muziek van de tv over de radio boksen

Status
Niet open voor verdere reacties.

friesland

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2004
ik heb een lcd philips tv met aan de achterkant zo'n rode en witte uitgang.
Dan heb ik ook een radio met aan de achterkant dezelfde uitgang
Ik denk als ik daar nou van die tulp stekkers, ook in rood en wit in doe, en ik doe hem op aux dan krijg ik de muziek wel over mijn boksen van de radio
Maar dit werkt niet

kan iemand mij helpen? hoe kan ik dit aansluiten?

vriendelijke groeten,

Misschien moet je in het menu van de tv de audio-uitgang wel selecteren. Het zal standaard staan op de ingebouwde luidsprekers van de tv, maar wellicht kun je kiezen voor een andere uitgang. Ook kan natuurlijk de aux-ingang van je stereotoren kapot zijn. Kun je een andere ingang gebruiken (tape, cd enz)?

erbicom zei:
Misschien moet je in het menu van de tv de audio-uitgang wel selecteren. Het zal standaard staan op de ingebouwde luidsprekers van de tv, maar wellicht kun je kiezen voor een andere uitgang. Ook kan natuurlijk de aux-ingang van je stereotoren kapot zijn. Kun je een andere ingang gebruiken (tape, cd enz)?

ik heb met philips gebeld want kwam er niet uit, blijkt die uitgang op de auto een audio ingang te zijn.
Er zit geen audio uitgang op...
moet via het microfoontje, dus dan maar ff andere kabel kopen.

bedankt voor de hulp....

Vriendelijke groeten

Ho............ wacht even.
Je kan ook een scart verloopstekker kopen.
De meeste tv's hebben meerdere scart aansluitingen en er is een kabel in de handel voor zo'n € 5,- waar aan de ene kant een scart stekker zit en aan de andere kant 2 cinch aansluitingen.(dat zijn de rode en witte stekkers).
Dus scart in de lcd tv en de cinch stekkers in de aux ingang en spelen maar.
scart5mq.jpg

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan