muziek externe harde schijf zonder pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

loecje

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2007
ik ben me een beetje aan het oriënteren maar ik kan niet vinden wat ik zoek. misschien bestaat het wel helemaal niet.

wat ik wil: mijn muziek staat op een externe harde schijf en beluister ik via de pc. nu gebruik ik die pc echt alleen voor muziek en verder gebruik ik mijn laptop. beetje zonde van alle ruimte die een pc inneemt.

nu zoek ik dus iets wat mijn pc kan vervangen.
ik kan natuurlijk mijn boxen en externe harde schijf aan mijn laptop aansluiten maar dan ben ik niet meer mobiel met mijn laptop.
iemand opperde al om zo'n systeem voor je tv te kopen, maar mijn tv is een camping-tv met enkel kabel en SCART aansluiting.

samenvatting:
ik heb een externe hardeschijf met muziek + boxen. daartussen moet iets wat mijn muziek kan afspelen.

dan kom je in het segment (full hd) mediaplayers zoals de xtreamer

probleem is dan alleen dat je er niet rechtstreeks je boxen op kan aansluiten want deze mediaplayers hebben meestal alleen tulpstekkers voor stereo en een optische uitgang voor 5.1 geluid wat naar een versterker word gestuurd...

hoe werkt dat dan? want als ik daarop zoek krijg ik alleen info over hoe dit via de TV werkt. en dat lijkt mij niet te kunnen met mijn camping-tvtje.

en die uitgang daarvoor bestaan verloopstukje. zou dat werken? of ben ik dan veel geluidskwaliteit kwijt, bass enzo?

je merkt al ik heb er niet heel erg veel verstand van.

Laatst bewerkt:
iemand nog andere ideeën?
iets anders dan via een externe harde schijf kan ook.
ik heb alleen wel heel wat muziek en wil dit allemaal makkelijk en overzichtelijk kunnen opzoeken en beluisteren.
nu via de pc gebruik ik Itunes, dit vind ik ideaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan