muziek op USB stick zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

dekleinewitte

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2002
Berichten
552
ik heb muziek die op mijn laptop staat op USB stick gezet. Ik maakte eerst een map op mijn laptop waar ik alle liedjes in zette kriskras door elkaar. Dan heb ik alle liedjes uit die map naar mijn USB stick gesleept. Nu staan de liedjes plots geordend en ik wil ze door elkaar zo als ik ze heb geplaatst in die map. Ik heb al geprobeerd om de liedjes een andere naam te geven maar telkens komen ze automatisch in volgorde van artiest. Hoe los je zo'n probleem op? ik denk dat het niet zo moeilijk kan zijn maar je moet het weten he.Alvast bedankt aan hen die me kunnen helpen.
 
Ligt er aan hoe de bestanden geordend zijn, op datum, tijd, artiest ( naam ) o.i.d.
Als je de volgorde wilt behouden zou je de nummers kunnen nummeren in de bestandsnaam, bijv. "01_DJ Stark- ......" , "02_Andre v. Duin....", "03_Dire Straits...." etc.
Er zijn vele programmaatjes waarmee je dat kunt doen, o.a. MP3tag maar veel andere afspeel-programma's hebben deze optie ook aan boord...
 
Zoals Scrapheap al hint:
Zal de gekozen sorteringsoptie zijn in Verkenner.

Nu noem je (natuurlijk?) niet welke versie van Windows je hebt, maar zet de weergave van die map eens op Details en klik op de kolomtitel waar je op wilt sorteren (bijv. Naam of Wijzigingsdatum).
Desnoods voeg je nog een kolom(men) toe door te rechtsklikken op 1 van de kolommen en dan een extra kolom kiezen/aanvinken.

Als je de mp3's had gekopieerd, dan is Aanmaakdatum een relevante/zinvolle kolom. Zodra die kolom toegevoegd, klik op die Aanmaakdatum kolomtitel (nog een keer erop klikken om de sorteringsvolgorde precies om te draaien).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Wat maakt het uit in elke volgorde de bestanden in de verkenner worden gepresenteerd?
Het programma waarmee je de mp3's afspeelt laat je meestal een "playlist" maken.
Daarmee kan je de volgorde van afspelen vastleggen.
Vaak biedt zo'n programma ook de mogelijkheid om nummers in willekeurige volgorde af te spelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan