Muzieklijst op afstand gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ahh, dan probeer ik dat!

want poorten open zetten in mn router lijkt me wat riskanter
dan alleen nog even uitzoeken hoe ik muziek erin zet en hoe ik dan een radio maak met playlist e.d.

hoi,,

ik heb een klein vraagje, ik heb het uiterlijk van de site zo goed als af, maar nu wil ik dan graag de radio zender erop, zou je me daar iets info over kunnen geven hoe dat precies moet? ik kijk wel op google maar ik ben een leek met website's [ik die alles via web page maker:P]

en misschien ook nog iets dat je een inlog en ww moet invoeren voordat je bij de radio's kan???

Vertel eerst even hoe de stream vanaf je pc uploaden. Gebruik je nu Shoutcast of Windows Media Encoder (of nog iets anders?).
Je kunt op je site een simpele webplayer plaatsen, zoals deze:

<OBJECT id='mediaPlayer1' width="180" height="50"
classid='CLSID:22d6f312-b0f6-11d0-94ab-0080c74c7e95'
codebase='http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=5,1,52,701'
standby='Loading Microsoft Windows Media Player components...' type='application/x-oleobject'>
<param name='fileName' value="Stream URL or Full File Path Goes Here">
<param name='animationatStart' value='true'>
<param name='transparentatStart' value='true'>
<param name='autoStart' value="false">
<param name='showControls' value="true">
<param name ="ShowAudioControls"value="true">
<param name="ShowStatusBar" value="true">
<param name='loop' value="false">
<EMBED type='application/x-mplayer2'
pluginspage='http://microsoft.com/windows/mediaplayer/en/download/'
id='mediaPlayer' name='mediaPlayer' displaysize='4' autosize='-1'
bgcolor='darkblue' showcontrols="true" showtracker='-1'
showdisplay='0' showstatusbar='-1' videoborder3d='-1' width="420" height="380"
src="Stream URL or Full File Path Goes Here" autostart="true" designtimesp='5311' loop="false">
</EMBED>
</OBJECT>

De delen die rood gekleurd zijn, moet je zelf invullen (eigen ip-adres etc).
Ik kan je helaas geen tips geven over het beveiligen van de site.

Hoi, radiorm heeft me al geholpen een stukje, ook met die link die jij gaf ik gebruik sam broadcaster, die installeerde radiorm voor me [ik heb er namelijk de b*llen verstand van:P} dus ik was blij dat hij me via teamviewer kon helpen. maar in elk geval dat werkte niet helemaal door te portforwarden wou niet of dergelijk en mijn pc moet aan zijn en ik moet t streamen willen zij het horen en kan dus niet uit zijn.,

ahh oke, die tips zijn illigaal??? of erg moeilijk?

Ik begrijp je niet helemaal denk ik :(
Maar waarom Sam Broadcaster? Ik neem dan aan dat je een evaluatieversie hebt ;)
Ik gebruik zelf Winamp i.c.m. Shoutcast, werkt helemaal goed en volkomen legaal.
Kijk hier eens bij het stukje Peercasting.
Alleen ga je uiteindelijk niet met een browser naar het IP-adres+poort, maar doet de embedded player in je website dat.

Ahh, nu snap ik het al wat meer, ja sam broadcaster liet hij zien, en i kvertrouw het allemaal wel:P

ja winamp ken ik en shoutcast zit daar toch bij?? van winamp?

ja dat stukje heb ik gelezen, maar dan stuurt hij dus ook muziek door wanneer mijn computer uit staat?

Shoutcast zit niet in Winamp, je kunt er wel een plugin voor downloaden.
En als je vanaf je eigen pc wil streamen, moet deze in ieder geval aan staan als "het Clubje" wil luisteren.

Ik heb hier wel een scriptje voor een radio selecteren:

login.php
Code:
<form name='Test' action='radio.php?radio=<?php echo $radio; ?>' method='POST'>
<table class='table_form_1' id='table_form_1' cellspacing='0'>
	<tr>
		<td class='ftbl_row_1' ><LABEL for='naam' ACCESSKEY='none' ><b style='color:red'>*</b>Naam
		</td>
		<td class='ftbl_row_1a' ><input type='text' name='naam' id='naam' size='45' value=''>
		</td>
	</tr>
	<tr>
		<td class='ftbl_row_2' ><LABEL for='ww' ACCESSKEY='0' ><b style='color:red'>*</b>
		</td>
		<td class='ftbl_row_2a' ><input type='password' name='ww' id='ww' size='45' value=''>
		</td>
	</tr>
	<tr>
		<td class='ftbl_row_1' ><LABEL for='radio' ACCESSKEY='none' ><b style='color:red'>*</b>Radio
		</td>
		<td class='ftbl_row_1a' ><select name='radio' id='radio'>
			<option value='1'>1</option>
			<option value='2'>2</option>
		</select>
		</td>
	</tr>
</table>
</form>

radio.php
Code:
<?php

$radio = $_GET=["radio"];

if($radio == "1" )
{
//het stuk voor radio 1

}
if($radio == "2")
{
//het stuk voor radio 2
}
else
{
echo "Er is een fout ondervonden bij het constateren van de radio";
}
?>

Groetjes:thumb:

Laatst bewerkt:
Hoii,

ja nouwja eigenlijk zoek ik iets dat mijn pc uit staat en zij wel muziek kunnen luisteren, maar dat wil dus ook niet met dat stukje p2p?

ja nouwja de radio heb ik wel maar dan moet inderdaad mijn pc aan zijn en dat heb ik weer liever niet,. zodat ik daar niet steeds om hoef denken...

is er verder geen andere oplossing of dergelijk?

ook geen software dat ik daar mijn muziek in zet en zij t dan kunnen afspelen daar? [ook niet iets dat ik een muzieklijst al in mijn site zet en zij daar dan op kunnen klikken en m dan in een media playertje afspelen op mijn site??]

Hoi,

nog even een berichtje, ik weet niet of dat wil hoor maar ik zeg maar wat,

een beetje een verbetering van wat ik net zij in de bericht hiervoor,

wat ik heb geprobeerd is dit: http://pc-en-internet.infonu.nl/tips-en-tricks/30219-muziek-afspelen-op-je-eigen-website.html

en hier zou ie dan moeten staan: http://speeltuinradio.webuda.com/radio.html [ ik zie alleen maar een grijs vlak,] heb er 2 nummers even ingezet om het even te testen [voordat ik veel werk heb aan iets wat uiteindelijk niet blijkt te willen] maar nu heb ik dus dit staan in die klad die je ervoor moest maken:

[XML]<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<playlist version="1" xmlns="http://xspf.org/ns/0/">
<title>Speeltuin Radio</title>
<trackList>
<track>
<location>speeltuinradio.webuda.com//public_html/
Toneshifterz - Psychedelic Wasteland (Official Defqon.1 Australia Anthem 2011).mp3</location>
<annotation>Toneshifterz - Psychedelic Wasteland</annotation>
</track>
<track>
<location>speeltuinradio.webuda.com//public_html/
Pitbull - Rain Over Me ft. Marc Anthony.mp3</location>
<annotation>Pitbull - Rain Over Me</annotation>
</track>
</trackList>
</playlist>[/XML]

en dit als muziekspeler in m.n. website:

[XML]<object classid="clsid:d27cdb6e-ae6d-11cf-96b8-444553540000" codebase="http://fpdownload.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=7,0,0,0" width="400" height="170">
<param name="allowScriptAccess" value="sameDomain" />
<param name="movie" value="speeltuinradio.webuda.com/public_html/xspf_player.swf?playlist_url=speeltuinradio.webuda.com/public_html/playlist.xspf&autoload=true" />
<param name="quality" value="high" />
<param name="bgcolor" value="#E6E6E6" />
<embed src="speeltuinradio.webuda.com/public_html/xspf_player.swf?
playlist_url=speeltuinradio.webuda.com/public_html/playlist.xspf&autoload=true&repeat_playlist=true" quality="high" bgcolor="#E6E6E6" name="xspf_player" allowscriptaccess="sameDomain" type="application/x-shockwave-flash" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" align="center" width="400" height="170">
</embed>
</object>[/XML]

zoals jullie zullen zien is het niet helemaal gelukt :(

ik weet het, verder is de website nog een beetje leeg e.d. maar dat komt nog.

heeft iemand misschien een/de oplossing of ziet wat ik fout heb gedaan????

Laatst bewerkt:
Hoi,, nou ik heb iets gevonden wat mij wel aanstond. en heb het er gelijk maar op gezet, zo wil het ook en uiteindelijk is het ook wel geworden als ik in gedachte had alleen bij radio 1 staat hij nog, en tuurlijk zal hij nog een beetje geupdate moeten worden en moet ik muziek licentie's aanvragen omdat ik anders illigaal bezig ben. maar ik wou eerst even testen en kijken of alles ook wou,.

erbicom bedankt voor de hulp! je hebt me een stuk opweg geholpen en je hebt me ook weer wat wijzer gemaakt!:D

overigens ieder ander die ook gereageerd heeft ook bedankt voor de hulp:D

Leuk dat je het werkend hebt gekregen!
p.s. schrik niet van de licentiekosten...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan