Muziek in Powerpoint

Status
Niet open voor verdere reacties.

rwissink

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2000
Hallo,
ik wil een mp3 in een presentatie opnemen. Die moet beginnen te spelen vanaf de eerste dia t/m. de laatste en dan weer opnieuw beginnen.
De hele presentatie wordt gebrand op een cd, die de presentatie zelfstandig moet kunnen weergeven.
Hoe doe ik dat?
Rudi

Hallo,
het geluid moet ook uit te zetten zijn, en dat kan niet door het alleen maar in te voegen.
Daarnaast moet de mp3 gevonden kunnen worden op de cd waarop ie met de presentatie wordt gebrand.
Rudi

Sorry maar vraag is beetje onduidelijk. 1x moet de muziek, met de diavoorstelling gaan, vanaf begin tot einde, en daarna herhalen, en vervolgens moet uit te zetten zijn.

De makkelijke weg: PPS maken en opslaan als bestand. Vervolgens deze branden en gelijk op CD ook dat mp3 bestand (bijv. 10 keer achter elkaar zonder pauze) gaan branden.
Nu heb je een CD met een PPS + dat muziek.
Bij presentatie start je muziek met bijv. Media Player en vervolgens zet je de PPS aan.

Falco

Falco,
OK, dat zou een oplossing kunnen zijn. Maar omdat de presentatie doorloopt tijdens korte toespraken moet dan het geluid dus uit te zetten zijn.
Rudi

Daarom kan dat. Omdat je draait de PPS (bijv. auto of muisklik) MAAR muziek is niet afhankelijk van PPS.
Dus je kan de muziek altijd even zachter zetten.
Als je de CD maakt (brand) dan zet je dat mp3 10x op en je haalt pauze uit. Dus liedje begint steeds opnieuw 10x ( dat is dus ± 30-40 minuten)
PPS loopt door, soms met korte toespraken, en met de volume knoop zet je muziek steeds harder of zachter.

Falco

Falco,
ik vind dat een noodoplossing. Als je op een dia een geluidje invoegt, krijg je een mooi luidsprekerknopje op je scherm waarmee je het geluid aan en uit kan zetten. Waarom kan dat niet voor de hele presentatie op die manier?
Rudi

Ik moet zo weg, dus nu even korte antwoord.
Dat kan, als je dat niet erg vindt: luidsprekerknopje.

Groetjes
Falco

Het zou handig zijn als je meer details kan geven over deze presentatie:
- hoe lang is/moet dat PPS zijn ?
- tijdens de tussen toespraken, blijft de PPS draaien?
- andere details…??

Falco

Hallo,
de presentatie is inmiddels geweest, maar het probleem is niet opgelost, dus maar even opnieuw geformuleerd:

Als je op de eerste dia een geluidje invoegt, krijg je een mooi luidsprekerknopje op je scherm waarmee je het geluid aan en uit kan zetten. Waarom kan dat niet voor de hele presentatie op die manier?
Wie weet hiervoor de oplossing?
Rudi.

ik heb het zelfde probleem maar ik moet de presentatie voor een vriendin maken . Ik formuleer: vanaf dia 3 (hobby's) moet er een mp3 beginnen te spelen tot het liedje eindigd. (invoegen -> geluid uit bestand) werkt niet want als je dan naar de volgende dia gaat dan stopt ook de mp3 en dit is niet de bedoeling. Ik ga naar de volgende dia met een tijdsinterval. ik zal ff voorbeeld geven. dia 1 (3sec) dia 2 (5sec) dia 3 (muziek start + 5sec) dia 4 (5sec + muziek blijft) ... tot op het einde.
Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is en dat er een oplossing voor bestaat (mediaplayer is geen oplossing :p )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan