Muziek zonder stem maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elmo22

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2005
Hallo

Ik ben op zoek naar een (goed) programma(tje) waar bij je de stem uit liedjes kan halen zodat het instrumentaal wordt.

Weet iemand dit?

Ik denk dat dat niet kan, tenzij de stem op een apart spoor zou staan, maar dat zal meestal wel niet het geval zijn. :)

volgens mij als je een mengpaneel tussen een cdspeler en je pc zet moet je het er wel uitkunnen filteren.

ander optie is zangles nemen en het zelf gaan inzingen. hehe :D:D

Ok Bedankt

zijn er nog meer programma's? weet ook iemand een goede bewerkprogramma voor muziek?

Of er wat tussen zit weet ik niet, maar je kan het hier bekijken.:)

Ik zou aan dat stemmen verwijderen niet beginnen als ik jou was.

al die tools werken via het principe een bepaalde frequentie weg te filteren in het hoge, midden en lage tonen gebied.

Die frequentie komt overeen met de "meest" voorkomende frequenties in de menselijke stem.

Dit klinkt allemaal leuk en aardig maar zodra je dat bij een nummer uitvoerd wat niet uit meerdere sporen bestaat haal je bij dat stemmen verwijderen meteen ook die instrumenten weg die in dat zelfde frequentiebereik hun geluid hebben.

wat je dus krijgt is een nummer waar de stem zacht klinkt (de frequenties die net buiten die "meest voorkomende" vallen)
en muziek wat net niet het volle geluid heeft en hier en daar gewoon slecht is geworden....

Die programma's bestaan niet..
Er zijn wel manieren voor om dit te doen met bijvoorbeeld Cooledit.

Je moet het nummer in WAV kwaliteit hebben, dus direct van de CD naar WAV geript en niet van MP3 naar WAV geconverteerd.

Dan moet je die nummers dubbel laden in Cooledit en leg je 1 nummer er normaal in en het andere nummer omgekeerd.

Zo kan je het er als je veel geluk hebt wel uitfilteren. Deze methode werkt bijna niet.. maar met veel geluk.. dit is tevens ook de enige manier..

Geplaatst door poekie
En die stemmenverwijderaar,... vergeet het. :)
Het kan ook met Audacity... klik

Er is ook nog VirtualDJ, die heeft ook die optie en dat werkt eigenlijk best goed :) Je kan het ook tegelijk terug opnemen, dus... klik

Mja, of het kan of niet kan... het ligt er al aan wat voor liedje het is, waar de stemmen geplaatst zijn en wat jij ervan verwacht.

James :)

Nu ja het resultaat is van die programma's is niet altijd even schitterend, maar ik moet zeggen dat die programma's toch ook wel beter en beter worden.
zo heb je enkele programma's van audio 4 fun , vrij goed als je nog altijd vrij snel tevreden bent;)

music morpher is een van hun programmas, spijtig genoeg geen freeware, maar je hebt wel beperkte trials waarmee je de gewenste dingen kan doen

GreetZ!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan