muziek op pda

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Gisten een paar legale muziekbestandjes gedownload (ja... ik moet zelf ook nog even aan het idee wennen, maar goed...)

Ayway... bestandjes gekocht via website van Q-music, en ik kreeg keurig een paar WMA bestandjes. Werkt prima op mijn pc, maar op mijn telefoon (met Windows Mobile 6.1) lukt het niet om ze af te spelen. Media Player wil een licentie sownloaden, maar dat lukt om een of andere reden niet. Wat krijgen we nou zeg??? :shocked:

Hoe los ik dit op?

Vermoedelijk zijn het WMA met DRM bestanden
Die zijn beveiligd tegen het kopieren

Dat snap ik, maar wat doe ik eraan? Het kan toch niet waar zijn dat ik die dingen niet op een draagbaar apparaat kan afspelen, of dat ik ze maar op één apparaat kan afspelen?
Een cd'tje kan ik toch ook in iedere willekeurige speler stoppen? Als dit de consequentie is van dat fijne DRM, zullen ze aan mij niet veel meer verdienen, want dan zijn er voldoende minder legale alternatieven, die dergelijke beperkingen niet kennen.

Dat snap ik, maar wat doe ik eraan? Het kan toch niet waar zijn dat ik die dingen niet op een draagbaar apparaat kan afspelen, of dat ik ze maar op één apparaat kan afspelen?

Dat is exact de bedoeling van de DRM....

En ja er zijn minder legale manieren.... Ook om DRM van bestanden te verwijderen

EDIT:

probleem opgelost.... het blijkt dat ik de bestanden via Windows Media Player op mijn pc moet Syncen met mijn draagbaar apparaat (mp3 speler, telefoon, pda, ipod, etc...). Op die manier verleent de DRM beveiliging toestemming om te kopieren.
Het leek me al wat onwaarschijnlijk dat dit niet zou kunnen, want dat zou betekenen dat ik allen maar naar die muziek kan luisteren via mijn pc. Waar heb je dan mp3 spelers voor, zou je zeggen. Al met al.... probleem naar tevredenheid opgelost.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan