• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

muziek database

Status
Niet open voor verdere reacties.

eagle550

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2006
Hoi,

Ik heb een probleem met het maken van een simpele database. Het zit als volgt. Ik heb excel bestand met daar in een hele database van muziek nummers in blad 1. Nu heb ik in blad 2 een layout gemaakt voor een cd hoesje. Wat ik nu zou willen is dat je in het hoesje bijvoorbeeld zeg dat daar nummer 52 van de database blad 1 moet komen te staan en zo dan alle nummers die op het hoesje moeten komen. Ik hoop dat het niet te moeilijk is:p.

groetjes,

Eagle

Hoi,

Ik heb een probleem met het maken van een simpele database. Het zit als volgt. Ik heb excel bestand met daar in een hele database van muziek nummers in blad 1. Nu heb ik in blad 2 een layout gemaakt voor een cd hoesje. Wat ik nu zou willen is dat je in het hoesje bijvoorbeeld zeg dat daar nummer 52 van de database blad 1 moet komen te staan en zo dan alle nummers die op het hoesje moeten komen. Ik hoop dat het niet te moeilijk is:p.

groetjes,

Eagle

Gebruik bv. een INDEX functie.

=INDEX(B1:B10000;52)

geeft het 52ste element uit dat bereik.

Wigi

Hoi,

Ik heb ff zitten proberen, maar het lukt niet. Geef ook toe dat ik geen expert ben. Wat je nu krijgt is een verwijzing, dat is ook wel de bedoeling maar die verwijzing moet aan de hand van een getal gedaan worden. Dus als ik zeg ik wil nu nummer 10 hebben dan komt op die plaats de tekst van nummer 10 te staan, maar als ik daarna zeg dat er nummer 55 moet staan dan moet daar de tekst van nummer 55 staan. Dus het getal wat je invoerd is je variable dan. Als je het begrijp.

Groeten,

Arthur

Laatst bewerkt:
Hier het bestand en nu heb ik in de formule een verwijzing gemaakt maar nu moet je dus telkens de formule aanpassen om een ander nummer tekst in de layout te krijgen. Ik zou dus een aparte input willen hebben waar ik dus een variable kan invullen bijvoorbeeld rechts onder waar de titel is ingevoerd.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
database

Ik gebruik zelf MPEG Audio Collection wat gratis te dowloaden is.
Bestanden die als MP3 op cd staan zijn simpel in te laden en de hoesjes kunnen er ook nog bij.
Per cd kan je op een album klikken en de inhoude van die album komt in een venster ernaast.

succes

Hier het bestand en nu heb ik in de formule een verwijzing gemaakt maar nu moet je dus telkens de formule aanpassen om een ander nummer tekst in de layout te krijgen. Ik zou dus een aparte input willen hebben waar ik dus een variable kan invullen bijvoorbeeld rechts onder waar de titel is ingevoerd.

Wat je wil is best wel mogelijk en doenbaar, maar haal eens eerst de koppelingen naar externe bestanden uit je bestand, en zorg tevens voor voldoende ingevulde rijen in Blad1.

Hoi,

Zo als in de bijlage zou ik hem werkend wille hebben. Alvast bedankt.

Confusion,

Programma ziet er wel leuk uit alleen het probleem is dat het niet een echte cd hoesjes moeten worden omdat het in een map moet waar cd's in zitte.

Bijlagen

Waarom voeg je eigenlijk rijen samen? dit zorgt er o.a. voor dat je niet formules zomaar kan doorvoeren naar beneden... (of niet rechtstreeks, omwegen zijn er altijd :D)

Zet in B4 van blad 2:

=INDIRECT(ADRES($H8;1;;;"Blad1"))

in H8 zet je een 1.

De rest is analoog, enkel de rijen en kolommen verschillen.

Als je de cellen niet samenvoegt, kan je gerust formules doorvoeren. Dus minder typwerk.

Lukt het?

Wigi

Hoi,

Harstikke bedankt het werkt nu zo als ik het wou.:thumb:

Groete,

Arthur:D

Eagle,

Zou je de vraag nog op opgelost kunnen zetten? behouden we het overzicht.

Bedankt.

Groet,
Ferenc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan