Ik snap je vraag niet 100%, maar ik zal het toch proberen

misschien leg ik het wel heel dom uit maar me punt komt wel

hopelijk...
Wat jij doet is een manier om mvc toe te passen in website trant. MVC is niet de bijbel dus je mag er van afwijken is mij altijd geleerd

. Hoe ik het altijd gebruik is en volgens mij ook heel handig als je design patterns wilt toepassen. Ik heb een form: contactform en deze bevat een knop: Registreer. Als je op deze klikt wordt in de view: if(isset($_POST['add_person'])) aangeroepen. Deze maakt via de model een nieuw persoon aan: persoon($naam,$leeftijd,$etc) deze persoon geeft hij aan de gewenste controller methode, wss een insert en dan werkt alles
Als laatste compleet voorbeeld:
if(isset($_POST['add_Persoon']))
{
$persoon = new M_persoon($_POST['name'], etc,etc);
$controller->insert($persoon);
}
de controller methode insert trek deze persoon weer uit elkaar en doet het daarna in de database. Gebruik hiervoor het liefst PDO of een andere database layer, is ook heel goed, want je kan dan gemakkelijk van database verwisselen. Op deze manier kan je gemakkelijk alles aanpassen naar je wensen en hoef je inprincipe als je alles methodes alvast maakt in je controller nooit meer erin

Je hoeft ook niet je controller klassen in je controller klassen aan te roepen want dat wordt automatisch gedaan in je view.
Dit lijkt mij het handigst,Ik hoop dat ik me punt duidelijk heb want ik snap je vraag niet zo goed en het is me eerste post

gr MouNt
Las nog even na, MVC is niet bedoeld voor groter websites alleen. Het is good practices om je aan goede regels te houden in programmeren. Ik ben eigenlijk totaal voor OOPHP in plaats van PHP. Het houdt je code overzichtelijk en schoon. Ik snap wel dat het meer werk geeft, maar uit eindelijk verlicht het ook alles

Je kan gemakkelijk dingen toevoegen zonder enkele moeite.
Nu echt gr