. Durf te reageren als er iets niet duidelijk is

Laatst bewerkt door een moderator:
heb zelf een Ipod nano 7 maar dat even ter zijde (ook al zegt de titel het wel maar die kan ik niet meer aanpassen).

Kan je wel zelf aanpassen. Ga naar bericht aanpassen en dan geavanceerde opties. Hier kan je de titel van de vraag aanpassen.

Ff een kort rekensommetje: 1 mp3 op 128Mbit is ongeveer 1MB per minuut speeltijd. En 128Mbit is al echt het minimum aan geluidskwaliteit.
En staat gelijk aan ongeveer 10% van het ongecomprimeerde origineel.
Met andere woorden: Hoe hoger de bitrate hoe beter de kwaliteit. Maar dan neemt ook de bestandsgrootte toe.

bedankt voor aanpassen van de titel tip ik zal er volgende x gebruik van maken

Is het ook mogelijk om via download apps op de Apple apparaat te zien hoeveel kbps er gebruikt is? (of als ik deze overzet naar Windows pc?) op pc dacht ik zonder Programma kunnen zien (rechter muisknop en dan eigenschappen en hier de eigenschappen van de mp3 zien)

Met vriendelijke groet,

Daar kan ik niet op antwoorden, heb een of andere antipatie tegen apple, doe daar dus totaal niets mee.

Laatst bewerkt:
Is het ook mogelijk om via download apps op de Apple apparaat te zien hoeveel kbps er gebruikt is
Er zit een 'bitrate' -tab in de iTunes bibliotheek, ik weet niet of die ook zichtbaar is op een iPod..
Als het bestand nog niet in iTunes zit kun je met het gratis prog. 'Media Info' deze informatie zien (door er met de R. muis op te klikken, en dan 'open met Media info' te kiezen..)

sorry voor mijn foute spelling ik bedoelde of er ook apps zijn Voor Apple apparaten Ipad, Iphone, Ipod en Touch doe dit kunnen aangeven? (heb zelf namelijk een Ipod, Iphone en Ipad)

verder download ik mijn muziek meestal via YouTube als het hier te vinden is.
Meestal gebruik ik de site (http://www.youtube-mp3.org/nl) maar als het hier niet werkt dan (http://convert2mp3.net/en/).
De tweede link is een converter die iets langzamer werkt op dezelfde manier, maar de eerste is klik en klaar (binnen een paar seconden als je een normaal netwerk hebt en bij de tweede kan het van een paar seconden tot een paar minuten variëren.

Ook maak ik gebruik van het programma Mediahuman (Aanbevolen door een klasgenoot van mij) waar je in de video rechtermuisknop op de video doet en dan de URL opvraagt en dan deze plakt in Mediahuman en zo kun je hierbij meerdere nummers tegelijk de URL van kopiëren naar mediahuman en deze dan omzetten naar MP3 bestanden.

Maar welke Kbps is een minimaal vereiste voor een zo klein mogelijke kosten van de ruimte Voor mijn Ipod nano? en hoeveel is het gemiddeld in mb? (128Kbps?).
Ik wil wel gewone muziek hebben maar zo laag mogelijke kwaliteit.

Ook heb ik weleens een test op internet gedaan waarbij je twee opties hebt 128 Kbps en 256 of 320 (of een andere combinatie van opties) en dan moet proberen te raden welke je dan denkt te horen, maar ik merk niet veel verschil met 128Kbps en hogere Kbps.

Graag **** ik hier meer over wat de kleinste Kbps voor normale Ipod songs is en hoeveel mb dit dan gemiddeld in beslag neemt

Met vriendelijke groet,

Maar welke Kbps is een minimaal vereiste voor een zo klein mogelijke kosten van de ruimte Voor mijn Ipod nano? en hoeveel is het gemiddeld in mb? (128Kbps?).
Ik wil wel gewone muziek hebben maar zo laag mogelijke kwaliteit.
Wat vereist is, hangt van jou (luister) eisen af. Als je mijn mening zou willen weten, ik vindt mp3 (en zeker alles onder de 160kbps) ruk! :o
Maar als je 128kbps mp3 afdoende kwaliteit vindt is dat toch prima (voor jou)?
128 kbps zal ongeveer 1 Mb per minuut muziek in beslag nemen. Een beter (geluid) kwaliteit zal ook meer ruimte in beslag nemen.

dank je voor het reageren.
Ik ga nog een keer proberen een online test op te zoeken en dan kijken of ik echt 128Kbps aanhoudt of voor een hogere Kbps ga overstappen.
Ik heb een Ipod nano 7 met 16GB dus als ik zelf enige verschil merk en dat ook leuk vind om te luisteren dan kan het zijn dat ik de leukere nummers op een hogere kwaliteit laat afspelen en de rest op 128Kbps.

Ook heb ik 4 paar oordoppen namelijk:
1) hele skeere oordopjes die ik op sinterklaas kreeg met hele waardeloze kwaliteit (niet wat je normaal hoort op de radio maar alsof het van verderop naar je toe komt heel apart) DIT IS EEN MERKLOZE SET OORDOPPEN

2) de tweede set die ik heb kreeg ik bij een vroegere telefoon namelijk: (Sony Xperia E1) maar moet zeggen dat ik blij ben dat ik die telefoon niet meer heb (een waardeloze telefoon met een klein *** scherm en matige batterij (heeft 1x een waterdouche onder de kraan overleefd maar de 2e x was de wc pot en toen deed de telefoon het nog alleen scherm was niet zichtbaar maar er kwam wel geluid uit (via de speciale knop op bovenkant omdat dit een ''muziektelefoon'' zou moeten zijn kreeg ik er het geluid van 1 nummer nog wel uit. DIT IS EEN SONY SET OORDOPPEN

Deze set oordoppen leveren kwaliteit die je normaal op de radio ook hoort (geen bass Booster) en gebruik ik als Nr1 (1e soms ook nog wel maar 2 set is beter) ook al past 1e set door de rubbertjes beter in het oor en heeft de 2e set dit niet

3) hier staan de oordoppen van de ipod nano 7 die meegeleverd worden (zonder het plastic doosje gewoon om karton heen).
Heb deze set nog niet gebruikt, en ze zijn nog nieuw (nog niet van het karton afgehaald) tot set 2 kapot is en weg gaat en dan set 1 ook niet veel later weggaat (haat aan kwaliteit van set 1).

4) Deze oordoppen zaten bij de Iphone se Zilver die ik vorig jaar 2016 voor mijn BDAY kocht 11 februari en deze zitten wel in het stevige plastic doosje en ook deze zijn nog nooit gebruikt eveneens als de stekker en snoertje (aangezien ik het Kabel van de Ipad mini wel gebruik met opladen en een extra set had aangeschaft omdat ik dacht dat de Kabel niet werkte (een nieuwe 2p USB stekker voor in het stopcontact gekocht blijkt Nr.1 wel voor Ipad te werken en Nr.2 alleen voor Iphone of minder stroom apparaten)

Conclusie ik kan weer een langere tijd vooruit met de 4 setjes oordoppen die ik heb.
Maar wel jammer dat de Ipod nano 7 niet reageert op de bluetooth Airpods van apple (draadloos) heb ik gezien op internet dus ik wacht nog even met het kopen van deze set (als ik dit tenminste wil (prijs is best hoog)).

Met vriendelijke groet,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan