Muziek luisteren via bleutooth

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niekman

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2006
Ik heb een tijdje terug een bluetooth stickje gekocht. Belkin 100m. Nu wilde ik ook met een koptelefoon met bluetooth Motorola HT 820, muziek kunnen beluisteren. De pc herkent de headset en maakt er ook verbinding mee. Als ik muziek via mediaplayer wil luisteren dan gaat deze niet via deze set. Hoe kan dat terwijl hij wel staat geregistreerd, en ben binnen bereik is? Als ik een muziekprogramma start dan hoor ik wel een zachte ruis via de headset.

Je zult in Geluid en audioapparaten van het Configuratiescherm moeten instellen dat voor Afspelen niet de speakers (HD Audio rear out, of zo) maar de koptelefoon gebruikt moet worden.

Ok, ik ben eruit gekomen hoe ik de muziek moet koppelen aan mijn bluetooth. Maar goed, heb nu nog geen geluid.:mad:

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem als bij deze link: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=251573.

De config van Belkin geeft aan dat het apparaat niet goed werkt. Nu heb ik het volgende gedaan.

Afgewacht totdat windows XP (home edition) met eigen hardware kwam ... Maar er gebeurde niets.

De software opnieuw geinstalleerd en de dongle er pas ingedaan nadat ernaar gevraagd werd. Maar ik zit nog steeds met hetzelfde probleem. Het punt is nu dat de site van Belkin geen informatie geeft over deze problemen en ik dus niet meer weet hoe ik het oplos. Wat nu??

Groeten Niek.

Ik weet niet hoeveel USB-apparaten je aan je PC hebt hangen, maar probeer dit.
Sluit de PC geheel af, haal alle USB-apparaten van de PC en haal de netspanning van de PC.
Na zo'n 20 seconden de netspanning er weer op en de PC starten zonder de USB-apparaten.
Na de inlog bij Windows komt misschien de Wizard Nieuwe Hardware op je scherm.
Blijf net zolang op Annuleren drukken tot de Wizard niet meer verschijnt.
De PC afsluiten, de USB-apparaten aansluiten (wil je het heel erg op safe spelen, dan zou je ze één voor één in kunnen schakelen, maar dat is tijdrovender)
en daarna de PC weer normaal opstarten.
Misschien helpt deze methode.

Pfff, als ik dit toch van tevoren had geweten....
Maar goed. We zijn weer een stapje verder. Ik kan nu ook muziek beluisteren. Het geluid is alleen nog niet geweldig. Bij het tabblad Audio (geluid en audioapparaten) kan ik kiezen voor bluetooth-audio of bluetooth-audio van hoge kwaliteit. De eerste werkt dus nu.
Bedankt in ieder geval voor de hulp! :thumb: Wordt vervolgd.

Groeten Niek

Bij het tabblad Audio (geluid en audioapparaten) kan ik kiezen voor bluetooth-audio of bluetooth-audio van hoge kwaliteit. De eerste werkt dus nu.
In dat scherm zit een knop "Geavanceerd". Kijk of je voor het afspelen daar ook de bluetooth kunt/moet kiezen.
Klik ook op de knop "Volume". Het Windows mixerpaneel komt te voorschijn. Klik op Opties en dan Eigenschappen.
In het venster staan vierkantjes voor je audio-onderdelen.
Klik ze eens allemaal aan en dan OK. Prober de diverse schuifjes en hun effecten uit.
Schuifjes hoog in ieder geval bij Hoofdvolume en Wave, maar misschien moeten er meer omhoog. Uiteraard ook letten op het vakje Dempen, staat dat ergens tenonrechte aangevinkt?

Daar had ik al gekeken. Deze staan allemaal op z'n allerhoogst en ongedempt. Het gekke is gewoon dat ik wel geluid heb bij een normale verbinding (beetje middengolf geluid idee), terwijl bij een hoge verbinding helemaal geen geluid is. Terwijl ik wel denk dat het zou moeten kunnen.

Irritant is dat... :mad: Ik weet niet of je nog door gaat (ik denk het wel ;) ) ik kijk ook nog even wat rond.

Nou mijn wallen hangen ondertussen zo'n beetje tussen mijn knieën, dus ik pik de draad weer morgen op, ok??
Thanx in ieder geval

Groeten Niek.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan