Muziek workshop

Status
Niet open voor verdere reacties.

wesselh

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2007
Berichten
132
Hallo iedereen!:)
Ik wil graag op mijn website een soort muziek workshop maken, waarbij er een aantal balken onder elkaar geplaatst zijn, waar mensen vervolgens een soort blokjes in kan plaatsen. die blokjes spelen dan een bepaald geluid af. Op die manier kun je een leuk muziekje creeren. Ik heb ervaring met PHP, HTML, CSS, GameMaker.. Heeft iemand een idee met welke taal (ik ben bereid de taal te leren) ik dit moet gaat doen, misschien een ander programma, het moet in ieder geval webbased kunnen :D

Alvast bedankt!:thumb:
 
Aangezien alles "client-side" gebeurt, zal je het in een scriptingtaal moeten doen, en vermits je al ervaring hebt met PHP, kan je misschien best javascript gebruiken
Groetjes,
JHx
 
Laatst bewerkt:
Ik denk eerder aan iets in Flash
 
Ik ben ook nog een beetje aan het zoeken geweest, maar veel verder dan het laten horen van een BEEP (chr(7)) of het afspelen van een WAV of MID (een scriptje om de src van een bgsound-tag te wijzigen ) kom ik ook niet :confused:
Ik vind dat overigens wel straf!!! Ge kunt van achter uw bureauke het defensie-systeem van het pentagon kraken (allee... sommigen toch:cool: ) , maar een paar muzieknoten laten weerklinken vanuit een scriptje? ho maar !!! :shocked::shocked::shocked:
 
Ik denk dat je dit het beste kunt doen met Flash in combinatie met ActionScript.
Ik moet zeggen dat ik niet zou weten hoe, ik heb geen kennis van AC, maar ik denk wel dat dit de aangewezen toepassing is.
Ik hoor graag als je iets hebt staan :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan