Muziek en films sharen via internet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jessejames008

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2011
Hallo,
Ik wil graag een server draaien waar ik al mijn muziek en films opzet. Die films en muziek wil ik dan overal terwereld willen afspelen met 1 klik. Ik doe het nu via FTP maar dat werkt niet goed omdat iTunes eerst het hele nummer download voor het afspelen. Ik heb een server met XP Pro erop, maar dit is misschien niet genoeg... Ik heb ook ervaring met FreeNas maar dan kan ik geen printer meer sharen...

Iemand een goed alternatief?

Server

Hallo,

Ja, Debian of Ubuntu.
XP Pro is instabiel.
Dus koop maar een goede server met Ubuntu Server of Debian (mijn voorkeur gaat uit naar Ubuntu).
Of installeer het op je huidige server.
En zorg ook voor goede en snelle netwerkapparatuur en glasvezel internet.

Groetjes, WDHBGS:thumb:

Als je het via FTP doet kan de hele wereld hem zien. En dan valt dit opeens onder het auteursrecht, namelijk verspreiden van auteursrechtelijk materiaal. Dus ben je dan met een illegale site bezig. Ik zou je muziek gewoon op SkyDrive zetten.

Hoi! Bedankt voor de snelle reactie's!
Hoe snel internet en hardware moet ik hebben? En kan Ubuntu nog wel printer sharen? Ik draai nu op een oude laptop maar misschien is een nieuwe PC bouwen wel een goed idee. Welke hardware heb ik ongeveer nodig? Ik heb niet een al te groot budget!

Hoi! Bedankt voor de snelle reactie's!
Hoe snel internet en hardware moet ik hebben? En kan Ubuntu nog wel printer sharen? Ik draai nu op een oude laptop maar misschien is een nieuwe PC bouwen wel een goed idee. Welke hardware heb ik ongeveer nodig? Ik heb niet een al te groot budget!

Een nieuwe PC bouwen is inderdaad een goed idee.
Sneller internet ook van 100 mb.:thumb:

Je kan ook een NAS in je netwerk zetten. Met een NAS kan je (als je dit instelt) overal ter wereld inloggen.
Ook is een NAS heel makkelijk in te stellen als Multimedia station, en met sommige (zoals die in de link staat) kan je ook via een iPhone/iPad of andere smartphone muziek luisteren/films kijken.

Dit alles gaat door middel van streamen, dus het afspeelapparaat hoeft niet eerst het gehele bestand te downloaden, maar download en speelt tegelijk.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan