Mxstream - Planet - ADSL -Router - XP - Win 98 SE

Status
Niet open voor verdere reacties.

looloo

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2001
Hallo

Ik heb een Mxstream ADSL aansluiting via Planet, nu heb ik een router van 3Com gekocht om het internet te delen met mijn pc (XP) en de pc (Win 98 SE) van mijn dochter.
Ook wil ik graag een netwerk op zetten tussen deze 2 pc's.

Om nu (in de situatie voor de router) te kunnen internetten moet ik inbellen.
Ik heb een "speed touch home" modem van alcatel gekregen van planet om te internetten, dit werkt goed.
Ik heb in mijn pc een netwerkkaart van 3com en mijn dochter heeft een netwerkkaart van realtek.

Ik heb op mijn pc Norton internet security, mijn dochter heeft geen internetbeveiliging en geen virus scanner.

Nu is mijn vraag wat moet ik doen om alles te laten werken, want de wanhoop is nabij nl:
planet ondersteunt geen routers van "derden"
3com heeft alleen engelse ondersteuning per telefoon
Alternate waar ik de router gekocht heb geeft ook geen ondersteuning.

HELP

Alvast bedankt

LooLoo

Hallo,

Allereerst moet het modem aansluiten via de Wan aansluiting op de router. Dus stekkertje uit je pc van je modem en in de Wan van de router steken. Daarna de router verbinden met je eigen PC via een van de poorten op je router. Daarna je router configureren voor de planet verbinding. Hoe je dit moet doen staat in de gebruiksaanwijzing van de router. Als dat werkt kun je de andere pC verbinden met de router. In die computer natuurlijk ook aangeven dat je via een Lan verbinding wil werken.

Teun

ja heb ik ook.

Het utp kabeltje dat van het modem naar de PC loopt moet je uit je PC trekken en dan in je Wan van de router steken.

Teun

LooLoo,

Als het Speedtouch modem wat jij hebt een USB modem is, dan heb je dat al niet meer nodig....

Wat je als eerste moet doen is om je router te configureren. Dit kan door vanaf een willekeurige PC een kabel te hangen tussen de PC en de router (UTP)

Roep het modem aan door in de webbrowser het IP adres in te geven. Als het goed is kun je dan de provider gegevens in programmeren, gebruik anders de handleiding van je Router. Als dit allemaal gerealiseerd is dan kun je de andere PC ook met een UTP kabel aansluiten op de router, de PC dient dan nog wel te worden verteld dat hij via de netwerk kaart verbinding moet maken met Internet.

Dit zou in principe moeten werken

Groeten,

Remy

Als het een USB modem is, dan heb je de verkeerde router. Probeer deze dan te ruilen voor een router met ingebouwde modem, geschikt voor netwerkkaarten en niet voor USB.

Geplaatst door looloo
Hallo

Om nu (in de situatie voor de router) te kunnen internetten moet ik inbellen.
Ik heb een "speed touch home" modem van alcatel gekregen van planet om te internetten, dit werkt goed.
Ik heb in mijn pc een netwerkkaart van 3com en mijn dochter heeft een netwerkkaart van realtek.

Wajang,

LooLoo had al een modem standaard bij het ADSL pakket geleverd gekregen, maar heeft dus een losse router van 3Com er bij gekocht geeft ie aan... ;)

Vandaar dat ik ook aangaf dat als het dat USB modem betreft dat hij deze in principe niet meer nodig heeft.

Remy

Het is mij dus niet duidelijk of er in die router een modem zit, vandaar.

Ik heb hier ook een speed touch home staan voor adsl i.c.m. ISDN, dat is echt geen USB modem.

Hallo allen

Alvast bedankt voor jullie berichten.

Het gaat hier om een speed touch home modem dit is GEEN usb modem.

Ik heb de hele dag een beetje zitten klooien en ik heb wel een netwerk tussen de 2 pc's verkregen (zelfs printen doet het) maar nog geen internet.

Ik heb gedaan wat er in de handleiding stond over het configureren van de netwerkkaart instellingen (XP) bij het TCP/ IP protocol automatisch een IP adres laten toewijzen en ook autamitsch een DNS serveradres laten toewijzen.

Het is zelfs zover dat ik niet meer met mijn pc (XP) in de router kan komen met 192.168.1.1 ook niet met de andere pc (win 98)

Waar ik ook een beetje van in de war raak is het over dat inbellen , moet ik dat nou nog gebruiken dat inbel scherm?

LooLoo

Hallo,

Allereerst kan ik melden dat als je alles goed heb gedaan je het inlogschermpje niet meer nodig hebt omdat je router direkt met via je Provider met Internet is verbonden. Dus zodra je de PC aanzet klik je op de E en ben je op Internet. Als je niet meer in je router kan komen is het toch verstandig om je router een keer te resetten. Hoe je dat moet doen staat in de handleiding. Daarna de router opnieuw configureren en daarna kun je bij Planet.nl informatie vinden hoe je de computer moet configureren, want daar moeten ook wat aanpassingen gebeuren.

Teun

Hallo

Daar ben ik weer, nou vraag me niet precies hoe, maar alles werkt , internet, e-mail en netwerk.

Het zat h'm in de router configuratie, gelukkig kon ik het met de cd-rom hardmatig overrulen in plaats van 192.168.1.1 dat lukte toen en nu heb ik alles.

In iedergeval hartelijk dank voor jullie moeite en tot mails (hopelijk niet) hahaha.

LooLoo

Misschien een beetje dom, maar zet je op de comp van je dochter ook nog even een virusscanner? Deze is nu onbeveiligd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan