Muziek in pps presentatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

cursist

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2009
Berichten
6
Ik heb een presentatie te maken voor en spreekbeurt over Italië. Mijn dias en animaties zijn klaar maar het lukt mij niet de muziek in de presentatie op te slaan. Het muziekbestand is 5,89 MB in mp3. Het lukt mij wel de muziek aan de presentatie te linken maar dat is niet genoeg, ik moet de pps (met muziek) kunnen opsturen. Ik heb l in menu extras, opties, vergroot op 40.000 Kb maar het heeft niet geholpen. Kan mij iemand helpen aub.
Bedankt bij voorbaat,
Cursist
 
Laatst bewerkt:
Beste cursist
Als je je presentatie wil versturen kun je er geen gewone mp3-bestanden inzetten.
Tenzij je er een WAV/RIFF header opzet.Dat doe je met het gratis programmaatje
CDex.Het suggereert dat er een WAV-bestand inzit.Want PowerPoint accepteert om te
embedden alleen maar WAV. CDex kun je vinden op SourceForge.net (open source software)
WAV is erg groot en wil je echte WAV erin zetten dan zul je moeten verkleinen.
Dit kun je doen met behulp van de Recorder van je PowerPoint (versie 2007).Ik weet niet of je dit ook met andere versies klaar krijgt.
Ik zou zeggen,succes ermee.
 
muziek in PPS

Hallo Tinneke,
Bedankt voor je antwoord. Ik werk met Powerpoint 2003. Voor mij zijn de gegeven oplossingen momenteel te moeilijk. Voor het werk dat ik nu moet doen gebruik in bestaande PPS waar ik alleen de muziek in laat en de rest met mijn dias invult. Niet heel praktisch want het gaat over Italië en ik had liever italiaanse soundtracks, maar ik heb geen keuze, mijn werk moet volgende maand binnen. Ik zal wel een cursus powerpoint gaan volgen (naast italiaans en photoshop !!) dit lijkt mij de beste oplossing voor de toekomst. Groetjes, cursist
 
Hallo cursist
Zo vlug geven we de moed niet op.Allereerst het programmaatje dat je hier moet downloaden:
http://downloads.vnunet.nl/download-cdex/windows/music-en-video/mp3/mp4/1166/
Installeer dat.
1 Nu ga je op je computer een nieuwe map (met als naam bv Riff-Wavheader of iets
anders) aanmaken.
Je zet er de liedjes in die je wil gebruiken.


2 Open het programma CDex.

3 Klik in de balk op "convert"

4 Selecteer in het venster dat je nu ziet verschijnen "Add RIFF-WAVheader"

5 Er komt een nieuw venstertje. In de blauwe balk moet OPEN staan.
Bij "directory" ga je naar rechts totdat je bij het vierkantje komt (select directory).
Klikken.
Je selecteert in de lijst de map waar de te gebruiken muziek in staat.
Controleer even of het klopt, of je ze ziet.
Nu hoef je alleen nog maar op "convert" te klikken.
In dezelfde map zie je nu de liedjes voorzien met een RIFF-WAV header.
Er staat gewoon Wav achter maar ze zijn ongeveer zo groot als de mp3-bestanden.

Ik ben benieuwd of het lukt.
Groetjes,TINEKE 1
 
Laatst bewerkt:
muziek in PPS

Hi Tinneke,
Je hebt zo een moeite gedaan om mij dat uit te leggen, ik kan niet anders dan proberen. Morgen namidda zet ik mij eraan en zal je laten weten of het gelukt is. Bedankt
Cursist
 
muziek in PPS

Hoi Tinneke,
Ik wou je laten weten dat mijn PC dat programma niet aanvaardt. Er is ergens een bug.
Ik heb wel een ander programma gevonden. Je kunt er enkel liedje per liedje omzetten maar langzaam gaat ook. En ja, de muziek komt in mijn presentatie.
Nog eens bedankt voor de moeite, Chantal
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan