Muziek laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dave v S

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 mei 2009
Hallo,

Ik heb zo'n twee jaar geleden een oude laptop van mijn zus gekregen. Deze gebruik ik vaak in het weekend om muziek mee af te spelen. Ik wordt echter steeds vaker gevraagd om op feesten te draaien en zou nu een nieuwe laptop willen kopen.

Mijn vereisten zijn:

- Een harde schijf vanaf 160 GB.
- Een goede geluidskaart.
- Budget is zo'n 450 euro.

De laptop zal vooral gebruik worden om wat muziek te draaien, en eventueel wat tekstverwerken. Er zullen geen spellen op gespeeld worden.

Zelf kwam ik deze laptop tegen:

http://www.paradigit.nl/info.php?group=15&art=10020619

Het geheugen is waarschijnlijk wel 4 GB, want dat is waarschijnlijk een foutje op de site. Ik zie tenminste op andere sites bij deze laptop overal 4 GB staan.

Denken jullie dat deze laptop aan mijn eisen zal voldoen, of zijn er beter alternatieven?

Alvast bedankt,

Dave

Of misschien een netbook overwegen? Zijn mooi handzaam om mee te nemen naar plekken om te draaien (8 - 10 inch schermen). Het scherm is dan wel kleiner, ik weet niet of dat erg is. Netbooks zijn er al vanaf ~300 euro

Alvast bedankt voor de antwoorden. Het is niet mijn bedoeling om een netbook te kopen, omdat ik die te klein vind. Verder hebben deze netbooks vaak een geheugen van 1 of 2 GB en dat lijkt mij wat weinig, of valt dit wel mee?

Dave

Is een digitale uitgang misschien nog van belang? (S/PDIF poort)
Die vind je niet op alle laptops.

Alvast bedankt voor de antwoorden. Het is niet mijn bedoeling om een netbook te kopen, omdat ik die te klein vind. Verder hebben deze netbooks vaak een geheugen van 1 of 2 GB en dat lijkt mij wat weinig, of valt dit wel mee?

Dave
Dat is meer dan genoeg voor muziek draaien en tekstverwerken, dat kan ook nog prima op een laptop met 256mb...

Maar goed, als je het scherm te klein vindt is het idd geen optie.

het is een zeer leuk laptopje dat je daar hebt.
3 gig of 4gig intern geheugen zul je voor het gebruik wat jij aangeeft zo goed als geen verschil merken. Dus ook al is het 3gig is het nog een goede keuze.

Hardeschijf is ook groot zat, anders een kleine externe hardeschijf bij aanschaffen, heb je nooit meer last van te weinig ruimte.
Ik heb zelf laatst 1 van 320 gig aangeschaft en die past nog in mijn borstzakje.

succes ermee!

Bedenk wel dat de geluidskaarten van laptops over het algemeen onboard zijn, en het dus nooit zullen halen bij losse kaarten in desktops. Ik weet eigenlijk niet eens of er laptops met losse geluidskaarten zijn?

Hallo

Wat zijn de specificaties van de huidige p.c. ???

Appels met appels en peren met peren vergelijken...

Voor hetzelfde geld is een u.s.b. harddisk voor u de oplossing , mits de door u vermelde vereisten minimaal zijn ...

Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan