MVC C# afbeelding ophalen en inladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jimowns

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2006
Berichten
341
Beste Forumleden,


Ik ben zelf met een projectje bezig in MVC C#.
Mijn ontwikkelde website kan afbeeldingen ophalen en wegschrijven in een databank.

Maar mijn probleem is als gevolgd.
Wanneer ik meer en grotere afbeeldingen wil opslaan, laad mijn website heel traag.
Afhankelijk hoeveel foto's er zijn opgeslagen in mijn databank.

Het opslagen van mijn foto's doe ik als gevolgd, wanneer ik een foto upload wordt deze omgezet in bytes en slaag ik deze op in een databank.
wanneer ik de foto's wil ophalen uit de databank, encodeer ik de bytes in een string met behulp van Base64.

Alles laad heel traag en ik wil alles versnellen zodat ik sneller mijn foto's te zien zou krijgen op mijn website.
Heeft er iemand een idee hoe ik dit kan versnellen?


Mvg, jim
 
Je zou om te beginnen er alvoor kunnen kiezen om de foto's niet in de database zelf op te slaan, maar enkel de locatie waar deze zich bevindt (op die manier neemt iedere afbeelding nog maar maximaal de maximale lengte van een pad aan bytes op). Verder kan je er ook nog voor kiezen om iets als caching toe te voegen waardoor je niet iedere keer alle data opnieuw hoeft op te halen bij iedere request.

edit: typo
 
Laatst bewerkt:
Beste CoD_NL,


Dankjewel voor de snelle reactie.
Ik heb de instructies uitgevoerd dat je gepost hebt. En het is inderdaad veel sneller :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan