Muziek streamen NAS

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jourinho

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2011
Hallo

Ik heb tijdje terug een NAS aangeschaft. Mijn hele muziek en filmcollectie staat hierop.
DLNA server & iTunes server zijn geactiveerd. Momenteel hang ik mijn laptop aan mijn receiver om dan via mijn tablet (android) de itunes op mijn laptop te besturen en zo dus muziek van mijn nas af te spelen.

Dit is echter wel wat omslachtig.
Ik ben van plan om een degelijke bluetooth speaker te kopen voor buiten (nu het toch zomer is :) ).
Is er een app/mogelijkheid om via een smartphone/tablet meteen te streamen vanaf te NAS?

Met mijn tablet en smartphone kan ik wel aan de muziek op de NAS, maar ik kan er niet in zoeken, enkel afspelen. Wat ik vraag is toch niet onredelijk?

Kort gezegd:
Ik zoek dus een app/... waarmee ik kan zoeken door mijn muziekcollectie die op mijn NAS en die kan afspelen. Liefst ook met mogelijkheid om soort van afspeellijst te maken...

Hopend op wat hulp :)

Heldinderdaad :P

Als je een NAS hebt dan zou je kunnen overwegen om Plex software er op te installeren. Via die Plex applicatie op pc/android/iOS kan jij je media overal aspelen en door streamen naar bijvoorbeeld je tv en draadloze speakers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan