Muziek in MSPowerPoint 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

boekanier

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2007
Ik vraag het nu maar, want ik ben al het gezoek en geprobeer zat.
Heb weinig ervaring met PowerPoint.
Heb in een presentatie geluid gezet in wav. formaat, gaat allemaal zoals ik wil.
Maar ik krijg een pps van bijna 60mB.

Het zelfde geluid als mp3 of wma wordt geweigerd.

Hier op het forum las ik, dat ik geen geluid maar muziek moet invoeren, dan mag het wel mp3 zijn ,maar ik kan niet vinden waar/hoe dit moet.

Voor het krijgen van licht in de duisternis bij voorbaat mijn oprechte dank.

Hoi,

Menu: Invoegen > Films en geluiden... > Geluid uit bestand

Hoi,

Menu: Invoegen > Films en geluiden... > Geluid uit bestand

Dank je voor de info, het werkt.
Maar het frustrerende is, dat ik dit al zo deed en toen werkte het niet.
Het zou te ver voeren om te vermelden wat ik, na lezen van de help, nog deed.

Wel zit ik nog steeds met een pps van 40mB (mp3 van een minuut of 3 groot 2.5 mb)
en dezelfde presentatie met andere muziek van gelijke lengte is maar totaal 5.5 mB.
Verdere details weet ik niet, want het is een presentatie die ik kreeg doorgestuurd.:confused:

Wat kan ik daar aan doen?

Tja, da's natuurlijk moeilijk om daar nog advies over te geven .... :(
Je kunt immers zelf niet aangeven wat er allemaal iks gevogeld om het tot een bestand van 40 Mb te schoppen .......
Maak hem opnieuw .......

Tja, da's natuurlijk moeilijk om daar nog advies over te geven .... :(
Je kunt immers zelf niet aangeven wat er allemaal iks gevogeld om het tot een bestand van 40 Mb te schoppen .......
Maak hem opnieuw .......

Ik zou het wel kunnen aangeven, maar dat zou te ver voeren en het heeft allemaal niets met het probleem te maken.
Overigens een veel voorkomend probleem, een te grote pps, het internet staat er vol van.
Maar de oplossing vond ik niet.
Er wordt software verkocht om de presentaties te comprimeren en wel tot 70% of meer onder behoud van de formaat-aanduiding pps.
Van zo'n programma heb ik een probeer versie geïnstalleerd, maar de compressie was echt te verwaarlozen.
Dat zou natuurlijk een oorzaak kunnen hebben en ik was overigens al van plan
om nog een of meerdere pogingen te doen.
Dus de muziek van een bestaande presentatie te vervangen.
De muziek blijft tijdens de weergave spelen en herhaalt zich tot het einde.
Ik kom er dus nog wel op terug.

Nu ik ben er weer uitvoerig mee aan de gang gegaan.
Op de manier zoals door jou aangegeven heb ik de mp3 muziek er in gezet.
Daarna geluidsobject bewerken - herhalen aangevinkt en pictogram verbergen eveneens.
Bij afspelen verschijnt de eerste dia waarbij de hele mp3 wordt afgespeeld mits ik verder niets
doe.
Bij enter stopt de muziek. Eerste dia blijft staan.
Nogmaals enter 2e dia verschijnt maar zonder muziek.

Het zo opgeslagen bestand is ca. 3mB dus dat is mooi.

Kun je wellicht hier iets mee?

Ik heb het net gevonden.
Via aangepaste animatie - tijdsinstelling - effecten - het aantal dia's invoeren
waarna de muziek moet stoppen.

Teun bedankt voor de aandacht die je aan mijn probleem hebt besteed.

Als je het geluid op die manier invoegt ben ik niet zeker indien je de pps doorstuurt naar een ander persoon, deze persoon het geluid (muziek) ook te horen krijgt??? Op je eigen PC gaat dit wél werken!!!...even testen misschien?

Mvg
Henri

Als je het geluid op die manier invoegt ben ik niet zeker indien je de pps doorstuurt naar een ander persoon, deze persoon het geluid (muziek) ook te horen krijgt??? Op je eigen PC gaat dit wél werken!!!...even testen misschien?

Mvg
Henri

Nu ik heb het toen al aan iemand verstuurd en de muziek kwam prima over.
Bovendien kan ik het ook nog checken door het naar mijn account bij Google Mail (aanrader)
te sturen en op die server te laten afspelen.

Maar het was toen "een kijken hoe dat moet", echt in de praktijk zal het weinig of niet voorkomen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan