muziek in een pps

Status
Niet open voor verdere reacties.

valerke

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2004
Berichten
16
Hallo,

Ik zit met volgende probleem.

Ik ben een powerpointvoorstelling aan het maken rond een evenement met beeldmateriaal en muziek in de achtergrond.

Echter heb ik een probleem bij de grootte van de muziek die teveel MB in beslag neemt (you'll never walk alone). Verbeter me als ik fout zit , maar bij pps moet de muziek een wav-bestand zijn???? Indien je die muziek van mp3(5MB) naar wav converteert dan kom je direkt aan 27 MB.
Ik heb echter deze week een mail ontvangen met een pps van 0.99 MB met filmmateriaal en muziek.
Het probleem is dat dit ook you'll never walk alone is

De vraag:

Hoe komt het dat die mail zo weinig MB's heeft en dit met dezelfde muziek?????

Graag had ik meer info gehad wat te doen om ook die muziek te behouden maar die zoveel MB's niet in beslag neemt?
Moet de muziek in een pps een wav-bestand zijn?????

Die pps die ontvangen heb was een pps in zijn geheel (foto's + muziek)
 
Ik weet niet welke powerpoint versie je gebruikt, maar bij mijn versie 2003 kan ik gewoon MP3 geluiden invoegen.

Invoegen>Films en geluiden>Geluid uit bestand. Daar kan ik ook mp3 bestanden selecteren. Hij converteert ze dan ook niet naar wav.
 
Geplaatst door basvdK
Ik weet niet welke powerpoint versie je gebruikt, maar bij mijn versie 2003 kan ik gewoon MP3 geluiden invoegen.

Invoegen>Films en geluiden>Geluid uit bestand. Daar kan ik ook mp3 bestanden selecteren. Hij converteert ze dan ook niet naar wav.

Daar heb je gelijk in .

Als het voor persoonlijk gebruik is mag ehet een mp3-bestand zijn.

Maar als men het verstuurd naar iemand anders per mail, ziet men de voorstelling maar hoort men de muziek er niet bij als het om een mp3-bestand gaat
 
Ik weet het niet zeker, maar het kan zijn dat dat komt doordat er in powerpoint een verwijzing wordt gemaakt naar het mp3 bestand op de computer. Als je dan dus de presentatie verstuurd klopt de verwijzing niet meer en zal het mp3 bestand niet meer afgespeeld worden. Misschien dat het helpt om het mp3 bestand mee te sturen en vervolgens de verwijzing opnieuw te maken....
 
Geplaatst door basvdK
Ik weet het niet zeker, maar het kan zijn dat dat komt doordat er in powerpoint een verwijzing wordt gemaakt naar het mp3 bestand op de computer. Als je dan dus de presentatie verstuurd klopt de verwijzing niet meer en zal het mp3 bestand niet meer afgespeeld worden. Misschien dat het helpt om het mp3 bestand mee te sturen en vervolgens de verwijzing opnieuw te maken....

Het enige wat ik niet begrijp is dat ik een mail ontvang van een pps met de identieke muziek derbij als ik gemaakt heb

die mail ===> 0.99 Mb
Die pps die ik aan het maken ben 30 MB (die muziek neemt al 27 MB in beslag)
 
Geplaatst door Japsur
Al geconverteerd misschien??

Is geconverteerd van mp3 naar wav

Maar probleem is dat je dan zoveel mb hebt

Nochtans is die mail die ontvangen heb met delzelfde muziek die ik gebruik in mijn pps 0.99 mb groot

hoe kan dat?
 
Is de geluidskwaliteit van jouw file even groot als die 0,99 MB. Voor een liedje is dit behoorlijk klein hoor, 0,99 MB. Als de geluidskwaliteit lager is dan wordt de grote van het bestand ook kleiner, stel die van jou is 192 kpbs en die wat je ontvangen hebt maar 64 of 128 kbps (hoe je 4 letters ook schrijft). Dat scheelt een boel schijfruimte hoor!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan