Muziek in een pps

Status
Niet open voor verdere reacties.

apostel

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2002
Berichten
721
Hoi iedereen

Heb eigenlijk gezien dat op deze vraag nog geen één antwoord is te voorschijn gekomen hoe je dit moet doen.
En zou het toch graag weten want heb het nu zelf nodig om een muziekje in een pps te krijgen :D
Dus weet iemand hoe???
Is om door te mailen (dus moet er vast in zitten) en dat is het grote probleem.
Groeten en hopelijk een antwoord
 
nop

Geplaatst door chrisgeerdink
Is het niet gewoon menu Invoegen --> Films en Geluiden ?

Hoi
Nee,zo gemakkelijk is het niet (dacht het ook :p )
Je krijgt dan wel je geluid in je pps en kunt het altijd horen op je comp.
Maar van de moment dat je het doorstuurt hoor niemand iets.
Groeten
 
Waar je voor moet zorgen is dat de sound-files in dezelfde map zitten als waar de PPS/PPT zit.

Meestal is dit niet het geval en staan de sound-files in bijv. My Music. Wanneer je de Presentatie afspeelt op jouw PC zoekt PP de link naar de desbetreffende sound-file en vind hem dan ergens op je HD.

Kopieer de sound-files die je in de PP presentatie gebruikt naar dezelfde map waar ook de PPT staat.
Dit moet je doen VOORDAT je de sounds in je presentatie gaat invoegen. Het werkt namelijk niet als je eerst gaat importeren in je PPT en dán gaat kopieren.

Op die manier verwijst PP namelijk tóch nog naar de map waar de sound-files stonden op het moment dat je die had ingevoegd en zal dit bij verzending niet in PP gelinkt worden. Resultaat: de ontvanger hoort geen geluid/muziek.

Nu zal je bij verzending over e-mail wél de hele map(waar nu dus alle noodzakelijke files instaan) moeten versturen. Dit kunnen nogal wat MB's zijn als je hele MP3's in je PPS heb verwerkt....maar dit is toch de enige manier, helaas....

Benajmin
 
euh...

Hoi BenjaminS

ff een vraagje?
Wat jij dus zegt is maak een mapje met je sound file en je pps file.
zo zal die perfect dan wel die sound afspelen samen met de pps .
Omdat hij die dan vindt in die zelfde map.
Maar in het verleden heb ik al verschillende pps ontvangen waar perfect een sound opstond en alleen een pps was als bijlage.
En geen map met nog een apparte sound file.
Hoe kan dat dan???
Groeten en al bedankt voor antwoord
 
heb er nog eentje

Hoi
Heb in men box gezien en heb er nog eentje gevonden met sound en is alleen een pps file.
Maar weet niet of ik deze hier mag posten???
Of snap ik het verkeerd?
Groeten
 
Hallo,

Even ter verduidelijking, er is een verschil tussen linked files en embedded files.

MP3 wordt in PP altijd gelinkt dus zal altijd een aparte file zijn naast de PPS zélf.
WAV daarentegen wordt embedded, wat betekent dat het een onderdeel wordt van de PPS file.

Wat voor sound file wil jij meesturen? En hoe groot zijn die files?

Kijk ook voor een uitleg:

http://groups.google.com/groups?q=s...UTF-8&selm=3A53E50B.CCD92D15@indy.net&rnum=19

Om de grootte van je PPS te beperken zou ik hem Zippen met winzip.

Benjamin
 
dus

Geplaatst door BenjaminS
Hallo,

Even ter verduidelijking, er is een verschil tussen linked files en embedded files.

MP3 wordt in PP altijd gelinkt dus zal altijd een aparte file zijn naast de PPS zélf.
WAV daarentegen wordt embedded, wat betekent dat het een onderdeel wordt van de PPS file.

Wat voor sound file wil jij meesturen? En hoe groot zijn die files?

Kijk ook voor een uitleg:

http://groups.google.com/groups?q=s...UTF-8&selm=3A53E50B.CCD92D15@indy.net&rnum=19

Om de grootte van je PPS te beperken zou ik hem Zippen met winzip.

Benjamin

Hoi
Zal de mp3 dan eens omzetten naar een wav file en die dan eens in men powerpoint zetten en testen.
Hopen dat het lukt .
Groeten
P.s:een psp van 3 Mb valt de dag van vandaag wel mee hee :p
 
3 MB? Ik dacht, we hebben het over tientallen MB'S!
Da's inderdaad niet groot!

Wanneer je je MP3 converteert naar WAV, vergeet dan ook niet in PP bij tools>options> link sounds greater than.. op 50000 kb te zetten.

Dan weet je in ieder geval dat je WAV wordt geimplementeerd in je PPS presentatie.

Succes,

Benjamin
 
hoi BenjaminS

Tja ... nu val ik je lastig hee :p
Maar heb zoals je al hebt gehoord de mp3 geknipt tot 600Kb (goed hee)
En dan zet ik hem om naar wav en is hij 10Mb .
Is dat normaal???
Of kan ik een andere omzetting als wav gebruiken die kleiner is in omzetting????
Maar tja moet dan wel embedded zijn .
Groeten
 
Laatst bewerkt:
Nou, lastig vallen niet hoor!

Ik hoop alleen dat je wat hebt aan mijn adviezen....

Dat een wav groter is dan een Mp3 is normaal. Mp3 is het best gecromprimeerd en daarom ook het kleinst in MB's. Daarbij is WAV de enige die in PP wordt "embedded".

Heb je al geprobeerd om de PPS inclusief sound-files te Zippen met Winzip en dan te versturen?
Wanneer je er een z.g. selfextracting file van maakt, dan zullen de verschillende files bij het extracten automatisch in de juiste map worden geplaatst(bij de ontvanger)


Benjamin
 
gelukt

hee BenjaminS

HET IS GELUKT :thumb:
En zoveel topics die nooit het antwoord kregen :p
Bedankt maat .
Alleen met die winzip werkt het niet hoor.
Maar heb gewoon wav gepakt en zo kort mogelijk gemaakt en werkt perfect.
Nogmaals bedankt
Groeten

bigdance2.gif
 
Da's mooi!

Hmmm... gezien het tijdstip van jouw post, hoop ik niet dat je er de hele nacht mee bezig bent geweest....haha!

In ieder geval, gelukkig dat het werkt!

En inderdaad, veel topics over geweest, maar vaak nog geen bevredigend antwoord...

Nou ja, als men nu bij de zoek-functie "Powerpoint Muziek" intoetst, komen ze vanzelf in dit topic terecht.

Groeten,

Benjamin
 
euh....

Hoi BenjaminS

Toch nog 1 vraagje :eek:
Heb nu al een tijdje zitten klooien en alles gaat goed behalve die grote van die pp.
Ik heb hier een pp van 3MB staan 3 volledige liedjes op en een stuk of 20 foto's.
Bij mij echter 1 liedje is al 25Mb zonder de foto's .
Dus zal er toch nog een andere omzetting zijn of zoiets dergelijk????
Groeten en al bedankt voor de hulp :thumb:
 
Daar vraag je me wat....

Er zijn verschillende manieren om je PP size te verkleinen.

Kijk anders even op onderstaande link. Daar staat beschreven wat je zoal kan doen om de bestandsgrootte te verkleinen.

Hoeveel het uiteindelijk zal schelen weet ik niet, maar het is het proberen waard.
Niet geschoten, is altijd mis, is mijn motto....

http://masterview.ikonosnewmedia.com/issue2/reducefilesize.htm

Succes!

Benjamin
 
Sorry makkers maar iedereen draait een beetje rond de pot zonder eens met een stapsgewijze oplossing naar voor te komen. Ik denk niet dat hier al iemand er in geslaagd is om een tiental dia's + 1,5 minuten muziek onder één .pps bestand te versturen via outlook express vb. waarbij dit bestand niet groter is dan 2MB.
In een vroeger topic heb ik reeds het volgend aangehaald:
"Heb ondertussen ook gevonden dat bij de voorbeelden die ik reeds heb ontvangen het geluid(muziek)NIET in te voegen is maar dat dit wél moet gebeuren onder Diaovergang-Geluid-Ander geluid.
Enkel op die wijze slaag je erin om de muziek via email mee te sturen! Op die wijze zie je dus als ontvanger enkel een .pps bestand als bijlage die je dan gewoon kunt openen"
En nu wachten op de ware Jacob.

Aquarius
 
sammenvatting

zou iemand eens even kunnen samenvatten hoe je nu een mp3-file omzet in wav en daarna in een pps voorstelling zet!!!
alvast merci hè!!!
 
Geplaatst door BenjaminS
Nou, lastig vallen niet hoor!

Ik hoop alleen dat je wat hebt aan mijn adviezen....

Dat een wav groter is dan een Mp3 is normaal. Mp3 is het best gecromprimeerd en daarom ook het kleinst in MB's. Daarbij is WAV de enige die in PP wordt "embedded".

Heb je al geprobeerd om de PPS inclusief sound-files te Zippen met Winzip en dan te versturen?
Wanneer je er een z.g. selfextracting file van maakt, dan zullen de verschillende files bij het extracten automatisch in de juiste map worden geplaatst(bij de ontvanger)


Benjamin
 
hoe voeg ik wav file in powerpoint

hoe voeg ik dat wav file dan toe aan mijn powerpoint omdat ik het als volgt doe toevoegen>geluid uit eigen bestand>dan de wav file
dan zit de muziekbij mijn powerpoint maar als ik de muziek op mijn schijf in de prullebak doe dan heeft de powerpoint geen muziek dus..... de wav file is niet toegevoegd aan de powerpoint
ik wil de muziek invoegen en de powerpoint met muziek versturen
wie helpt mij ben hier al weken mee bezig lukt me niet
 
Eindelijk...

...nog eens iemand die reageert.
Monica, lees eens een paar berichten hoger.
Je zal zien dat het bij diaovergang is dat je uw wav.bestand moet invoegen. Enkel op die manier lukt het om de muziek door te sturen. Ik heb hier een paar voorbeelden waar je dit duidelijk ziet!Totale bestandsgrootte ong.2 à 3Mb in .pps
En dat is ook voor mij nog een raadsel want een .wav bestand alleen neemt al vlug heel wat meer plaats in zodat het via outlook express bv. niet meer kan verstuurd worden! Hoe slaagt men er dan in Gods naam in om het totale bestand beperkt te houden???
Aquarius
PS indien ik je emailadres heb wil ik u wel een voorbeeld doorsturen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan