Muziek download progamma.

Status
Niet open voor verdere reacties.

appelsapman

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2006
Ik gebruik dagelijks Limewire hiervoor. Ik vind Limewire niet slecht maar ook niet zeker overweldigend. het grootste probleem aan limewire vind ik het wachten op verbining maken wat mogelijk iets met me firewall te maken heeft. Ook vind ik soms downloads heel sloom gaan en die stomme bron vermeldingen dat muziek meerdere bronnen nodig heeft vind ik ook vet irritant. Er zijn vast nog wel meer punten maar dit is ff wat zo ff in me opkomt.

Ook gebruik ik Meestal gewoon grabit voor muziek. Maarja dan moet je ook maar net geluk hebben dat de muziek die jij leuk vind gepost staat en meestal is dat dus niet zo. Maar hoe dan ook verder zou ik gewoon eens verder willen kijken.

Is er misschien nog iets beters dan limewire. Zelfs als je er voor moet betalen zou ik het toch graag horen. Want wie weet is het de moeite waard. Als je een progamma hebt dat je goed vind uit eigen ervaring met een slechte reputatie of niet dan zou ik het ook wel graag willen proberen.

Laatst bewerkt:
Als je toch gebruik maakt van nieuwsgroepen (GraBit) waarom probeer je niet eens een usenet search... Er zijn enkele websites die het mogelijk maken om de nieuwgroepen bij langs te gaan en resultaten weer te geven zodat je ze via een NZB kunt downloaden... Voor bestanden die er langer op staan dan dat je nieuwsserver ze binnen kan halen kun je een Payserver aanschaffen. De mijne heeft een retentie van 30 dagen. In 1 bepaalde groep worden alleen maar mp3-bestanden gepost dus geen hele cd's...

Verder kan ik hier niet specifieker op in gaan ivm de regels. Ik heb het gevoel dat dit ook al teveel van het goede is dus een moderator mag gerust mijn bericht wijzigen/aanpassen.

Vragen mogen altijd, of ik ze kan en mag beantwoorden is een tweede :confused:

Heb ja al eens gebruik gemaakt van een torrent programma zoals azureus waar ik zelf heel tevreden over ben, eerst even goed instellen maar daarna heb je geweldige downloadsnelheden en er zijn genoeg toorentsites. Je kan ook nog downloaden met mIRC maar daar heb je vaak ook een lange wachtrij bij dus ik zou eens een torrent programma kiezen of wat andere nieuwsgroepen proberen Tha Devil zegt hoewel ik dit nog nooit gedaan heb dus dat ik dat ook eens ga uitproberen.

Als je toch gebruik maakt van nieuwsgroepen (GraBit) waarom probeer je niet eens een usenet search... Er zijn enkele websites die het mogelijk maken om de nieuwgroepen bij langs te gaan en resultaten weer te geven zodat je ze via een NZB kunt downloaden... Voor bestanden die er langer op staan dan dat je nieuwsserver ze binnen kan halen kun je een Payserver aanschaffen. De mijne heeft een retentie van 30 dagen. In 1 bepaalde groep worden alleen maar mp3-bestanden gepost dus geen hele cd's...

Verder kan ik hier niet specifieker op in gaan ivm de regels. Ik heb het gevoel dat dit ook al teveel van het goede is dus een moderator mag gerust mijn bericht wijzigen/aanpassen.

Vragen mogen altijd, of ik ze kan en mag beantwoorden is een tweede :confused:

Zal wel geen probleem zijn want ik heb ook paidserver met dezelfde retentie. alleen usenet search. daar heb ik me eigenlijk nooit egt goed in verdiept. Dat klinkt erg dom als grabit gebruiker maar k weet niet hoe de optie werkt. meestal als ik hem gebruik zegt ie na hele lange tijd dat ie geen resultaten heeft gevonden. Dus als iemand me kan uitleggen hoe deze optie werkt dan zou dat erg fijn zijn. Persoonlijk ben ik bang dat het geld kost. want dat is volgens mij ook zo. weet trouwens niet zeker of jullie me dit mogen vertellen. laat maar anders. dat van die torrents ga ik ook ff proberen.

Laatst bewerkt:
Google eens met "Usenet Search" en vervolgens ga je naar een site waar het woord prullenbak in het engels in voorkomt...

Nee die andere bin... BinSearch, gewoon titel invullen in het textvlak en hopen dat er wat te halen valt

oh binsearch ken ik wel. Dat gebruik ik zowat elke dag. Alleen bij binearch als je daar zoekt dan zoek je op de header. en de header is soms afwijkend van wat de werkelijke inhoud van de post egt bevat. Bijvoorbeeld de afkorting in plaats van de gehele naam van in dit geval het muzieknummer dat je wil hebben. Daarom zal ik regelmatig niet de resultaten krijgen die ik wil hebben.

Overigens probeer ik dit wel vaker maar ik vind het niet echt handig. alleen als ik de header in ftd kan zien van de poster of een directe link naar een nzb.

Bij een mp3 zal de naam nooit afgekort zijn.

Aangezien je toch FTD gebruikt, raad ik je aan eens FTDWatchdog te downloaden, deze geeft een extra menu bij een post zodat je meteen naar een NZB kunt gaan zonder dat iemand die heeft geplaatst.

ja die ken ik. Heb hem nooit egt gebruikt omdat ik alle opties nogal overbodig vond. maar in dit geval is het idd handig. dom dat ik daar niet eerder aan gedacht heb.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan