Muziek

Status
Niet open voor verdere reacties.

joanne

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2001
Wat zijn de stappen die ik moet ondernemen om muziek op mijn site te zetten. Neem eerst een bepaald nummer(s) op van een CD en deze wil ik dan in een soort menuutje zetten.

Eigenlijk net zoiets als JeroendeNoot op zijn site heeft.

:cool:

Je mag vanwege het copyright en de rechten niet zomaar een willekeurig stuk muziek van iemand op je site zetten.
De BUMA/STEMRA klopt dan aan bij de site eigenaar en die krijgt daar dan een naheffing over en die zijn niet mals kan ik je verzekeren.
Je zal dus iemand moeten vinden die wat voor je maakt, of wanneer je daar de talenten ook voor bezit, iets zelf moeten maken.

Wanneer je mijn profiel leest, kan ik je misschien helpen.

Je kunt het beste eerst frames toevoegen op je site. Anders begint de muziek telkens opnieuw als je een andere pagina opent. Je kunt een 'onzichtbaar' frame kiezen, dan bedien je de muziek vanuit de pagina die steeds veranderd, of je maakt een frame boven, onder, links, of rechts. Dan is makkelijker te maken, maar soms wel minder mooi.
Als je mijn scriptjes eens wil doorlezen zeg je het maar.

Wat ik net vertelde geldt ook voor Jeroen.
Maar ik neem aan dat hij dit al wist?

Overigens laadt de site van Jeroen erg traag en is de muziek niet altijd te horen.

Geplaatst door A.J.
Wat ik net vertelde geldt ook voor Jeroen.
Maar ik neem aan dat hij dit al wist?

Overigens laadt de site van Jeroen erg traag en is de muziek niet altijd te horen.
Ja A.J. Dat wist ik al. Daarom ben ik ook bezig met een nieuwe site waar ik de 'Muziekbox' weg laat. (http://klasonline.funpic.de/herdesign)
Maar als joanne zoiets wil maken, vertel ik graag hoe het moet.

Goed plan, maar wanneer je dat dan toch doet, leg het dan goed uit.
En vertel de mensen dus dat je niet zomaar liedjes van iedereen op je site mag plaatsen, geldt trouwens ook voor foto's en andere afbeeldingen.

vanaf een bepaalde leeftijd vervallen toch alle rechten op muziek ?? Dus bepaalde oldies kunnen toch ?

Geplaatst door de jean
vanaf een bepaalde leeftijd vervallen toch alle rechten op muziek ?? Dus bepaalde oldies kunnen toch ?
Is dat zo? Dat wist ik nog niet.

Klopt.
Dan moet de componist 80(of is het 70?) jaar geleden zijn overleden.
Niet echt de muziek die je dus op een site zou zetten,
of wel?

ik weet dat van onze telefooncentrale ... vroeger kreeg je in wacht de radio te horen ... daarvoor moest er betaald worden, nu zijn dat bach & mozarttoestanden, en is dat gratis !

simpel, in Belgie moet je voor alles bij sabam passeren ( lees betalen )

hahahahaha,
komt wel vaker voor helaas.
Zijn we een beetje enthousiast aan het doen.
Echt off topic zijn we niet.
Goede voorlichting geven is het halve werk, zijn we nu weer achter gekomen. ;)

Sabam heet hier dus BUMA/STEMRA

Hier is vraagsteller dan...hele dag met de hond bezig geweest. Thx voor de reacties.

Hmmm..de muziek waar het om gaat is een soort snelle linedance (country) muziek, uit vermoed ik jaren 60/70. Wel gaaf.:D
Dus nog niet van 80/90 jaren geleden.

Mag dus (nog) niet. :confused:

J:8-0:

Ach, je kunt het altijd proberen en anders informeer je even bij de BUMA/STEMRA.

ik d8 da de muziek na 20 jaar hier vrijkwam ... drom da Lotti muziek van de jaren 70 - 80 begint uit te geven ...

Als jullie berichten missen: al het off-topic geklets verwijderd.
Dames / Heren: hou je aan de huisregels aub.

# Plaats geen off-topic berichten in een thread. Als je over iets anders wil praten, open dan een nieuw bericht. Met off-topic berichten bedoelen we berichten die niet over het 'hoofdonderwerp' (de vraag) gaan.

# Plaats evenmin berichten die geen toevoegde waarde leveren aan de thread, m.a.w. nutteloze berichten.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door jeroendenoot
Je kunt het beste eerst frames toevoegen op je site. Anders begint de muziek telkens opnieuw als je een andere pagina opent. Je kunt een 'onzichtbaar' frame kiezen, dan bedien je de muziek vanuit de pagina die steeds veranderd, of je maakt een frame boven, onder, links, of rechts. Dan is makkelijker te maken, maar soms wel minder mooi.
Als je mijn scriptjes eens wil doorlezen zeg je het maar.
In plaats van een 'onzichtbaar' frame kun je ook een hippe techniek gebruiken zoals XmlHttp :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan